Mladen Žunjić iskristalizirao motiv akta koji se nazire kroz koloplete vibrantnih gibanja
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, slikar Mladen Žunjić, autor je nekoliko realiziranih po obimu većih i po kvalitetih priznatih ciklusa, u kojima je vješto i odvažno istraživao teme i motive koji su ga nadahnjivali, uznemiravali i poticali na traženje riješenja, kontinuirano lavirajući između klasične figuracije i nadahnjujuće apstrakcije. Njegovi ciklusi ponajprije su okarakterizirani snažnim, emotivno nabijenim koloritom, obično na većim i velikim formatima na kojima je postizao i ostvarivao rezultate kojima je težio, uz posvemašnju slobodu geste i punoću snažno ali odmjereno nanešene boje.
Od zanimljivih ostvarenja, istaknimo ciklus s motivom elegantnog stola prekrivenog otmjenim stolnjakom, na kome se nalazi zdjela prepuna voća ili je ipak riječ o rogu obilja koji je u ovoj prigodi (možda ili tek slučajno) sasvim prizemljen, te je izgubio svoje pravo značenje i ovdje ga tek treba iznova dobiti, a sada ovjekovječuju prolaznost trenutka, života, zatim seriju otvorenih prozora sa zatamnjenom pozadinom unutrašnjosti s mačkom ili lončanicom, s eruptivnim kolorom koji pokriva velike plohe, do ciklusa vibrantnih, uznemirujućih kolopleta gibanja na nedvojbeno apstraktnim slikama. U najnovijem ciklusu, slika i dalje velikih formata, autor je iskristalizirao očito pritajenu ili nedovoljno primijećene želju, motiv akta koji se nazire kroz koloplete vibrantnih gibanja.
I odmah na početku, autor je ostvario značajan rezultat, koga instinktivno nazivamo „Zeleni akt“, sliku velikog formata s zelenkastim tijelom u samom središtu slike (samo abdomen i dio nogu) usred turbulentnih, žestokih gibanja, smirujuća slika lijepog ženskog tijela, tijela, kome se umjetnici oduvijek i od davna dive i modeliraju ga u skulpturi ili slici. „Zeleni akt“ Mladena Žunjića, u svojoj neobičnoj, nesvakidašnjoj pojavi, ništa nije izgubio od svoje klasične erotičnosti, naprotiv, pomalo je skrivajući, čini je i tajnovitijom i izazovnijom, ljepšom. Na velikom formatu nježni akt Mladena Žunjića još više je došao do izražaja, on potpuno dominira prostorom, ovako tih, nečujan a tako moćan, prirodan i neponovljiv.
Zanimljivo je primijetiti kako je nježni zelenkasti akt okružen ne samo turbulentnim kolopletom jer ne možemo a ne primijetiti oblike koji neodoljivo sliče očima, očima, pozorno razmještene u gornjem dijelu slike, oči koje nadziru nago tijelo, ljubomora, strast, ljubav, zloba, neprijateljstvo, radoznalost, usud…?
Ovdje svakako moramo upozoriti i na „žuti akt „ karakterističnih gotovo skladnih izmjena uznemirenih pokreta koji otkrivaju ( ili prikrivaju ) ljepotu nagog tijela, upozoravaju na naelektriziranu atmosferu koja se izvija, privija neposredno iznad, povremeno, zaktratko dodirujući put. Naravno, idući je dojam kako će se za trenutak zelenkasti i žuti akt pokrenuti, učiniti prvi korak i možda zakoračiti izvan slike, izvan okvira, ostavljajući turbulentna zbivanja, daleko iza sebe i zakoračiti u neki novi život, mirniji.
Uz navedene aktove Žunjić je naslikao još nekoliko slika u novom ciklusu, s pomalo prikrivenim oznakama tijela, s tek naslućujućim aktom, usred ili iza dinamičnih gibanja, i opet s tijelom ili dijelom tijela u samom središtu slike, više ili manje vidljivo, manje ili više opazljivo, sve u kretanju, rotiranju.
Zanimljiva je ta ideja o rotacijskom gibanju iz koga će izniknuti nago žensko tijelo, rađanje „suvremene ili današnje Venere“ usred slike, na obali mora, naga žena izlazi iz mora. Upozorava li nas autor kako je krajnje da se vratimo izvornim vrijednostima, kako je posljednji trenutak da se suočimo sami sa sobom ,s vlastitom nutrinom. Istodobno valja posebice istaknuti i niz aktova izvedenih u akvarelu (u nešto manjim formatima), u kojima je naglašen crtež s tipičnim atributima nagoga tijela i glavom akta, pomalo nakrivljenom s upitom na usnama.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više