U helsinškim gimnazijama eksperimentira se učenje "fenomena" umjesto tradicionalnih predmeta
Čitajući članak Timothyja Gartona Asha, profesora europskih studija na sveučilištu u Oxfordu, prisjetio sam se nedavnog (u ožujku) teksta u listu Independent o reformi školstva u Finskoj, koja i inače ima jedan od najboljih školskih sustava u svijetu (izdvaja, uz ostalo, 7 posto BDP-a za školstvo). Već nekoliko godina u nekim se gimnazijama u Helsinkiju eksperimentira učenje „fenomena" umjesto tradicionalnih predmeta kao što su povijest, geografija, matematika… Uči se „Europska unija", a u taj su predmet uključeni ekonomija, jezici, povijest država…
U Finskoj je godinama uvedeno i drugačije predavanje od klasičnog gdje profesor predaje, a učenik sluša. U Helsinkiju je 70 posto nastavnika pripremljeno za novi način obrazovanja, koji bi trebao biti uveden u sve finske škole do 2020. Evo, u Finskoj ne samo što se ne vjeruje da će grčka kriza dovesti do raspada EU-a, već svoju mladež pripremaju za Europu u kojoj možda više ne će biti 28 različitih grčkih država. Učiti o drugima i od drugih znači pripremati se za budućnost. Gledati sve kroz nacionalnu optiku znači smanjivanje vidika.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više