Uske ulice u primorskim gradovima zahtijevaju smanjenje brzine
Većina velikih gradova u EU-a, te neke države (poput Španjolske) ograničili su brzinu vožnje u gradovima na 30 km/h, dok je kod nas još na snazi 50 km/h. Takva je i preporuka Komisije EU-a, i iako sam vrlo kritičan prema EU-u i njenoj birokraciji, i bez obzira na njihove motive (možda popularizacija elektromobila i slično “ekoloških” vozila) iz više razloga podržavam tu mjeru.
Većina hrvatskih gradova na moru od Istre do Dubrovnika ima uske i nepravilne ceste koje onemogućuju preglednost; usto je veliki broj motorista, biciklista, pješaka, školske djece, umirovljenika. Na mnogim mjestima se vozila parkiraju na pločniku (trotoar), te autobusi ne mogu prići postaji pa staju na cesti.
Prometni čepovi u ljetno doba onemogućuju pravodobno stizanje na cilj, a većom brzinom kretanja ne stvaramo lakšu protočnost, već potenciramo nesreću da bi dobili par minuta vremena.
Dajem i materijale sindikata biciklista, te njihovu poveznicu. Prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova, brzina predstavlja jedan od “četiri ubojice u prometu”, a gotovo tri četvrtine nesreća s poginulim ili ozlijeđenim osobama se događa u naseljima, odnosno urbanim područjima. Poražavajući su podaci da se po broju smrtno stradalih pješaka i biciklista u naseljima (urbanim područjima), Republika Hrvatska nalazi u samom vrhu država članica Europske unije.