Hrvatski Fokus
Religija

Bareljef Nebeskih jaslica

Jaslice Dijane Ive Sesartić u kapeli sv. Arnira u Splitu

 
 
U kapelici sv. Arnira u Splitu od subote, 1. prosinca 2018. su izložene Nebeske jaslice akademske kiparice Dijane Ive Sesartić. Prilikom otvaranja autorica je rekla kako joj je čast biti prisutna u javnom prostoru u ovo doba u Splitu, te se nada kako će ovaj njen rad pridonijeti radosti i ljepoti Došašća. Gradonačelnik Andro Krstulović Opara rekao je kako su se, na mjesto u kojem su se desetljećima prije prikazivale, jaslice ponovno vratile te unijele umjetnost u svoj svojoj punini, te kako je simbioza djela akademske kiparice Sesartić s djelom Jurja Dalmatinca uistinu lijepa priča koja oplemenjuje prostor i upotpunjava kompletnost ovog vremena.
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2018/12/2018-12-03-12-56-309-.jpg
Dijana Iva Sesartić bareljefom Nebeskih jaslica izvedenih za specifične uvjete kapele sv. Arnira, nastavlja se na svoj preko deset godina dug rad u interpretaciji motiva jaslica u vrijeme Došašća. Do sada su njene jaslice bile predstavljene na prigodnim izložbama, među ostalima, na velikoj međunarodnoj izložbi „100 jaslica 1996. – 2012.“ u Rimu 2012., Etnografskom muzeju u Zagrebu 2013., te Galeriji Radman u Kranjskoj Gori, Slovenija.
 
Bareljef Nebeskih jaslica izveden u pocinčanoj i aluminijskoj mreži, postavljen je na samostojeću konstrukciju, a zahvaljujući bočnoj rasvjeti i kretanju promatrača stalno upija i propušta drugačiju količinu svjetlosti što doprinosi iluziji žive, pokretne slike. Svjetlost čini metalne mreže prozračnim i mekim, čime umjetnica naglašava zračenje nadnaravnosti i svetosti biblijskog događaja. Triptih predstavlja potpunu kompoziciju događaja: pastire, kraljeve, životinje i biljke, a u njegovom je središtu postavljena Sveta obitelj, posebno naglašena izvedbenim materijalom. te u percepciji promatrača inicira vlastita sjećanja, slike i promišljanja o Betlehemskom djetetu, te u percepciji promatrača inicira vlastita sjećanja, slike i promišljanja o Betlehemskom djetetu. „Već na prvoj godini studija imala sam prilike zavoljeti pocinčanu i aluminijsku mrežu. U ateljeu još imam fotografiju mog prvog kiparskog rada u tom materijalu. Izvela sam interpretaciju najpoznatije skulpture na svijetu, koja pripada davnom helenističkom razdoblju –  Nike sa Samotrake.
 
Metalna mreža u svojoj strukturalnosti sadrži kvalitetu i dimenziju više. Uzela sam ju kao gradivni materijal za modelaciju, poštujući sve danosti izgradila sam reljefne kompozicije. Iako mnogi tom materijalu pripisuju nestalnost i krhkost  začudno je kako su mnoge moje kompozicije obišle udaljene zemlje, te putujući bile izložene običnim poštanskim uslugama, uvijek se vratile doma nedirnute i neraspadnute. Moji reljefi u pocinčanoj mreži ponašaju se kao žive pokretne slike koje svakim pokretom promatrača, upijaju i propuštaju drugačiju količinu svjetlosti te na taj, sasvim prirodan način, pružaju neponovljiv doživljaj i percepciju sadržajnog. Kombiniram ponekad taj materijal s drugim kiparskim materijalima, ugrađujući ga poput intarzija na postojeće kiparske kompozicije“, rekla je autorica.
 

Nives Matijević

Povezani članci

DOBRODOŠLICA PAPI FRANJI

HF

Ljubav koja uvijek zove

HF

Moje pjesme u meni su satkale najljepši sag

HF

Prisjećanje na Željka Mardešića

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...