Hrvatski Fokus
Aktualno

Ispravite svoje pogrješke u administriranju

Niste smjeli uvesti diskriminirajuće dobne skupine

 

Pismo ministru znanosti, obrazovanja i športa

Umjesto da isprave pogrješke i daju zaslužena priznanja u XXI. stoljeću uveli diskriminirajuće dobne skupine čime su najmlađim programerima zabranili sudjelovanje na državnim natjecanjima iz informatike

Poštovani gospodine ministre,

Od ožujka do svibnja organizirali smo prepisku i uredno obavještavali Vaš ured, a očitovanje iz MZOŠ-a nismo dobili. U svibnju smo se obratili predsjedniku države dr. Ivi Josipoviću, koji nam je u svojem odgovoru žurno obećao da ćete problem riješiti u sklopu vaših nadležnosti, vratili smo Vam priznanja koja nisu proizlazila iz Pravilnika, a Vaš odgovor nismo dobili. U srpnju nam je gospođa Nježić nakon mnogih uzastopnih pisama obećala da će formirati povjerenstvo radi rješavanja problema nepoštivanja tadašnjih pravilnika i uskraćivanja priznanja darovitim programerima nižih razreda osnovnih škola. No, nije se dogodilo ništa, pa smo se prije deset dana ponovno obratili predsjedniku države i sada čekamo njegovo ponovno očitovanje. Budući da nam se neki dan ‘iza leđa’ progurao Pravilnik koji, umjesto rješavanja starih problema, sada ‘osvetnički’ i nimalo pedagoški diskriminira našu djecu i ne dozvoljava im sudjelovanje u budućim natjecanjima, obraćam Vam se ovim otvorenim pismom putem medija.

Roditelji informatičkih natjecatelja i svi dobronamjerni ljudi šokirani su tim novim diskriminirajućim uratkom, Pravilnikom, čiji je tekst objavljen na web stranici Infokup.hr . https://www.infokup.hr/Content/Downloads/Infokup-Propozicije-2013.pdf.

Kao prvo, još u ožujku ravnatelj AZOO-a ‘slikao se’ s najmlađim programerima (mojim sinom Ivanom i Dorijanom Lendvajem) na svečanosti prije početka natjecanja (nakon obraćanja nekih roditelja pravobraniteljici za djecu), čime je želio pokazati svoju skrb o najmlađim učenicima, http://www.zbognas.org/podijelili-priznanja-koja-ne-postoje-u-propozicijama/ da bi sada, uz Vaše odobrenje, tim istim učenicima zabranio sudjelovanje na idućim natjecanjima, sve dok ne upišu peti razred. Diskriminatorska odredba da u natjecanje iz programiranja učenici mogu tek kada upišu peti razred, pokušala se opravdati nepostojećom odredbom 1.10.1. iz Uputa za provedbu natjecanja i smotri…, a za koju sastavljač propozicija ni dan danas ne zna točan naziv. Ističem samo detalj iz članka 1.3. Uputa za provedbu natjecanja i smotri…: „Natjecati se mogu redoviti učenici/e osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske u skladu s načelom slobode izbora svakog učenika/ce.“

Deklaracija o pravima djeteta nalaže da sve što se čini mora biti u najboljem interesu djeteta, Ustav RH nalaže da ih svi moramo štititi, a osobito država. No, ove propozicije koje zabranjuju pristup natjecanju djeci koja su se prošle godine natjecala su diskriminatorne naravi i, osim što ne štite djecu, ne predstavljaju ni zaštitu njihovog najboljeg interesa. One su u stvarnosti zapravo potiranje najboljeg interesa djeteta.

Hoćemo li sada izbrisati iz evidencija i sve prekrasne učenike nižih razreda koji su od početka XXI. stoljeća naovamo pobjeđivali na državnim natjecanjima? Hoćemo li izbrisati i Pravilnik o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju darovitih učenika, u kojem nema nikakvih diskriminatorskih sadržaja ni odredbi?

Podsjećamo na definiciju darovitog djeteta: „Darovita i talentirana su ona djeca koja su identificirana kao naročito sposobna za velika postignuća. Da bi mogla realizirati svoje mogućnosti i ostvariti maksimalan doprinos za sebe i za društvo, ta djeca imaju potrebe za diferenciranim programima i obrazovnim uslugama koje znatno prelaze ono što omogućuje redovni školski program.“

