Hrvatski Fokus
Unutarnja politika

Kakva monetizacija, na djelu je čista rasprodaja autocesta

Ne zna se tko je luđi i bezobzirniji

 
 
Tko je lud a tko zbunjen? Pa, pođimo od prvog u državi – predsjednika ove zbunjene nacije. Kad ga novinar pita je li 'za' ili je 'protiv' monetizacije njegov odgovor je poput onog zagorskog 'ni vrit ni mimo'. O svemu tome naš državni poglavar, eto, ne zna ništa, jadan i kukavan, nitko ga nije dovoljno obavijestio pa i ne može o tome ništa kazati!? Ustvari, predizborna frka je u punom jeku pa se predsjednički kandidat ne želi zamjeriti svom biračkom korpusu, ni onima koji će glasovati 'za' a niti onima koji će biti 'protiv'; fini neki čovik, rekla bi moja baba Manda, uglađen.
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2014/10/f11734815t508006p7465723n2.jpg
Većina 'ministranata' u Vladi su 'za', od optimističkog brbljavca, knindže Branka Grčića pa sve do onog majušnog poduzetnika Gordana Marasa a glavni i odgovorni 'auto-cestar' Siniša Hajdaš udati Dončić najprije je kazao ako narod bude 'protiv' on će promptno abdicirati što bi bilo velika šteta za hrvatski narod; neprocjenjiva šteta – bio bi to dan žalosti!? Naknadno je ipak korigirao svoju naglu odluku pa će koji mjesec pričekati kada stignu brojne ponude koncesionara; 'tko da više, njegova djevojka'! Kako će ta lijepa djevojka izgledati nakon 40 godina svakodnevne uporabe, koga za to briga; bitno je s moguće 3 milijarde eura jednokratno zakrpati rupe u državnom proračunu rasipnika!
 
Ali, prva dopredsjednica Vlade, eu-ministarka i ministarka 'spol(j)nih poslova regiona', Pusićka, ona je 'protiv' jer, kaže ona, valja slušati što narod kaže; bravo, eto to je pljunuta demokratkinja-rekla bi moja baba Manda! Njen stranački kolega, gospodarski ministar Ivan Vrdoljak gurao bi monetizaciju do samog kraja-kud puklo, puklo a o mišljenju puka kaže 'o tom-potom'!
 
Zašto su nam (auto)ceste veći dio godine sablasno prazne? Pa, umjesto jednokratno skupe i veoma glupe cestarine uvedimo vinjete koje poodavno ima velika većina zemalja u okruženju a i šire. Cestarina takozvanom 'Dalmatikom' na relaciji Zagreb-Dugopolje samo u jednom smjeru košta 174 kune. Ako se nakon provedenog godišnjeg odmora u Dalmaciji želite vratiti istom trasom natrag u metropolu platit ćete još jedanput isti iznos od 174 kune pa vas onda 'tour-retour' vozikanje po 'Dalmatini' košta lijepih 348 kunića! Tjedna vinjeta u susjednoj nam Sloveniji košta 15 eura ili 112,5 kuna, mjesečna 30 eura (225 kuna) a godišnja 110 eura ili 825 kuna (obračunato po tečaju 7,5 kuna za 1 eur). U Austriji koja ima 2000 km autocesta godišnja vinjeta stoji 80,50 eura. Doduše neki austrijski tuneli, poput našeg 'sv. Ilije', plaćaju se ekstra a godišnja vinjeta u bogatoj Švicarskoj plaća se svega 40 eura ili 300 kuna što je jeftinije od cestarine Zagreb-Dugopolje i natrag? Pa, nismo valjda autoceste gradili da se po njima samo stranci voze, i to u vrijeme ionako kratke turističke sezone koja traje, kažu pedantni statističari, svega 43 dana?
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2014/10/110px-Hrvatske_autoceste_d.o.o._Logo.svg.pnghttps://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR_JYL3sWXKK4NU60xZ3LpOezfVo8G2YBfpZlcX1cQgHaHoTWQ9CQhttps://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDe0j-Bspr6K1IY4POfpmCyVjgP7V2HpJ8RocNe7kuhoAZwOG8
Zar nije smiješno da je vožnja od Zagreba do Dugopolja i natrag znatno skuplja od mjesečne vinjete u Sloveniji za 55 posto? Stoga je i promet autocestom Ljubljana-Maribor u prosjeku godišnje deset puta veći od prometa 'Dalmatinom' na godišnjoj razini! Što je s takozvanim pratećim objektima po našim autocestama?Pričaju umirovljeni djelatnici INA-e kako je nekad po starim cestama, prihod na benzinskim postajama od prodaje sendviča, pića, kave, cigareta, novina i bižuterije bio veći nego prihod od prodaje goriva. Danas, MOL (47,155 % dionica) sasvim očito želi postići dioničku prevagu s više od pedeset posto kako bi mogao raditi što ga volja odnosno zatvoriti obje rafinerije, i Sisačku i Riječku a od INA-e napraviti čistu servisnu trgovinu ali isključivo sa svojim derivatima iz vlastitih rafinerija koje MOL ima u Italiji, Slovačkoj, Mađarskoj. Dakako, i s prerađenom, jeftinom naftom s hrvatskih naftnih polja koja iznosi više od trideset posto ukupne proizvodnje!? 
 
