Hrvatski Fokus
Znanost

Niste dobro pripremili predmet Informatika

Što bi se pod nazivom Informatika u obrazovnom sustavu uobičajeno trebalo podrazumijevati?

 
 
Pismo HAZU-a ministrici Blaženki Divjak
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA
REPUBLIKE HRVATSKE
Prof. dr. sc. Blaženka Divjak
Ul. Donje Svetice 38
10 000 Zagreb
 
Zagreb, 26. listopada 2017.
 
Poštovana gospođo Ministrice,
Predsjedništvo Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, na svojoj 8. (235.) redovitoj sjednici, održanoj 25. listopada 2017. raspravljalo je o Vašoj inicijativi za uvođenje obveznog predmeta Informatika u 5. i 6. razrede osnovnih škola u školskoj godini 2018./ 2019. i potrebi da se nakon prilagodbe propisa Informatika kao obvezni predmet uvede i u 7. i 8. razredima, te je zaključilo kako bi se pod nazivomInformatika u obrazovnom sustavu uobičajeno trebalo podrazumijevati:
– stjecanje vještina za uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije(digitalna pismenost) kojom se oblikuju, spremaju, pretražuju i prenose različiti multimedijski sadržaji;
– uporabu informacijske i komunikacijske tehnologije u obrazovnom procesu(edukacijska tehnologija, e-učenje);
– rješavanje problema računalom uporabom nekog programskog jezika pri čemu su prepoznatljivi sljedeći koraci: specifikacija i raščlamba problema, analiza problema i odabir postupaka za njegovo rješavanje, priprema i izrada programa, ispitivanje programa i uporaba programa (rješavanje problema i programiranje).
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2017/11/kus1.jpg
Zvonko Kusić
 
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti posebno ističe da težište obrazovnog procesa u predmetuInformatika u osnovnim i srednjim školama mora biti na rješavanju problema i programiranju. Kod učenika je potrebno poticati razvitak računalnog načina razmišljanja koje omogućuje razumijevanje, analizu i rješavanje problema odabirom odgovarajućih strategija, algoritama i programskih rješenja. Ovaj način razmišljanja nadovezuje se na matematički način razmišljanja koji se sustavno mora razvijati u matematici. Takvi se načini razmišljanja moraju prenositi i u druga područja, posebice u područje prirodoslovlja, kao i u praktični život. Ovakav pristup oblikovanju nastave informatike, posebice u osnovnoj školi, svakako bi se trebao usmjeriti i na poboljšavanje PISA rezultata hrvatskih učenika.
 
Slijedom iznesenog, Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti slobodna je sugerirati uključivanje navedenih stavova u implementiranje obveznog predmeta Informatika u hrvatski osnovnoškolski obrazovni sustav.
 
Obavijest:
– svim Razredima
– Ured za odnose s javnošću i medije -spis 10-238/ -2017.
– spis 10-103/-2017.
 

Zvonko Kusić, predsjednik HAZU-a

Povezane objave

Pobjeda nad bolesti štitnjače

HF

Nove poštanske marke

HF

Pogrješke Nacrta uputnika Tehničke kulture

HF

Istočnom bloku ne treba loša hrana

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više