Hrvatski Fokus
Kultura

Metropolis Mladena Žunjića

Eruptivna boja govori o bogatstvu života matičnog grada, koji je jednom doživio svoj nevjerojatni uspon

 
 
U kontinuiranom traganju, ustrajnom ali mirnom, odlučnom ali i opreznom, zagrebački slikar Mladen Žunjić plovi u susret novim ciklusima koji se logično nastavljaju, posve prirodno se pojavljujući u atelijeru, kao jasni rezultat rada, truda i napora.
Slikovni rezultat za Mladen Žunjić, metropolis
Najnoviji ciklus velikih formata, izveden u akrilu i ulju, simbolično nazvan METROPOLIS, ističe se ponajprije strukturom crteža koji nedvojbeno podsjećaju na tlocrte, planove davnih gradova s brojnim stanovnicima, od kojih su evo preostali samo tragovi u vidu otkrivenih temelja, do jučer duboko zakopanih u pijesku i prošlosti.
 
Često se pitamo koliki i kako ti kameni, zemljani fragmenti mogu ispričati svoju priču, starodrevnu, već i zaboravljenu, izbrisanu iz sjećanja? Ponekad je glas koji rijetki začuju precizan i točan, što se tiče vremena, a ponekad i nije. Mladen Žunjić je progovorio o prošlim dobima od kojih su ostale samo ruine, svojim snažnim kolorom, smjelim i odlučnim potezima, i odlučio ispričati svoje viđenje onoga što se vidi i opaža u susretu, u dodiru fragmenata koji izviru iz prošlosti.
 
Žunjićeva eruptivna boja govori o bogatstvu života matičnog grada, koji je jednom doživio svoj nevjerojatni uspon, osjetio silnu moć i odjednom potonuo jer se pojavilo drugo ljudsko uzvišenje, sposobnije i jače, silnije i nemilosrdnije. Žunjić nam je na svojim slikama predočio svoj doživljaj, svoje gledanje ostataka nekada veličanstvenih doba, od kojih preostaje tek poneki crijep, odlomljeni kamen, ponajprije upozoravajući na zadivljujući urbanizam, sposobnost graditelja vidjevši u tragovima mnoštvo detalja koji su i dovele do rekonstrukcije metropolisa.
Slikovni rezultat za Mladen Žunjić, metropolis
Kolor Mladena Žunjića sve je razigraniji, na trenutke sam dojma, kako je gibanje obojanih ploha gotovo nezaustavljivo jer ove slike uopće ne miruju, stalno su u pokretu, ritmičnost gibanja je ključna.
 
Istodobno i ovaj Žunjićev ciklus emanira optimizam, bez obzira što promatramo davnu, svršenu prošlost jer autor bi rekao, život ide dalje, nova boja traži svoj put. Optimizam koji izranja iz promjena u ljudskom razvoju, ne obazire se mnogo na zaključak kako je sve prolazno, pa i najveća moć. Kotač razvoja, kotač koji se uvijek okreće prema naprijed, na ovim je Žunjićevim slikama ostavio jasan i dubok trag u jakoj kolorističkoj gesti. Nije samo veliki format zaštitni znak slikara Mladena Žunjića, još je više boja.
 

Miroslav Pelikan

Povezane objave

Završeni 12. Dani kršćanske kulture

HF

Nekoliko primjera neujednačene porabe inačica

HF

Emigranti i kameleoni

HF

Impresivna izložba Mladena Žunjića Otkrivanje tendencija

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više