Ključno pitanje u ovom trenutku što nam to i dalje u obrazovnom sustavu rade protagonisti tzv. CKR-a (Cjelovite kurikularne reforme)? Njima je 'tehnički ministar' produljio 'mandat' do kraja ožujka, a angažiranim nastavnicima (njih dvjestotinjak) iz 'neposredne proizvodnje' do kraja lipnja 2016. Zar spomenuti protagonisti zaista unaprijed podcjenjuju novu prosvjetnu vlast? Zar zaista misle da se čak i iz zrakoplova ne vide svi njihovi blefovi bazirani na primjenjenoj psihologiji g. Jokića.
Količina nekompetentnosti, improvizacija i bahatosti u medijima graniči s ludošću. Samo da spomenem. Počeli su tzv. webinari?! Kojeg li učenog naziva za blefiranje! Sudjelovatelji koji su takav on-line pristup ozbiljno shvatili počeli su i postavljati ozbiljna pitanja. I što im se dogodilo? Pitanja su im promptno izbrisana! Zaključak: voditelji webinara na čelu s g. Jokićem prepali su se ozbiljnog problematiziranja navodno ključnih postavki CKR-a. I tako redom na ključna pitanja nema odgovora! A koja su to ključna pitanja?
– "Ishode smo uvezli iz strukovnog obrazovanja zapadnih zemalja. (Pojednostavljeno rečeno – obrazovani stolar mora znati napraviti stol.)Zašto mislite da su primjenjivi na osnovnoškolsko i gimnazijsko obrazovanje i da će ih unaprijediti?" Nije odgovoreno i kasnije je to pitanje obrisano s liste pitanja koja su postavljali nastavnici.
-''Svaki pokušaj oblikovanja obrazovnog procesa u vidu obrazovnih standarda, šablona ili ishoda učenja u svojoj suštini potire svaku kreativnost, originalnost, individualnost i razlikovnost u tom istom procesu, a upravo stalno naglašavamo da tome težimo. Jedno s drugim u bitnoj je suprotnosti. Takav neprirodan pristup samo potiče 'biflanje' i to čak u predmetima poput fizike, informatike i matematike. Zar to želimo? Želimo li da nam đaci još na pamet nauče rješenja zadataka koje standardiziramo ishodima?!'' I to je pitanje obrisano i na njega nije bilo odgovora!
– 'Što rade brojni zaposlenici (njih dvjestotinjak) u tri agencije MZOŠ-a kad je ministar protivno Zakonu o državnim službenicima rad na tzv. CKR-u morao dati osmeročlanoj skupini ljudi koja je samu sebe predložila, a Zakonkaže da se samo pomoćno-tehnički poslovi mogu dati vanjskim suradnicima?' I to je pitanje obrisano i na njega nije bilo odgovora!
– Na pitanje zašto reformatori kažu da će to sve trajati 10-15 godina ipak je dobiven odgovor da reformu treba pripremiti! Zanimljivo. Ishodi su dakle novost prema CKR-u. Čulo se još da će ih se navoditi na nekoliko mjesta. U godišnjem planu po svakoj jedinici 3-5, pa u pripremi nastave, desetak i u evaluacijskoj listi na kraju godine. Za svakog učenika će se pisati koliko je usvojio koji ishod, a stupnjevi će biti potrebna podrška, u skladu s očekivanjima i iznimno, plus kvalitativan opis postignuća za tog učenika. Zaključna će ocjena biti od 1-5, plus kvalitativni opis i procjena u svakom predmetu odgovornosti, samostalnosti, inicijativnosti, komunikacije i suradnje. I još kažu da ne će biti više administracije!Kojih li improvizacija?! Sapienti sat!
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više