Hrvatski Fokus
Znanost

Prilog HAZU-a kurikulnoj reformi (1)

ZA kurikulnu reformu obrazovanja – ali kakvu?

 
 
Prilozi za raspravu o obrazovnoj i kurikulnoj reformi – kritike i vizije (HAZU, 2017., urednik Vladimir Paar)
PREDGOVOR – Ova publikacija ("Crvena knjiga") zbirni je prikaz rada Znanstvenoga vijeća za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti temeljenoga na recenzijama prijedloga Cjelovite kurikularne reforme i viziji buduće obrazovne reforme. To je sastavni i zaključni dio trilogije zajedno s dvije prethodno objavljene publikacije: Hrvatsko školstvo u funkciji razvoja gospodarstva i društva – doprinos kurikulnim promjenama, urednici: akademik Vladimir Paar i prof. dr. sc. Nevio Šetić, Hrvatski pedagoško-književni zbor, Zagreb, 2015. ("Bijela knjiga") i Prilozi za raspravu o cjelovitoj kurikulnoj reformi, urednik akademik Vladimir Bermanec, Sveučilište u Zagrebu, Sveučilišna tiskara d.o.o., Zagreb, 2016. ("Plava knjiga"). Sve tri knjige slobodno su dostupne na internetu.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2017/06/4.bp_.blogspot.com_-ZmRe15_gMWw_UVyYZAPOtII_AAAAAAAAAHc_sP4dboJkW-Q_s1600_paar_vladimir.jpg
Vladimir Paar
 
Akademik Jakša Barbić dao je vrlo korisne sugestije i iznio niz dragocjenih i konstruktivnih komentara u vezi s poboljšanjem prezentacije tekstova u ovoj publikaciji te time dao ključan doprinos ovome izdanju knjige. Preko stotinu istaknutih stručnjaka i znanstvenika sa sveučilišta, iz škola, znanstvenih instituta i HAZU-a dalo je u Znanstvenome vijeću za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti svoje stručne recenzije prijedloga Cjelovite kurikularne reforme (CKR), izrađene pod vodstvom bivše Ekspertne radne skupine kojoj je na čelu bio dr. sc. Boris Jokić, uključujući stručna mišljenja, kritike, vizije i preporuke temeljene na osobnome iskustvu kao i znanstvenome i stručnome uvidu u problematiku. U CKR-u se ističe da se CKR temelji na Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije, koja je ranije bila izrađena pod vodstvom prof. dr. sc. Nevena Budaka i koju je usvojio Hrvatski sabor.
 
U ovoj publikaciji navode se, po izboru urednika, neki važniji citati iz dosadašnjih recenzija u Znanstvenome vijeću za obrazovanje i školstvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Opsežnije su prikazani izvodi iz odabranih recenzija, onih koje su u Vijeće pristigle i bile razmatrane nakon predaje u tisak prethodne "Plave knjige" kao i neke recenzije koje ranije nisu bile potpunije prikazane. Pozornost je osobito usmjerena na aspekt unapređenja školstva i viziju hrvatskoga školstva u funkciji razvoja gospodarstva i društva. Kompletan tekst svih recenzija, na više od tisuću stranica, dostupan je također preko interneta.
 
Svaki recenzent stoji iza svoje recenzije osobnim stručnim i znanstvenim autoritetom. Pritom sloboda recenzenata u pisanju recenzija nije bila ograničavana u Znanstvenome vijeću za obrazovanje i školstvo HAZU-a. Treba naglasiti da je recenzentski pristup uobičajen u razvijenim zemljama i da je nužan preduvjet svakoj uspješnoj evaluaciji. Znanstveno vijeće za obrazovanje i školstvo HAZU-a ranije je donijelo i objavilo dio evaluacije i kritičkoga mišljenja o prijedlozima CKR-a za reformu školskoga sustava ("Plava knjiga": Prilozi za raspravu o cjelovitoj kurikularnoj reformi, urednik akademik Vladimir Bermanec, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, 2016., str. 239-242). Taj zaključak ovdje je prenesen u sljedećemu poglavlju 1. U poglavlju 2. pregledno je prikazan sistematizirani pogled urednika na recenzije: kritičke primjedbe na Cjelovitu kurikularnu reformu (CKR) i prijedlog vizije Hrvatske srednjoeuropske kurikulne obrazovne reforme (HSEKRO).
 
Slijede dva središnja poglavlja s izborom citata iz stručnih recenzija kao i izvodima iz samih recenzija Cjelovite kurikularne reforme i prijedloga pojedinih predmetnih kurikula. Popis autora recenzija i izjava kulturnih i znanstvenih institucija, koje su objavljene u ova dva poglavlja knjige, poredan je abecednim slijedom imena autora i naziva institucija. Poglavlje 3. sadrži izbor citata iz stručnih recenzija. Strelica ispod teksta upućuje na širi izvod prikazan u 4. poglavlju i/ili širi izvod objavljen u prethodnoj "Plavoj" knjizi. Dakle, poglavlje 4. sadrži šire izvode iz stručnih recenzija. Knjigu zaključuje akademik Mislav Ježić svojim završnim riječima u poglavlju 5. Na kraju knjige također se nalaze i poveznice na "Crvenu", "Plavu" i "Bijelu" knjigu s interneta kao i Kazalo imena.
 
(Nastavak slijedi)
 

Akademik Vladimir Paar, urednik, Zagreb, 7. svibnja 2017.

Povezane objave

CETA dobila zeleno svjetlo EP-a

HF

I ‘sigurna’ doza glifosata opasna po zdravlje

HF

Depresivna i nesretna i-generacija

hrvatski-fokus

Zaustavite cijepljenje djece – ODMAH!

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više