A što se tiče unosnih pratećih objekata dovoljno je navesti 'brze' restorane (GMO kontaminirane?) i trgovine u rukama stranaca koje niču po našim autocestama, navest' ću samo neke:
Marché Bistro Draganić Jug
Marché Draganić Sjever
Marché Ravna Gora
Marché Dobra Istok
Marché Bistro Jasenice Jug
Marché Jasenice Sjever
Nastavi li se ovako i dalje, pogotovo ako se prihvati nepromišljena, glupa i ničim utemeljena monetizacija, INA-i bi na koncu ostalo samo sezonsko pranje vjetrobranskih stakala s hrvatskom vodom i pumpanje guma s ekološkim hrvatskim zrakom!
 
Monetizacijom vlada želi prikriti svoj nerad i neznanje
 
Naime, ako je posao koncesioniranja-monetizacije dobar za koncesionara, onda bi na njemu mogla, trebala i morala zaraditi i država, uz malo truda, rada i pameti koja joj očito manjka. Sustav HAC-a(Hrvatske autoceste) i ARZ-a (Autocesta Rijeka-Zagreb), uz refinanciranje obveza i restrukturiranje troškova/kredita s malo truda za 15 godina može puniti državni proračun, a restrukturirani HAC puno bi lakše pribavio jeftinije kredite nego država. Autoceste se daju u koncesiju odnosno monetizaciju na 40 godina za novac-monetu koji država potroši u jednoj godini i to samo za plaće. Monetizacija ili davanje cesta u koncesiju možda je bilo rješenje u vrijeme kad su kamatne stope bile iznad 6,5 posto, a budući da se Hrvatska danas zadužuje uz 4 posto kamate(pa i niže), taj bi dug trebalo zamijeniti odnosno reprogamirati. Okolnosti su se danas radikalno promijenile, pa bi restrukturiranje postojećeg i bez sumnje velikog duga (refinanciranje) donijelo ogromne uštede.
 
„Naš je dug tolikih razmjera da je upravljanje njime preraslo kapacitete (pamet!, o. a.) Lalovčeva Ministarstva financija“, kaže ekonomist Željko Lovrinčević i dodaje: „Stoga bi taj bi posao trebalo povjeriti profesionalnim agencijama kao svugdje u svijetu.“ Ma, tko ga šljivi, Siniša Hajdaš udati Dončić svakako ne!?Zaustavimo raspamećenog Sinišu prije nego 'odnesemo gaće na štapu', taj bi prodao sve što mu pod ruke dođe, od skandalozne 'prodaje' željezničkog Cargoa rumunjskim kriminalcima, Zračne luke Zagreb financijski veoma podozrivim Francuzima a danas prodaje na dražbi i zračnu flotu u paketu-svih 12 zrakoplova Croatia-Airlinesa, tko da više; već sutra bi se olako riješio i autocesta jer su mu teški balast vlastite nesposobnosti!Njemu bi se teško moglo povjeriti na čuvanje i jato zagorskih purana iz rodnog mu Zaboka, sve bi ih promptno monetizirao, za bagatelu!
 

Damir Kalafatić

Povezani članci

Tito: simbioza metafizike masonstva i komunizma (2)

HF

Sramni potezi izdajničke vlasti

HF

Jasenovački ‘drugokolonaši’ su – petokolonaši

HF

Opasno traćenje vremena

HF

Ostavi komentar

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...