Sagi o automobilima nikad kraja premda je sve bilo jasno još u ožujku prošle godine kad je i raspisan specificirani natječaj iz kojeg se je sve znalo o famoznim 'kočijama'; u detalje, od boje do cijene. Obzirom da je sramotna i ničim opravdana rasipnost vlade izašla na vidjelo 'skromni i razumni' premijer sazvao je jednu, pa još jednu hitnu 'pressicu' kako bi javnosti objasnio da vrag nije tako crn kako izgleda. Opravdanje je bilo više nego infantilno a svelo se na to da Vlada, koja se inače bavi puno važnijim stvarima, za ovu 'siću' od 272 milijuna kuna uopće nije znala. To joj je netko zlonamjerno uvalio, a naivna Vlada na čelu s premijerom jednostavno nasjela; muž uvijek zadnji dozna, zar ne Nadane!
Stoga: „Najskuplji auti idu policiji, a ministri će dobiti one srednje klase. Iznos od 650.000 kuna je ukupan agregat svih troškova. Cijena vozila s PDV-om bez održavanja i kamata je oko 450.000 kuna. Kada oduzmete davanja državi (a to je valjda onaj nesretni PDV!?, nap. a.), to je u slučaju najskupljih automobila 190.000 kuna. Ovo je važno da budemo skromni i razumni!? Nismo se bavili detaljima, bavimo se važnim stvarima. Moramo razlikovati leasing, operativni leasing i stvarnu cijenu vozila“, rekao je Milanović i dodao kako je neto cijena 270.000 kuna (doduše, 450.000 minus 190.000 nije 270.000 nego 260.000), te nastavio:
„Specifikacije su bazične, a ta vozila se sada ne mogu ne(i)kome prodati. Ne znam kako smo na to nasjeli? Možemo raskinuti ugovor i platiti velike penale(???), ali ovo nam ionako treba. U četvrtak ćemo na Vladi promijeniti odluku i specificirati da se radi o srednjoj klasi automobila osim za predsjednika i potpredsjednike“ (valjda i za Ostojićevu policiju!?, nap. a.), rekao je premijer i dodao kako automobili nemaju 'fancy' sjedala (presvučena mirišljivom kožom!?). Dakle, PDV odnosno porez na dodanu vrijednost obveza je svakog pravnog subjekta pa tako i vlade da taj 'harač' plati u državni proračun. Ovako 'ispada' da vlada krade novac iz 'Linićeve blagajne' (kao da to nije narodni novac!) a ministar financija i tako muku muči kako bi spojio kraj s krajem.
Nije istina da se vozila ne mogu ne(i)kome prodati, dakako da mogu i to bez nekakvih 'strašnih penala'. To bi i bilo najkorisnije što bi ova 'skromna i razumna' vlada u vremenu teške recesije trebala napraviti; ako ništa drugo onda zbog svog ionako mizernog kredibilitet. Uostalom, zar vlada nije nedavno, ne trepnuvši okom, prodala i Croatia-osiguranje za pišljivih 905 milijuna kuna cigaretnoj industriji Adria iz Rovinja!? Doduše, to je tridesetak posto procijenjene vrijednosti CO-a a odnosi se na prijenos upravljačkih prava uz (časna riječ!) obećanja dokapitalizacije. Međutim, stvarna vrijednost legendarnog Croatia-osiguranja iznosi vrtoglavih 17 milijardi kuna. Pa, nije teško izračunati koliko smo (ovaj narod) 'pasivnih penala' popušili u toj suludoj prodaji posljednjeg srebra iz bakine škrinje!? Tko zna, možda premijer sazove i treću 'pressicu' pa će javnosti objaviti kako je skupocjene (VW i AUDI) kočije dobio na poklon od svoje velike prijateljice, kancelarke Angele Merkel. Ili možda, u ime nekakvih zaostalih ratnih reparacija iz doba Drugoga svjetskog rata i njemačke okupacije!? Što se tiče skromnosti i razuma najpoštenije bi bilo da je vlada odlučila nabaviti legendarne kragujevačke 'fiće'; bio bi to adekvatni ekvivalent njenoga mizernog uspjeha u protekle dvije godine odnosno 'zabušavanja' (Milanovićev izraz)!
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više