Kao drugo, u pravilnik se uvela odredba po kojoj mentori za informatička natjecanja mogu biti samo zaposlenici škola??? U XXI. stoljeću zapriječiti da se učenik temeljem vlastitog odabira mentorski poveže sa željenom osobom više razine znanja! Znači li to da i neki uvaženi akademik ne bi smio biti mentorom nekom darovitom učeniku, osim što zasigurno znači da mentor ne može biti bivši natjecatelj, osvajač medalja na olimpijadi (u stvarnosti upravo oni pripremaju najbolje Hrvate)? Ili to možda ne bi smio biti neki roditelj, čijim stopama je dijete krenulo? Sve je to u suprotnosti s Uputama točka 1.3. i 1.4. te 1.15. Jer, mentor je dakle, prema Uputama za pripremu i provedbu snatjecanja i smotri, osoba koja je učenika pripremila za natjecanja, bilo da je riječ o učitelju, nastavniku ili stručnom voditelju. Nije propisano da ta osoba bezuvjetno mora imati radnu knjižicu u odgojno-obrazovnoj ustanovi u RH. Osim toga članak 1.15. propisuje da ravnatelj škole može imenovati vanjskog suradnika koji ima stručna znanja iz odgovarajućeg područja. Za takvog vanjskog suradnika nije propisana nužnost prethodnog zaposlenja u odgojno-obrazovnoj ustanovi.

Nadalje, kao treće, za suorganitora natjecanja je bez ikakvih osnova postavljen CARnet!? Osim što je to u suprotnosti s Uputama za provedbu natjecanja i smotri gdje je izričito navedeno da to može biti samo strukovno društvo ili udruga (1.6., 1.7., 1.9., dolje u privitku), dovoljno je samo pogledati Uredbu o osnivanju i djelatnosti CARneta, pa će svima biti jasne dvije stvari. Iako je CARnet vjerojatno kvalitetna i višestruko korisna ustanova, najvažnije je sljedeće: niti je CARnet strukovno društvo/udruga niti mu je osnivač (Vlada RH) propisao djelatnost davanja usluga na području natjecanja iz informatike. Točka! Na temelju odredbe članka 12. Zakona o ustanovama (“Narodne novine”, broj 76/93.), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 1. ožujka 1995. donijela Uredbu o osnivanju kojom je regulirana djelatnost Carneta.

„Djelatnost CARNeta je: razvoj, izgradnja i održavanje računalno-komunikacijske infrastrukture koja će povezati obrazovne i znanstveno-istraživačke ustanove međusobno u jedinstveni informacijski sustav povezivanje CARNet mreže s međunarodnim mrežama razvoj i izgradnja informacijskih čvorišta i mreža. Djelatnost CARNeta iz stavka 1. od posebnog je interesa za Republiku Hrvatsku. Djelatnost CARNeta ne obavlja se radi stjecanja dobiti.“ Dakle, u Uputama za provedbu natjecanja i smotri isključivo je propisana suradnja sa strukovnim društvima i udrugama, a CARNET to svakako nije. Carnet nije društvo niti udruga, nego Ustanova čiji je djelokrug rada jasno omeđen s odredbama Uredbe o osnivanju. I nije mu namjena programsko svaštarenje.

Tko krši propise RH, daroviti natjecatelji ili AZOO, možda i uz suglasnost MZOŠ-a?

Poštovani gospodine ministre,

naši daroviti natjecatelji danas su se vratili s medaljama iz Bugarske, a neki od njih programirali su još u nižim razredima osnovne škole. No, na koji način su ih dočekali pojedinci iz državne uprave? Učinili su sljedeće: umjesto da isprave svoje pogrješke u administriranju rezultata državnih natjecanja od 2010. do 2012. i učenicima naknadno dodijele zaslužena priznanja, uveli su diskriminirajuće dobne skupine i najmlađim programerima zabranili sudjelovanje na državnim natjecanjima iz informatike.

Hoćete li vi stati na kraj tim nevjerojatnim postupcima ili ste upravo Vi odobrili takvo protupropisno ponašanje? I hoće li biti potrebna još jedna intervencija predsjednika RH, ili možda Predsjednika Vlade Republike Hrvatske ili odgovarajućeg saborskog odbora? Mora li zaista moj Ivan, zajedno sa svojim prijateljem Dorijanom Lendvajem iz Popovače, sada čekati dok upiše peti razred da bi se nakon dvije godine natjecanja ponovno pristupio državnom natjecanju? Da Vas podsjetim, znanja i vještine koje moj sin, kao redoviti učenik osnovne škole, već tri godine usvaja sa svojim vanjskim mentorom Kristijanom Burnikom, zaista proizlaze iz školskog programa, a u nekim dijelovima naprednija su i od njegovih starijih kolega, što se u individualnom pristupu darovitim pojedincima i podrazumijeva.

