Uskrs je ove godine kasno pa naš turizam počinje cvjetati ranije, ili ti drugačije rečeno: nije važan u Hrvatskoj Uskrs sam po sebi i kao takav nisu bitna njegova vjerska značenja, nije važan kao nada, svjetlo u tami, presudna je njegova turistička uloga i značaj. Hvala Bogu da je ove godine kasnije, pa će ovdašnja turistička sezona početi ranije. Razveselilo je to narod konobara, pomoćnih, kuhara, sobara i sobarica. Izašle su na teren sve televizije s nacionalno dodijeljenom im frekvencijom kako bi brojile turiste. Koliko ih je došlo, odakle su došli, koliko će potrošiti… Ovdašnji gostoljubivi „urođenici“, kao i svaki domorodac, toplo i radosno dočekuju došljake i goste. Časte ih s najboljim što imaju, nitko prema njima nema ljudožderskih ambicija, štoviše sve bi za njih dali, valjda i muž ženu, žena muža, pa čak i muža pridošlom mužu, ženu pridošloj ženi, a ima valjda i drugih, meni doduše nepoznatih gostoljubivih kombinacija.
Stig'o je brod u luku Dubrovnik, Split, Zadar, Rijeku…, puni su turista. U Splitu se više skoro ne grade brodovi, zatvara se i mali škver u Lamjani, pa se eto i dalmatinski brodograditelji čude brodovima. Nema više u toj Hrvatskoj nigdje ničega i nikoga. Samo su na televizijama turistički „udarnici“. Njima čast i hvala, oni će spasiti nas „glupe seljake“, kako one koji su već postali „farmeri“, a i kao takvi propadaju, tako i one još zaostale „sitne“ koje čak ni Staljin nije baš tako žestoko progonio. Nitko ni ne vidi, nitko ne slika, oni su za medije i politiku prozirniji od zraka. Oru i siju ovih dana kako bi , možda, štogod prodali tim turistima. Bedaci, sije se i ore u „uvozu“. Hrane svinje kako bi tamo stig'o kakav „brendirani“ pršut. Ne trebaju se mučiti, stići će šunka iz Danske, Njemačke… pa će se osušiti, onako ili onako „brendirani“ pršut. Recimo dobar je i onaj iz Celja.
Doista, što se to ovoga Uskrsa događa na (iz)umirućem „kontinentu“, kamo odatle odlaze naši mladi turisti“? Možda u nepovrat, Vrag će ga sigurno znati. Kako sunce bude sve više pržilo, tako će brojenje turista, zavirivanje u njihov novčanik, koliko će odatle Liniću kapnuti samo nastaviti. A mene će u toj zemlji pomoćnih turističkih „udarnika“ sve više hvatati mučnina. Vjerojatno dok me ne dokrajči.
Nego turistička sezona eto počela za Uskrs, koji je „kasno“, pa je ona uranila. Možda su turisti za Uskrs i navratili u mjesnu crkvu kako bi se Bogu i kalendaru zahvalili za to „kašnjenje“, a ovdašnji mediji, kakvi već jesu, o tome nisu izvještavali, a možda i njih Uskrs zanima tek kao radno „prazni“ dan. Sve u svemu čini mi se kako je turizam neobično čvrsti biznis. Čvršći od čelika.
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više