Hrvatski Fokus
Kultura

Motiv straha u opusu Petera Weisza

Strah je gotovo opipljiv na Weiszovim slikama

 

Peter Weisz suvremeni je umjetnik, slikar iznimnog međunarodnog ugleda, stalni izlagač na brojnim samostalnim izložbama na gotovo svim kontinentima, autor je zapaženog i hvaljenog opusa.

Weisz je koristio niz motiva i tema u stvaranju svog kompleksnog opusa, u raznim tehnikama, od ulja i akrila do kombiniranih, od platna do papira.

U njegovom se bogatom, višeslojnom opusu ističe snažan, sugestivni kolor, dajući osebujan karakter svim ciklusima.

Weisz je prakticirao svoje slikarsko nadahnuće i kroz figurativne motive ali i jednako tako kroz apstraktne, tragajući i dosežući uvijek najbolja likovna rješenja.

Jedan se motiv posebice izdvaja u Weiszovom opusu. Riječ je o motivu straha, jasno prisutnom u širom otvorenim, uplašenim očima, u užasnutim pogledima, u rukama podignutim da se zaštiti lice, tijelo, srce, u boli koja se miješa sa strahom, u gubitku, u patnji, osobito izraženoj na licu nepoznatog, u žalosti zbijene grupe, u beznađu i očaju pojedinca na razmeđima povijesti.

Osjećamo i vidimo, strah je gotovo opipljiv na Weiszovim slikama, on je stvaran i nimalo subjektivan, mrak natkriljuje sve i strahonosce i one koji strahuju.

Užasi prošlih, sadašnjih i vjerojatno i budućih vremena, prosijecaju kontinuirano povijest čovjeka, čovječanstva, ostavljajući trag najprije na licu onih koji pate, možda i zauvijek.

Strah kao motiv u respektabilnom opusu Petera Weisza zauzima istaknuto mjesto, podsjećajući današnjeg čovjekana opasnosti i dileme života.

Miroslav Pelikan

Povezane objave

Tko to zlo za dobro nudi?

HF

Hrvatska u srcu

HF

Novi ciklus reljefa Bojana Doleneca

HF

Stjepko Mamić na salonu Des Artistes Francais u Parizu

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više