Svjetleći objekti izazivaju mnoštvo osjećaja kod promatrača
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski kipar i grafičar, Hamo Čavrk, donedavni profesor na riječkoj likovnoj akademiji, istaknuto je ime aktualne umjetničke produkcije, s nizom samostalnih izložbi u domovini i inozemstvu, autor vrlo osebujnog i osobenog opusa.
Zatječemo ga u pripremama za veliku izložbu, koja će se održati u Austriji, u Klagenfurtu u vrlo cijenjenoj galeriji BV (međunarodnom okupljalištu umjetnika), početkom jedanaestoga mjeseca ove godine, kada će izložiti oko četrdesetak grafika većeg formata (110 x 80 cm) te svijetleće objekte – svjetlosne skulpture (pleksi i led diode). Trenutačno izlaže na Prvom trijenalu grafike u Livnu a u osmom mjesecu izlagati će u Portugalu, u Douru na 3. Global Print Douro. U posljednje vrijeme osobitu je pozornost javnosti plijenio njegov doista impresivni ciklus grafika CARTA INCOGNITA, najčešće u neobičajeno velikom formatu, preko 100 cm i to sve u dubokom tisku s motivom kretanja u beskraju, njegovoj nepredvidljivosti, nemogućnosti ograničenja, a sve te elemente veliki format još je više isticao.
Čavrk je stvorio zasebni crno bijeli svijet (grafike su izvedene u crno bijeloj kombinaciji) neograničavajućeg kretanja na nebe, na zemlji, u svemiru, u volumenu svega živoga i neživoga. Ipak u atelijeru su se počeli pojavljivati i manji formati ciklusa i u boji, no jednako zadržavajući temeljnu eksplozivnost i impulzivnost teme. U ovome dijelu grafičkoga ciklusa koje Čavrk trenutno izlaže i namjerava izlagati, na grafikama se očituju znakovi, simboli, crtice, potezi na pravcima prodora, na plohama boja, dodajući skriveno ili posve jasno novo značenje čitanju prostora u kojem se križaju, dodiruju ali i udaljuju linije koje su još do nedavna bile posve nesputane. Svakako da je rad na ciklusu CARTA INCOGNITA doveo svoga kreatora i do 3 D verzije, u dvjema odvojenim realizacijama svjetrlosnih skulptura i to pleksi i led diode.
Svjetleći objekti Hame Čavrka izazivaju mnoštvo osjećaja kod promatrača, svijet koji smo mogli samo gledati na grafikama, sada je ovdje ispred nas u svojoj bijeloj ili zelenoj izvedenici, sam, postojeći, stvaran svijet nezaustavljivih pravaca i neodredivih ali i vjerojatno nedosezljivih ciljeva. Meni, vrhovi svjetlosnih objekata se doimaju poput tiho ali jasno izrečenih riječi u tami i tišini, u muku, kada se sve dobro razaznaje, ali to to jednako tako mogu biti i rezultati jednadžbi doživljenih ali i suspregnutih osjećaja, koje vješto krijemo, bojeći se više svoje sramote, nego li tuđih odbijajućih gesti. Taj stalni odnos, gore-dolje, lijevo –desno, iz jednog kuta u drugi, kada nam se čini da je tih kretnji toliko da ih i ovako, umirene, u skulpturi, gotovo više ne možemo pratiti, odjednom shvatimo kako je umjetnik pokušao pronaći onaj savršeni balanas ( življenja ili života ), kome svi i u svemu težimo, znajući kako nam nedostaje samo sitnica da ga sustignemo.
Realizirane svjetlosno skulpture ili svjetleći objekti, kako hoćete, imaju niz prednosti za postavljanje u prostoru, ponajprije, svaki od njih je potpuno samostalno i samosvojno likovno djelo, skulptura koja je dovoljna da ispuni jedan cijeli volumen, istodobno niz takvih skulptura djeluje poput ogromnog 3 D atlasa sa starim , nepoznatim i s tajnama prekrivenim starim, mističnim i opasnim kartama pravaca, za kojima se traga, bezuspješno ili ne, od iskona čovječanstva. Hamo Čavrk ostvario je vrlo intrigantan ciklus koji nosi mnoštvo pitanja, s tek naslućujućim odgovorima koji se kriju u svakome od nas.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više