Suvremene umjetničke prakse danas se počesto hvataju u koštac s dokumentarističkim procesima i akumulacijama znanja. Taj proces moguće je pratiti već od sedamdesetih godina naovamo. Tada umjetnici počinju adoptirati 'arhiv' kao medij vlastita likovnog izraza. Jedna od istaknutijih rumunjskih umjetnica koja se bavi sličnim problematikama od osamdesetih godina do danas je i Lia Perjovschi. Već će kritičar i povjesničar umjetnosti Terry Smith u svojoj seminalnoj knjizi Contemporary Art (Laurence King Publishing, London, 2011.), u kojoj daje pregled svjetske suvremene umjetnosti, istaknuti vidnu poziciju Lie Perjovschi u orbiti suvremenog umjetničkog iskaza i to kroz njezine projekte kao što su Contemporary Art Archive/Center for Art Analysis (CAA) i Knowledge Museum.
Contemporary Art Archice/Center for Art Analysis zapravo je muzej suvremene umjetnosti u 'fileovima' i fokusira se na umjetnost i njezinu, kontekstualnost teoriju umjetnosti i praksu, (znanja) kulturalne studije i kritičku teoriju. Riječ je o obimnoj međunarodnoj bazi podataka, svojevrsnoj 'kapsuli' znanja. CAA predstavlja okvir odnosno platformu za ideje, dijalog, komunikaciju koji se fokusiraju na kurentne debate kako u polju umjetničkog djelovanja tako i u novim kulturalnim teorijama. Diskurzivna je baza za propitivanje društvene i političke relevantnosti umjetnosti, njezine autonomije i njezinih promjena.
„Ovaj je projekt pod različitim imenima i na različitim mjestima aktivan još od 1985. godine. To i jest jedna od glavnih osobina 'arhiva' ovog tipa – neprestana migracija i nestalnost mjesta. Tako se CAA najprije odvijao u domu Lie i Dana Perjovschi u gradu Oradei, potom kao eksperimentalni atelijer pri Umjetničkoj akademiji u Bukureštu, u umjetničkom atelijeru Lie i Dana Perjovschi u Bukureštu, ali i u različitim drugim rumunjskim i svjetskim institucijama, muzejima, galerijama, neprofitnim organizacijama imass-medijima. CAA se trenutno na vrlo eksperimentalan način bavi propitivanjem smisla, istraživanjem skrivenih i izgubljenih ideja, analizom relevantnih djela i promocijom ekscesnih autora; u fokusu mu je i očuvanje nemirnih kritičkih stavova u kontekstu prevladavajuće kulture konzumerizma i intelektualne stagnacije. S druge strane, Knowledge Museum je projekt u kojem Lia Perjovschi reciklira sve svoje ostale projekte. Pokrenut je 1999. godine i aktivan je do danas. Unutar ovog projekta Lia se postavlja kao svojevrsni 'arhitekt' te na stolu, zidu ili u prostoru galerije predstavlja modele znanja koristeći različite knjige, članke, Internet ali i objekte koje je sakupila iz različitih muzejskih dućana po svijetu. Pritom koristi i dijagrame iz vlastitih interdisciplinarnih istraživanja. Primarna joj je edukacijska svrha. Knowledge Museum obuhvaća sedam odjela: Zemlju, Tijelo, Umjetnost, Kulturu, Znanje, Znanost i Univerzum. Kako potvrđuje Lia Perjovschi nije riječ o ultimativnom Muzeju (The Museum), ali projekt može poslužiti kao njegova temeljna startna pozicija. Može se shvatiti kao umjetničin odgovor na pitanje: Što možemo učiniti (kako bismo poboljšali promjenu)? Prema njezinu tumačenju znanje je opstanak i transformacija 'objekta' u 'subjekt' povijesti.“ (Dalibor Prančević)
Kratki životopis: Lia Perjovschi je rođena 1961. godine u Sibiu, Rumunjska. Studirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Bukureštu od 1987. do 1993. Lia je prepoznata kao jedna od vodećih performans umjetnika u Rumunjskoj. Od 1990. se postupno sve više fokusira na konceptualne projekte poput Timelines, Mind Maps (Diagrams) (od 1999.) i Knowledge Museum (temeljen na interdisciplinarnom istraživačkom projektu od 1999.), slijede povijesni, intelektualni projekti i ideje, te kolekcije poput Globe Collection (od 1990.) komentirajući medije i konzumerizam. Lia je osnivač i koordinator CAA /CAA (Contemporary Art Archive and Center for Art Analysis), projekt koji je još u procesu ( pod različitim nazivima od 1985.).
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više