Izložba radova američkog suvremenog umjetnika Matta Mullicana naziva „Entering the Picture“ otvorena je u utorak, 13. listopada 2020. u Splitu na tri mjesta – Zavodu za znanstveni i umjetnički rad HAZU, Galeriji umjetnina te Galeriji Kula, s tri pristupa i tri različite cjeline. Mullicanov splitski nastup predstavlja izbor radova nastalih u posljednjih trideset godina koji će publici predstaviti sav raspon njegove umjetničke prakse, što uključuje: frotaže, transparente, skulpture, radove na papiru, videa i instalacije.
Niz izložbi kojima je Galerija Kula pod produkcijskom palicom i programskom politikom Duje Mrduljaša uz nacionalne i regionalne umjetničke veličine, splitskoj publici predstavila europske i svjetske umjetnike od formata, ovaj je izložbeni prostor programski postavila uz bok, a dinamikom i vizijom iznad javnih kulturnih institucija, centara i NGO-a od kojih se danas uvriježeno očekuje definiranje obzora i razvoj vizualne kulture neke sredine. Ovaj je dojam dodatno osnažen sinergijskim potencijalom kojeg Mrduljaš uspješno ostvaruje povezujući svoj program uz kapitalne izložbene prostore splitskog središta, Palaču Milesi Zavoda HAZU-u i Galeriju umjetnina, u suradnji koja je trodiobom do sada već omogućila reprezentativne izložbe proslavljenih umjetnika.
Matt Mullican rođen je 1951. godine u Santa Monici, Kalifornija, a studirao je na Kalifornijskom institutu za umjetnost. Njegova intrigantni i globalno poznat umjetnički rad ne uklapa se u opće prihvaćene umjetničke kategorije i nomenklaturu. Tako se, na primjer, od samih početaka intenzivno bavi performansima pod hipnozom te u stanju transa izvodi osobu koja je tema performansa pokušavajući tako demistificirati odnos umjetničkog djela i procesa percepcije. U neprekidnom pokušaju da objasni i strukturira ono što je oko njega, Mullican je razvio kompleksan sistem piktograma i primarnih boja kojima dodjeljuje specifična simbolička značenja, kako bi spoznao strukturu svijeta. Svoj sistem koristi kako bi prikazao svaki aspekt ljudskog postojanja u različitim simboličkim kombinacijama.
Pet kozmologija predstavljeno je jednom bojom, odnosno jednim simbolom. Kozmologija Elemenata je zelena i obuhvaća područje prirode i materijalnu suštinu stvari. Kozmologija Svijeta bez okvira je plava, predstavljajući neuokvirene svjetove, područje nesvjesnog i automatskog djelovanja. Kozmologija Uokvirenog svijeta žuta je, prikazujući svjesno vođene misaone procese i radnje kojima se svijet percipira, analizira i sistematizira. Kozmologija Znaka predstavlja područje simbolike i jezika. U ovom crno-bijelom svijetu jezik predstavlja stvari na temelju apstraktnih znakova. Napokon, tu je i kozmologija Subjekta, koji se odnosi na svijet subjektivnog iskustva u kojem i predmet i znak imaju neizrecivo značenje, pri čemu crvena, ona najživlja boja, predstavlja svijet ideja i osjećaja.
Ovaj model percepcije Mullican identificira kao „teoriju pet svjetova“. Nju koristi kao metodu organizacije umjetničkog rada koja mu omogućuje istraživanje odnosa između svijeta i njegovog prikaza, posebice načina na koji stvarima/znakovima i njihovim sistemima pridajemo značenje. Mullicanov „paralelni svijet“ obuhvaća raznovrsne medije i forme izričaja od krhkih modela do teških željeznih i staklenih skulptura, od serija crteža i fotografskih radova, preko kolaža i light boxova s računalno generiranim prikazima imaginarnih gradova do video radova i filmova. Njih organizira u otvorene radove koji podsjećaju na interpretativne klasifikacije koje su oblikovane i predstavljene kao virtualni svjetovi, često povezani s hipnozom i performansom.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više