Hrvatski Fokus
Kultura

Izložba Darka Škrobonje

Izloženi motivi dokumentirani od Ogorja, preko Splita, Korčule, Pelješca, Istre pa sve do Maroka

 
 
Izložba 'Sade sati' umjetnika Darka Škrobonje otvorena je u ponedjeljak 28. olovoza 2017. u splitskom Salonu Galić. Izložba je rezultat dugogodišnjeg procesa eksperimentiranja u crno-bijeloj tehnici s medijima fotografije i videa. Cilj izložbe bilo je stvoriti jednu ugodnu i meditativnu sredinu u kojoj razni motivi dokumentirani od Ogorja, preko Splita, Korčule, Pelješca, Istre pa sve do Maroka bude u posjetitelju osjećaj smirenosti i pripadnosti. 
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2017/09/03-w800-h800.jpg
Recentna umjetnička produkcija Darka Škrobonje nastala je bilježenjem neposrednih pojavnosti, odnosno njihovom rekontekstualizacijom putem tehnologijske manipulacije i svrstavanjem u nekoliko samostalnih, tematski određenih arhiva. Kombiniranje potonjih metoda rezultira zaokruženim umjetničkim cjelinama koje nisu isključivo dokument točno određenog vremena, mjesta ili pojave, već zahvaljujući specifičnom autorovu senzibilitetu provociraju gonetanja o metafizičkim i drugim semantičkim aspektima prikazanih lokaliteta i procesa.
 
U obzoru multimedijalne izložbe Sade sati navedene cjeline organizirane su u obliku prostornih jedinica koje evociraju razne mijene i procese što se odvijaju unutar specifičnih godišnjih doba, ne prateći nužno njihovu uobičajenu smjenu. Tako, tek što smo ušli u galerijski prostor, opraštamo se od ljeta u video radu koji prikazuje ptice što pred odlazak u toplije krajeve žvaču plodove čempresa i pripremaju se za let na jug. Usporeni, melankolični kadroviPtica (2017.) sugeriraju tromost nadolazeće jeseni kada dani postaju kraći, a vrijeme hladnije, a prigušena atmosfera i mijenjanje izvorne brzine snimka zapravo ističe temeljnu prostorno-vremensku komponentnu gibanja, odnosno toka kao pozadinskog pokretača doživljaja cijele izložbe. Osjećaj promjene i prolaznosti dodatno je naglašen crno-bijelim tonalitetom koji je, osim u video radu, zastupljen i kod video projekcije, digitalnih foto ispisa i fotografija na kojima se osjeća nostalgičnost i povijesnost uhvaćenih scena i kompozicija.
 
Na dionicama izložbe gdje to isprva nije uočljivo, općem dojmu pokrenutosti doprinosi narativna snaga prethodno izlaganog Lapis Interiora (2015.), prikaza stijene koja kao neprobojna barijera s jedne strane „prodire“ u unutrašnjost nekadašnje tvornice za preradu ribe. Naime, s obzirom na prirodu prostora, stijena je prvenstveno služila poboljšanju ventilacije, no kroz autorovu perspektivu ona potencijalno otkriva mnogo više o čovjeku iz priobalja i njegovom mentalitetu. Oko ovog rada okupljeni su digitalni foto ispisi na kojima je uočljiva međuigra sitnih motiva koji se gube ili ponovno javljaju ovisno o tome udaljavamo li se od njih ili im se približavamo. Slična dinamika može se opaziti i na drugom kraju temperaturnog spektra; na „ljetnim“ fotografijama koje se temelje jednako na pojedinačnoj vizualnoj snazi i na zaigranom suodnosu odabranih motiva s rasponom od arhitekture, vegetacije do nasumičnih objekata, snimljenih sve od Ogorja do Maroka.
 
Darko Škrobonja  je rođen 1986. u Splitu gdje 2005. završava II. jezičnu gimnaziju. 2010. završava školu filma u Kino klubu Split nakon čega upisuje Umjetničku akademiju u Splitu, smjer Film i video. 2016. završava diplomski studij Medijske umjetnosti na UMAS-u. Tokom studija radio kao snimatelj i direktor fotografije na snimanju mnogo studentskih i nekoliko profesionalnih projekata. Kao student izlagao na više grupnih izložbi u Hrvatskoj i Njemačkoj.
 

Nives Matijević

Povezane objave

Začetak novoga ciklusa Bojana Doleneca

hrvatski-fokus

Ništa nije isto

HF

KEFIR 22 u galeriji Sveti Ivan Zelina

hrvatski-fokus

Jedna ptica

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više