U rješavanju određenih problema u svakodnevnom životu pametno vodstvo koristi dosage znanosti i angažira najbolje stručnjake
Znanje u svim područjima se širi geometrijskom progresijom. U znanosti postoje mnogobrojna područja (različita velika stabla). U svakom području postoji velik broj manjih“stabala”, što nastaju iz temeljnog “stabla” bitne znanosti. Na svakom stablu je mnogo grana, na granama bezbroj grančica, što čine bujnu razgranatu krošnju znanstvenih disciplina. Za svako stablo, svaku granu i “grančicu” je nužno potreban poseban stručnjak – specijalist, superspecijalist – izvrstan stručnjak, s dobrim poznavanjem temeljnog područja (Stabla), izvrsnim poznavanjem određene znanstvene discipline (manjih stabala iste vrste), posebnim specijalističkim poznavanjem određenog segmenta u toj discipline (grane) i izvanredno dobrim, jedinstvenim poznavanjem najnovijih spoznaja u segmentu segmenta (grančice).
U rješavanju određenih problema u svakodnevnom životu pametno vodstvo koristi dosage znanosti i angažira najbolje stručnjake, koji će teoriju primijeniti na praksu. Tada se formiraju razni timovi, često multidisciplinarni, od kojih se s punim pravom, na temelju njihova znanja, iskustva, sposobnosti, entuzijazma, osobnosti, praćenjem najnovih znanstvenih otkrića i spoznaja, dobivenih istraživanjem, potvrđivanjem ili odbacivanjem postavljene hipoteze, najpovoljnije i najbrže riješiti nastali ili postavljeni problem. Svaki tim treba imati vođu tima, prvog među jednakima, koji će usmjeravati pojedine članove tima, usustavljivati njihova izvješća, usuglašavati mišljenja, korigirati eventualnu “stranputicu”, susprezati pojavnost egomanije, organizirano, sukcesivno, planski, nevidljivo, nenametljivo, suradnički voditi k cilju (rješavanju problema), imajući u vidu kako su znanje i sposobnosti svakog člana jednako važni i bitni, kako nema zvijezda, a on sam nije nikakav gazda, niti šef, već suradnik, koji ima nadzor nad svime što se događa i najbolje u danom trenutku zna što treba napraviti svaki član ekipe, da bi cijeli tim napredovao i približavao se rješenju zadatka (problema). To isto trebaju znati i tako se ponašati svi u ekipi, sukladno svojem dijelu zadatka. U timu bi trebalo slušati i ponašati se prema uputama I savjetima vođe tima, što ne znači da on sve najbolje zna, dapače! Pojedini članovi tima mogu biti bolji i “jači” u svojim specijalizacijama, što im nikako ne daje za pravo nikakvog soliranja i pokuašaja nametanja svojeg mišljenja kao jedino ispravnog i nužno potrebnog za realizaciju programa.
Kako se to radi pokazano je na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji na utakmici Argentina – Hrvatska. Vođa tima bio je nevidljiv. Svaki član tima je izvanredno dobro, uigrano, uvježbano, stručno, domoljubno, suradnički, strateški i taktički izvršio svoj zadatak, nego kao pojedinci, već kao tim. Naravno da su se pojedinci u tome posebno istaknuli. To je diktirala situacija na terenu, u svakoj sekundi drugačija. Bitno je da su svi ponašali i djelovali jednako, ovisno o trenutnoj situaciji, svojem položaju na terenu u danom trenutku, svojim općim i posebnim nogometnim sposobnostima, svojoj osobnosti i osobitosti, bez trunka sebičnosti i primisli o osobnom isticanju i ubiranju posebnih osobnih poena i mogućeg rasta na svjetskoj burzi. Svi su bili za jednoga i jedan za sve. U tome je bilo čudo, nad čime se svi danas dive. Repka je prodisala punim plućima. Repka je jedinstvena. Repka je odana izborniku. Repka je stasala, raste i pobjeđuje. Nema tu nikakvog čuda. To je rezultat rada, povjerenja, odanosti, elana, samopouzdanja, prijateljstva, drugarstva, suradnje i osjećaja pripadnosti timu, narodu i državi.
Takvi rezultati mogu se postići u svim područjima rada i djelovanja, na svim razinama, naročito u politici. Trebao bi samo neke stvari posložiti u nečijim glavama i složiti prave timove, bez gazde i zvijezda, koji će nastale probleme rješavati, svaki sa svoje pozicije, najbolje što znaju i umiju, bez ikakvog razmišljanja u smislu, ja sam bolji, ja znam više, ja sam genij. Kaj god! Geniji su samozatajni. Njih izdvaja i ističe njihov rad, a ne javno prezentiranje nekakve ukradene ideje ili kompilacije više tuđih uradaka.
Timski rad, ne nastaje grupiranjem određene skupine ljudi, donošenjem plana i programa rada, dijeljenjem pojedinih zadataka i kretanja ka cilju, po određenoj, dogovorenoj trasi. Timskom radu bi trebalo početi učiti djecu od vrtića, na pojedinim malim projektima, s kojima se grupa susreće svaki dan. Tako se razvija određena kompetencija, stvara kompeticija i zdrav natjecateljski duh. Kroz izvršavanje pojedinih zadataka “formiraju” se vođe timova, same od sebe, uzdiže ih njihova sposobnost organizacije, tolerancije, suradnje, slušanja, komunikacije i dijaloga. Važno je stvarati spoznaju kod svih, da vođe timova nisu nikakvi bogovi. Oni su tu kako bi uspješno vodili projekt od početka do kraja, bez umanjivanja ičije vrijednosti, bez forsiranja jednog člana, bilo kojeg, na uštrb drugog, bez isticanja sebe, uz motiviranje svih, naročito najboljih, pohvalama i poticajima.
Kroz osnovnu i srednju školu timski rad bi trebalo sve više uvoditi u nastavnim i izvannastavnim projektima, na sve složenijim zadatcima, dok bi na fakultetima timski rad trebao biti imperativ. Timski rad ne razvija samo stručne kompetencije i kompeticije, već razvija i stvara kompletnu cjelovitu osobu, koja je spremna na suradnju, doprinos općem dobru, razvoju društva, svjesna svojih mogućnosti, spremna na suradnju, uključivost drugih i drugačijih, koja ne stavlja sebe ispred drugih, koja ne teži osobnoj promociji i dominaciji, koja svoj ego (ponekad opravdan) drži pod kontrolom, u koje nema ni truna narcisoidnosti, koja pomaže drugima, koju veseli tuđa sreća, koja ne osuđuje već savjetuje, koja se ponaša neprijateljski ni prema kome, koja ne treba nikakve vanjske pokazatelje i osobne manifestacije svojih vrijednosti, znanja, sposobnosti, vještina, umijeća vladanja, sposobnosti liderstva, svoju veličinu, posebnost, jedinstvenost, pravo prvenstva pred drugima. Rad, djelovanje, ponašanje, humanost, vjerodostojnost, odgovornost, jednostavnost, prirodnost, poštenje, istinoljublje, samopouzdanje, ustrajnost, strpljivost, rad za opće dobro, vjerovanje u sebe, poštovanje svake osobe, pokazivanje da vam je istinski stalo do svakog čovjeka, da vaše priče nisu floskule, poštivanje Ustava i zakona, odgovornost za riječi i djela, poniznost, domoljublje, razumijevanje drugačijih, empatija, osjećaji i zdrav razum, izvući će na površinu prave ljude, za kojima vapi društvo, narod i država.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više