Hrvatski Fokus
Religija

Zora otkupljenja

Misija: Širiti izvore unutarnjih učenja Tore i probuditi čežnju svake duše za erom istinskog mira i spokoja: istinskog i potpunog geulaha

 

Pad Parasa i dolazak Moshiacha – Paras znači Perzija, a to je Iran. Mudraci nam kažu da će prije nego što Moshiach dođe Paras pasti u ruke Rima (i obrnuto). Na vanjskoj razini, sve su oči uprte u nuklearni razvoj Irana, ali šahovska ploča svjetske politike samo je igranje iz unutarnje duhovne drame židovskog naroda.

Uzmite u obzir sljedeće:

II. Gemara u Yomi 10a

Rebbi kaže da je Rimu suđeno da padne u ruke Perzije. Rav navodi da je Perziji suđeno da padne u ruke Rima. Pitanje: Mogu li graditelji (Paras, koji je dopustio obnovu Svetog hrama) pasti pred razarače (Rim, koji je uništio hram)? Mudraci odgovaraju: Ako kralj (Hašem) tako odredi.

II. Rabin Yonasan Eibshetz, ztvk”l (Yaaros Dvash)

U određenom trenutku doći će vrijeme kada je Moshiach već trebao stići, ali iskupljenje još nije došlo. Moshiach će pitati kako je moguće da je došlo vrijeme za iskupljenje, a on još uvijek prolazi kroz patnje? Odgovor koji će dobiti je da mora čekati devet mjeseci. Zašto? Kako bi se čekao pad Perzije od strane Edoma, a onda će doći konačno iskupljenje. (Napomena: Nisam vidio ovaj izvor iz prve ruke –YN)

III. Lubavitcher Rebbe, Shabbos Vayeira, 5752

Prema najavi Rebbea, mog punca, vođe naše generacije, Moshiacha naše generacije, da su sva područja naše Božanske službe diljem Golusa dovršena i usavršena, spremni smo pozdraviti pravednog Moshiacha. To znači da su sve prepreke i prepreke poništene.

IV. Mitteler Rebbe, Toras Chaim, Beshallach str.312

Razina Kesser Shem Tov iz Moshiacha, koji se naziva “izuzetno visokim” jer uzdiže ponudu Tore i Mitzvosa … koji se izvode uz potpuno prihvaćanje jarma neba … kako bi se usavršilo 288 iskri [Kedushe koje su pale]. Ali postoji druga razina mitzvosa koja je iz suštine izvođenja mitzve sama čak i bez namjere i razloga i tajni uopće. Što znači da [mitzvos je nastupio] ne zbog tikkuna ili profinjenosti 288 iskri uopće, već samo zato što je rekao i Njegova volja je izvršena. Jer to je suština, slična mitzvosu koji ćemo učiniti u vremenu koje dolazi, a koje je iznad razine rafinirajućih iskri.

Koja je veza između kraljevog dekreta da Perzija mora pasti… da je Moshiach trebao doći, ali moramo čekati pad Perzije… da Rebbe kaže da su sve iskre dorađene… Da postoji posebna razina mitzvosa koji ne oplemenjuju pale iskre Kedushe?

Lubavitcher Rebbe je 5752. (krajem 1991.) dao zapanjujuću izjavu (ponovljenu tijekom godine koja je uslijedila) da je božanska služba židovskog naroda u egzilu – rafiniranje iskri kedushe koje su pale u ovaj najniži svijet – dovršena. Čak je i tshuva židovskog naroda gotova. Rebbe je sam rekao da je potpuno nerazumljivo kako Moshiach nije došao.

To je bilo prije 15 godina! Koliko je danas neobjašnjivo!

To odgovara opisu Yaaros Dvash (citiran gore), da će doći trenutak kada je Moshiach trebao stići, ali geulah još uvijek nije došao. Razlog: čekamo pad Perzije (Paras).

Što je Paras (פרס)?

Svaki narod na svijetu (70 različitih entiteta, prema Tori) jednostavno je izraz drugačije temeljne duhovne kvalitete. Na primjer, nacija Bavel (Babilon) povezana je s “bilbulom” — zbunjenošću, zbunjenost ometa božansku službu Židova. Yavan (Grčka) imao je svoj duhovni korijen u klipi chochme, nečiste mudrosti. Kada su ti narodi izazvali židovski narod u fizičkom svijetu, to je bio odraz izazivanja njihovih duhovnih izvora. Kada su Židovi nadvladali svoj duhovni izvor, ti su narodi pali. Dakle, što je Paras (Perzija/Iran) i koji je njegov duhovni izvor?