Zahvaljujući posebno Zagrebačkom računalnom savezu na svakodnevnoj brizi za darovite, želio bih vas podsjetiti na ove tekstove objavljene u medijima.

http://www.zbognas.org/u-tri-godine-uskratili-pet-prvih-dva-druga-i-dva-treca-treca-mjesta/

http://www.zbognas.org/umjesto-dodjele-nekoliko-godina-uskracivanih-priznanja-za-stvarno-postignute-rezultate-najbolje-programere-pozvali-da-im-daju-izmisljena-posebna-priznanja/

http://www.zbognas.org/upute-i-pravilnici-nisu-vazni-umjesto-priznanja-za-1-mjesto-dva-desetgodisnjaka-dobila-zahvalnicu-za-postignuti-rezultat/

http://www.zbognas.org/roditelji-informatickih-natjecatelja-zahtjevaju-zurnu-pomoc-nadleznih/

http://www.index.hr/vijesti/clanak/ministre-jovanovicu-molimo-vas-suzite-prostor-onima-koji-propuste-zataskavaju-umjesto-da-ih-rjesavaju/621471.aspx

Nadajući se da će ovo otvoreno pismo doprijeti do Vas, srdačno Vas pozdravljam.

S poštovanjem,

Krešimir Jambrešić, otac Ivana, sada učenika 4. razreda

O tome obavijest:

redakcija@redakcija.hr

dalje@dalje.com

info@zbognas.org

info@dijete.hr

zrs@zrs.hr

ministar@mzos.hr

Privitak:

  1. http://www.carnet.hr/o_carnetu/o_nama/dokumenti/uredba_o_osnivanju

Na temelju odredbe članka 12. Zakona o ustanovama (“Narodne novine”, broj 76/93), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 1. ožujka 1995. donijela Uredbu o osnivanju kojom je regulirana djelatnost Carneta.

Čl. 4.

„Djelatnost CARNeta je: razvoj, izgradnja i održavanje računalno-komunikacijske infrastrukture koja će povezati obrazovne i znanstveno-istraživačke ustanove međusobno u jedinstveni informacijski sustav
povezivanje CARNet mreže s međunarodnim mrežama razvoj i izgradnja informacijskih čvorišta i mreža. Djelatnost CARNeta iz stavka 1. od posebnog je interesa za Republiku Hrvatsku. Djelatnost CARNeta ne obavlja se radi stjecanja dobiti.“

  1. Upute za provedbu natjecanja i smotri (za sva natjecanja)…

1.3. Na natjecanjima i smotrama sudjeluju učenici/e koji/e se kao pojedinci ili članovi određene skupine ističu znanjem, vještinama ili sposobnostima u skladu s programom/pravilima pojedinog natjecanja ili smotre. Natjecati se mogu redoviti učenici/e osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske u skladu s načelom slobode izbora svakog učenika/ce. Pod istim uvjetima na natjecanjima mogu sudjelovati i učenici/ce s posebnim potrebama, kojima će organizator natjecanja osigurati primjerene tehničke uvjete za sudjelovanje.

1.4. Jednog ili više učenika/ca na natjecanju ili smotri u pravilu prati mentor/ica (učitelj/ica, nastavnik/ica ili stručni/a voditelj/ica) koji/a ga je pripremao/la za natjecanje ili smotru.

1.6. Natjecanja i smotre organiziraju jedan ili više organizatora. Ovisno o razini, organizatori natjecanja ili smotre su škola domaćin, županija odnosno Grad Zagreb i odgovarajuća strukovna udruga. Natjecanje i smotra mogu imati jednog ili više suorganizatora.

1.7. Organizator natjecanja i smotri na državnoj razini su Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, Agencija za odgoj i obrazovanje, strukovna udruga, županija i škola domaćin. Državno natjecanje i državna smotra mogu imati jednog ili više suorganizatora.

1.9. Provođenje natjecanja i smotri učenika/ca osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske koordinira Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji sa strukovnim društvima i udrugama. Agencija za odgoj i obrazovanje odlučuje o kategorijama natjecanja i smotri uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.

1.10. Sudjelovanje na svim razinama natjecanja i smotri mora proizlaziti iz redovitog školskog programa i izvannastavnog rada koji se provodi tijekom školske godine i sastavni je dio godišnjega plana i programa rada škole, kojim se na početku školske godine utvrđuje: broj skupina, vrste, vrijeme i mentori.

1.15. Ravnatelj škole imenuje mentora koji ima stručna znanja za pripremu učenika. U pravilu to je radnik škole koji izvodi redovnu nastavu, izbornu nastavu I izvannastavne aktivnosti. Ako takvog radnika škola nema ili je maksimalno zadužen redovitom nastavom, ravnatelj škole može imenovati vanjskog suradnika koji ima stručna znanja iz odgovarajućeg područja.

http://www.zbognas.org (prvotno, ovaj je članak objavljen u 138. broju Hrvatskoga fokusa od 7. prosinca 2012. godine)

Povezane objave

Zašto je morala propast Nezavisna Država Hrvatska ter zašto je i danas neostvariva funkcionalna hrvatska država

hrvatski-fokus

Kako doš’o – tako oš’o

HF

Svaki dan valja misliti na zaštitu prirode i okoliša

HF

Ubijanje hrvatskoga grba na autima

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više