Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, slikar Vlado Tuđa, unatoč stanovitim zdravstvenim poteškoćama, ne izlazi iz atelijera, i dalje vrijedno slika i planira brojne samostalne izložbe u domovini ali i u inozemstvu, od Nizozemske do Pariza.
• Mogli bi reći da se polako i sigurno vraćate u staru formu, malo su Vas u posljednje vrijeme omele neprilike sa srcem, no sada kada je sve to uspješno riješeno, Vi nastavljate s radom dalje, reklo bi se još žešće i živahnije. Šteta što ste ove godine propustili nekoliko izložaba.
– Ove godine propustio sam izložbe u Splitu, u Gradskoj Vijećnici, zatim u Trstu u galeriji Vetrina. Vraćam se izložbom u zagrebačkoj galeriji Zrinski, u hotelu Palace početkom listopada.
• Atelijer je prepun novih slika.
– Da, radim puno, deset sati na dan, sigurno. Bez slikanja ne mogu, da mne slikam, poluzdio bih, jedan je poznati slikar rekao, da ne slikam, ubijao bih.
• Radite na nekoliko ciklusa istovremeno, od portretnih slika, preko skupina lica, do krajobraza i posebno apstraktnih serija, u različitim formatima, od velikih do posve malih, na papiru i platnu. Kako se odvija međusobni odnos ciklusa?
– Nakon određenog vremena radim promjene. Vjeran sam figurativnom ekspresionizmu, volim akrile na platnu i kartonu u raznim formatima, medijapanu. Kada se zasitim određene forme i formata onda se vraćam apstrakciji. Dajem sebe cijeloga u ciklusima.
• Vaša apstrakcija pršti od boje, od eksplozija poteza i gesti.
– Apstrakcija me jednostavno oslobađa.
• Iduće godine imate veliku samostalnu izložbu u Nizozemskoj. To će biti veliki korak prema Zapadnoj Europi.
– Naravno, bez managementa ne možete doći u pravu prigodu, ali za to morate imati što ponuditi, njihovim kritičarima,njihovoj javnosti. Ne zaboravite, ja sam studirao, živio i djelovao u Nizozemskoj desetak godina, tako da je riječ o mojem povratku. U mjesecu travnju iduće godine izlagat ću u Parizu.
• Mi još uvijek doživljavamo Pariz kao veliko europsko, svjetsko središte.
– Pariz je to po imenu, kada govorimo o umjetnosti, ako govotrimo o prodaji i kvaliteti slika onda je iznad New York a iznad njih je Kina, Šangaj naročito.
• Vi ste izlagali samostalno u New Yorku.
– Da, samostalno sam izlagao nekoliko puta u New Yorku, znate New York prihvaća sve a daje malo, pruži vam prostor i daje šansu.
• Spomenuli ste Kinu.
– Kina je danas nevjerojatno tržište, prepuna je novca, potencijala. Kina se je snažno otvorila kao i Rusija. Kada sam već spomenuo Ruse i s njima ću nešto raditi.
• Stječe se dojam da ste daleko cijenjeniji i poznatiji u inozemstvu nego li doma?
– Čujte, godinama sam živio u inozemstvu.
• Kako gledate općenito na suvremena gibanja u umjetnosti? Jesu li gibanja kod nas bliska s inozemnim?
– Jesu. Mi imamo talente ali se ti talenti često izgube kod nas. Gledajte, teško je talentima živjeti u Parizu.
• Što je temeljno u suvremenim tendencijama?
– Nikada ne treba gledati što i kako radi svijet, čovjek mora izbaciti iz sebe ono što želi raditi.
• Radite barem deset sati svaki dan.
– Veliki rad je bitan i talent je bitan, ali je rad ipak važniji.
• Što je ključno u Vašem pristupu skulpturi?
– Originalnost najprije, dakle izražavam se kiparski a mislim slikarski. Riječ je o skulpturama u drvu i metalu uz apstraktne forme i nešto animalnih formi. Apstrakcija mi se čini najprikladnijom za kiparsko izražavanje.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više