Predstavljena knjigea "Potraga za slikama (Tragom mog oca Rudolfa G. Bunka)" Bojane Denegri
Knjiga „Potraga za slikama – Tragom mog oca Rudolfa G. Bunka“ Bojane Denegri Bunk predstavljena je u Hrvatskom narodnom kazalištu Split u ponedjeljak 15. listopada 2018. Knjiga se bavi životom i rekonstrukcijom likovnog i kazališnog stvaralaštva njemačkog slikara, scenografa i kazališnog redatelja Rudolfa Gerharta Bunka koji je četrdesetih i pedesetih godina prošlog stoljeća djelovao u splitskom Kazalištu. Knjigu su uz autoricu predstavili urednik Marin Kuzmić, kazališni kritičar i povjesničar dr. Tonči Šitin i nakladnik Zoran Bošković.
Umjetnikova kći Bojana Denegri Bunk rođena je 1942. u Splitu, s obitelji se 1958. vraća u Hamburg, doktorirala je temom 'Epistolarna književnost u djelu Ivana A. Gončarova', bavila se prevođenjem. Već godinama ulaže velike napore kako bi pronašla rasutu ostavštinu svojeg oca; slijedi tragove očeva egzodusa u potrazi za njegovim djelima. Godinama je obilazila mjesta u kojima je otac boravio (od Švicarske, Njemačke, Švedske, Austrije, Hrvatske) i stupala u kontakt s ljudima koji su poznavali Bunka, češće s njihovom djecom koja su naslijedila umjetnine, bilježila njihove uspomene i saznanja, otkupljivala crteže i slike. A rezultat tog istraživanja bila je retrospektivna izložba Bunkovih sakupljenih djela u Splitu 1997. godine. Potom je 2010. objavila katalog Bunkovih djela koji se sastoji od popisa gotovo 2000 djela (slika, crteža, grafika, scenografija). Taj impozantni posao i trud prati i knjiga „Tragom mog oca Rudolfa G. Bunka“, gdje opisuje svoje putešestvije i iskustva u sakupljanju očeva rasutog i gotovo zaboravljenog opusa. U knjizi je objavljeno i 40-ak kolor reprodukcija Rudolfovih slika, mahom portreti.
Znatno rjeđe strani umjetnici dolaze i nastanjuju se u Hrvatskoj nego što naši umjetnici odlaze u inozemstvo, najčešće na školovanje. Upravo je njemački umjetnik Rudolf Gerhart Bunk takav slučaj. Rođen 1908. u građanskoj obitelji u Berlinu. Godine 1926. upisuje slikarstvo na Akademiji za primijenjenu i likovnu umjetnost u Berlinu u klasi profesora Karla Hofera, poznatog ekspresionističkog slikara. Usporedno studira germanistiku i povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu, te pohađa Akademiju primijenjenih umjetnosti na odsjeku za scenografiju. Hoferovo slikarstvo, koje je zanimljiva sinteza Cézannea, njemačkog ekspresionizma i Picassove rane faze, presudno je utjecalo na mladog umjetnika. Bunk i sam u svojim djelima sintetizira karakteristike njemačkog ekspresionizma, francuskoga kubizma, Picassove rane faze, te slikarstva objektivne stvarnosti, kao i njemačke srednjovjekovne tradicije. I slikarstvo Maxa Beckmanna imalo je velik utjecaj na mladoga Bunka. Njegov stil i metoda komponiranja slike vuku korijene iz imaginarija srednjovjekovnih vitraja. Beckmann slika geometrizirane plohe oštrih rubova koje uokviruje crnim linijama. I Bunk je usvojio sličan grafizam slike postignut naglašenim crnim obrubima.
O širini Bunkovih interesa, ali i o njegovim spoznajnim vidicima puno govori činjenica da je za predmet svoga studija odabrao germanistiku, filozofiju i povijest umjetnosti, a istodobno pohađa i umjetničku akademiju. Iz toga se može zaključiti da je budući umjetnik već tada, od 1926. godine na dalje stvarao svoj kritički odnos prema stvarnosti i tražio na izazove svoga vremena daleko značajnije, esencijalnije odgovore od onih koji su, bijedom i dubioznim porukama političkih vođa, vodili iz opće krize prema nacizmu.