Posljednji Shabbos nakon Minche, Židovi diljem svijeta recitirali su prvo poglavlje Pirkei Avosa. Treća Mishna navodi: Antigon Socho primio je Toru od Shimona Pravednika. Znao je reći: Ne budite poput slugu koji služe svom gospodaru radi primanja nagrade [pras פרס], već budite poput slugu koji služe svom gospodaru ne pod uvjetom primanja nagrade [pras פרס]; i neka strah (strahopoštovanje) neba bude na vama.

Kao što je objašnjeno u Chassidusu (vidi na primjer Ohr Hatorah Bamidbar III, 583a), Paras (פרס) je od riječi פרוסה što znači “kriška”, djelić nečeg mnogo većeg (kriška cijele pite). Konkretno, to se odnosi na Božanski hashpa’a u Gan Edenu koji proizlazi iz učenja Tore i izvođenja mitzvosa. U ovoj Mišni rečeno nam je da ne služimo našem Učitelju (Hašemu) za “nagradu” koju stvara naša božanska služba u rafiniranju iskri kedushe. To uključuje neshomu iznad koje sada uživa u ovim objavama – jer su ove objave samo “kriška” (Paras) suštine mitzve, koja će se doživjeti samo u svijetu koji će doći s oživljavanjem mrtvih nakon što Moshiach dođe.

Na temelju toga možemo razumjeti zašto pad Parasa prethodi otkupljenju: jer sve dok naše nešame uživaju u “komadu” nagrade za rafiniranje svijeta kroz mitzvos, one su rastresene, da tako kažemo, od krajnjeg cilja: dolaska Moshiacha i objave “cijele pite”.

To također objašnjava zašto Yaaros Dvash opisuje vrijeme kada je Moshiach već trebao stići – što znači da je rafiniranje iskri kedushe završeno i stoga bi Moshiach trebao doći do uzdizanja tih iskri. Zato što je Parasu izuzetno teško pasti sve dok mitzvosi rafiniraju svijet i pružaju hashpa’a neshomama u Gan Edenu. Tek kada ovaj aspekt nagrade završi, nakon što je dovršeno usavršavanje svijeta kroz Toru i Mitzvos, neshoma može zaboraviti na nagradu i izvršiti mitzvos radi suštine mitzve (kako je gore opisao Mitteler Rebbe), što je “samo zato što je rekao i Njegova volja je izvršena”. Ili, kako mudraci kažu u Mišni, ne za nagradu, već zato što smo dopustili da strah (strahopoštovanje) neba bude na nama.

I iz toga možemo vidjeti zašto mudraci u gemari daju razlog pada Parasa iz ruku Rima kao “ako kralj tako odredi” – ako su mitzvosi učinjeni samo zato što su uredbe kralja, a ne za nagradu, to donosi pad Parasa! [I zašto od ruku Rimljana? Zato što je Rim Edom, a Edom je korijen želje; želja (za nečistim zadovoljstvima) koja je uništila Sveti hram i ispravljena želja (služiti Hašemu) koja će uništiti Parasa.]

Ako je ova analiza točna, onda imamo trag o našoj neobjašnjivoj, neshvatljivoj situaciji da smo završili našu božansku službu, ali ostali u egzilu. I možda možemo razumjeti zapanjujuće riječi Lubavitcher Rebbea 28.

Što još mogu učiniti kako bih motivirao cijeli židovski narod da kleči i zavapi, i tako zapravo dovede do dolaska Moshiacha? Sve što je do sada učinjeno bilo je bez uspjeha. Jer mi smo još uvijek u egzilu; štoviše, nalazimo se u unutarnjem izgnanstvu u vezi s vlastitom službom GD-a.

Unutarnji progon je progonstvo Parasa, koji radi mitzvos radi prasa, kriške G-dly hashpa’a u kojoj neshoma uživa. Umjesto kriške pite, moramo vapiti za Moshiachom – otkrivanjem suštine, cijele pite koju Hashem čeka priliku da nam da. Kada doista imamo ispravljenu želju za suštinom, za cijelu pitu koju predstavlja Moshiach, tada će naša Tora i mitzvos biti izvedeni “samo zato što je rekao i Njegova volja je izvršena”, u maniri “slugu koji služe svom gospodaru ne pod uvjetom primanja nagrade”, a to je uništenje Parasa od strane Edoma!

Možemo li odmah svjedočiti padu Parasa, kraju našeg unutarnjeg izgnanstva i dolasku Moshiacha, AMEN!

Jakov Natan, https://dawnofredemption.blogspot.com/2006/04/fall-of-paras-and-coming-of-moshiach.html?m=1

Povezane objave

Muzej anđela u Varaždinu

hrvatski-fokus

Je li Francisco Bergoglio pravi ili lažni prorok?

hrvatski-fokus

Autogenocidna krivovjerja Bergogliove sekte i povijesti Crkve

hrvatski-fokus

U Europi živi oko 40 milijuna muslimana

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više