Hrvatski Fokus
Hrvatska

Hrvatska je višestruki brand

Karakter branda = proizvod + pozicioniranje + osobnost

 
 
Što je brand? Postoji puno definicija anglizma brand, što neki poistovjećuju s markom, izgledom, oznakom,  imenom,  suštinom, identitetom, posebnošću… Brand (hrv. robna marka) se odnosi uglavnom na proizvode, usluge, pojedince, interesne skupine, političke stranke, političke koalicije, agencije, regije, države, saveze, ovisno o potrebi prepoznavanja jedinstvenosti, vrijednosti, kvaliteti u danom prostoru i vremenu. Riječ brand podrijetlo vuče od starogermanskog izraza “brandr”, “to brand” = paliti. Izraz je preuzet od stočara koji su žigosali svoju stoku,  najprije radi prepoznavanja i dokazivanja vlasništva (identifikacije), a s vremenom pokazivanja određene kvalitete i posebnosti  svoje stoke, u odnosu na stoku drugih vlasnika. Stručnjaci smatraju da postoji velika razlika između proizvoda, marke i branda.
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2019/11/normal_1191780214.jpg
Herman Potočnik
 
Brand nije obična marka. Brand je marka koja se pretvara u vjerovanja i ideje. Brand je dodatna i prepoznatljiva vrijednost nečega (nekoga?), što se stvara u ljudskom mozgu kao rezultat “pozitivnih asocijacija i doživljaja.” Svaki brand osim ponude sadržaja (suštine) pobuđuje i emocije, odnosno akumulira emocionalne i funkcionalne asocijacije vezane za neki proizvod. Pitanje je što sve može biti prozvod (roba). U današnje vrijeme, u globalnom svijetu, gotovo sve može biti roba, pogotovo kad se uđe u nedozvoljena područja. Je li čovjek roba? Mislim da jest, u određenom smilu, iako smo odmakli daleko od nekadašnjeg ropstva, kad se trgovalo robovima. Moderni robovi su nešto sasvim drugo, bilo da sami sebe prodaju, ili da ih prodaju njihovi stvarni, virtualni i imaginarni gospodari. Postoje brandovi u svim područjima rada, djelovanja i života, diljem svijeta, te i Lijepe naše. Pitanje je je li brand čovjek ili ono što je taj čovjek napravio, što je posebno, izvrsno, dosad neviđeno. Davor Šuker je već davno rekao da je on najveći hrvatski brand. To je prava živa istina. U najzabitnijim dijelovima svijeta, bi klinci ugledavši naš grb, zastavu ili naše “kvadratiće” počeli skakti i vikati: Šuker, Šuker, Šuker. Dakle, Šuker je bio globalni brand. U zadnje vrijeme takve asocijacije i emocije dovode do izvikivanja  Luka Modrić, diljem svijeta. Bila je to i naša Janica, Sandra, Blanka, braća Sinković, Ivanišević… Je su li brandovi te osobe ili nogomet, skijanje, skok u vis, veslanje, tenis…?
 
Globalni brand postal su mnogi naši ljudi, od izumitelja do političara i vođa. Podjsetit ću na samo neke: Slavoljub Penkala (penkala), Nikola Tesla (izmjenična struja…), Ruđer Bošković (teorija sila i strukture tvari), Ivan Vučetić (daktiloskopija), Marin Soljačić (bežični prijenos energije), Joža Batalekov (kravata), David Schwatz (cepelin),Faust Vrančić (padobran), Ivan Lupis (torpedo), Zlata Bartl (vegeta), Franjo Kajfež (apaurin), Herman Potočnik (raketni mtor, orbitalna stanica)… Uz izumitelje postoje naši svjetski poznati pisci, razni stručnjaci, umjetnici, pjevači, plesači, slikari, kipari… Postoje i svjetski poznati naši vojskovođe i vladari od stoljeća sedmog.
 
Karakter branda = proizvod + pozicioniranje + osobnost. Ovu jednadžbu može svatko od nas vrlo lako složiti. Sve je puno jasnije, nego prije pet godina. Osim toga mnogi su se probudili i progledali. Možda će poslije svega  vega viđenog i doživljenog, konačno početi misliti svojom, a ne staračkom glavom. Filozofija od dva zla birati manje zlo, nije dobra. Zlo je uvijek zlo, bilo manje ili veće. U to smo se više puta uvjerili. Nije dobro glasovati iz nekakve osvete ili oportunizma. Nije dobro glasovati niti po tome tko je čiji. Što to uopće znači. Čiji je recimo Ivan Vrdoljak i “njegovi”. U koaliciji sa SDP-om došli u Sabor, a sada čine vlast i vladu HDZ-a, odnosno održavaju je. Neke njihove tobožnje prijetnje i ucjene su igre i predstave po dogovorenom scenariju, poput onih sa srbijanskim predsjednikom Aleksandrom Vučićem. Sve se može kad se hoće i kad je to korisno za obje strane, a uz put posluži za zabavu naroda, preko Sabora i medija. Koliko je samo buke podignuto, vremena izgubljeno, dovođenjem građana u zabludu kako će Vučić sjediti u našoj sabornici, na kongresu EPP-a.
 

Ankica Benček

Povezani članci

Naši veleizdajnici

HF

Švicarci o kolapsu Hrvatske

HF

AGRESORI

HF

Ratni invalidi

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...