Hrvatski Fokus
Kultura

Treperenja Vedrana Grabovca

Kompleksni je projekt dubrovačkoga umjetnika

 
 
U nekoliko posljednjih mjeseci, ugledni dubrovački umjetnik, slikar Vedran Grabovac, u više je navrata na samostalnim izložbama (Dubrovnik, Metković) prikazao svoj novi ciklus ulja i akrila na platnu,  nazvanih Treperenja. Sam autor ističe kako je slikao motiv palagruških grmova mlječike, koji doista sliču endemu, u različitim svjetlosnim situacijama i uz intenzivni kolor, ponavljajući oblike, stvarajući jedinstveni svijet isprepletenih, uvrtloženih istih ili sličnih formi (u raznolikom isticanju pojedinih boja). Što predstavlja taj naizgled sličan ili gotovo isti na nizu slika, svijet, pažljivo poredanih živopisnih grmova?
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2017/12/Treperenja-Vedran-Grabovac-4.jpg
Je li to tvorba novo uređenog načina življenja u nekoj bliskoj ili dalekoj budućnosti, u kome je sve predviđeno i određeno ili je to pak, sasvim površan pogled kroz zamućeno staklo prozora, čovjeka, pojedinca, stisnutog problemima i obvezama kojima ne može udovoljiti a ni izbjeći ih, može vidjeti jedino precizno uređeni volumen u kome za njega nema mjesta. Grabovac je otvorio mnoge mogućnosti jer možda je ovdje riječ o žuđenoj, traženoj i nadasve potrebnoj, umirujućoj tišini, osami, muku, u kojoj samo kolor može isplesati sve viđene i ali i neviđene koreografije kista, istodobno potpuno slobodnog i posve formaliziranog, što se kretnji tiče.
Po svemu sudeći, slikar istražuje, ispituje svekoliko mogućnosti ili tek djeliće ponuđenih šansi za pokret, gestu, gibanje, razmišljanje, neprestano razmišljajući o  neshvaćenoj prirodi, često neusaglašeno s ostalima, s cijelim svijetom.
 
Kada se zagledamo u nizove slika Vedrana Grabovca s jedinstvenim motivom grmova  razasutim po brežuljcima i padinama, pitamo se, je li ovo put, način, metoda, za traženje  jedine i apsoltne istine ali također znamo kada bi se grmovi mogli micati rekli bi jedno a boja na njima, drugo. Netko bi rekao, slikar je samo bilježio svoja sjećanja na ugodne trenutke jednoga ljeta kada mu je sve bilo po volji i vrijeme i vino i krajobraz mu se svidio i slikao ga je toliko puta dok ga se nije zasitio i ostavio kist.
Doista, što je u središtu slikareve i naše pozornosti?
Dojam o motivu?
Dojam o skrivenoj simbolici?
Dojam o svemu oko nas?
Ili se tek, sa strahom ili možda samo bojažljivo priupituje, što je jedan grm u grmolikom svijetu?
Kako zna da je isti kao i drugi ili je različit?
Je li čovjek tek šutljivi grm na padini života?
Ili je svijet oko nas ali i mi u njemu tek privid, treperenje, svjetlucanje nerealnog, nestvarnog, ništa, praznina?
Možda nas ipak samo vedrina kolora moža zavarati i možemo se prepustiti njegovoj zanosnoj ljepoti, na trenutak, sanjareći.
Ciklus slika ulja i akrila Treperenja, Vedrana Grabovca kompleksni je projekt dubrovačkog umjetnika.
 

Miroslav Pelikan

Povezani članci

Simboli Maya u novom ciklusu Mladena Žunjića

HF

U umjetnost sam utkao mir

HF

Čudesna lica Grada

HF

Izložba ‘Ništa se ne baca’ na splitskom Peristilu

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...