Hrvatski Fokus
Kultura

Skulpturalni notni zapisi Vitolda Košira

Koristi simbolično znakovlje u seriji reljefa, koji se posve doimaju poput nota i u sebi nose tonski zapis, stavak ili cijelu kompoziciju

 
 
Imao sam sreću upoznati iznimno zanimljivu osobu u našem vremenu. Riječ je o Vitoldu Koširu (1965.), akademskom kiparu, akademskom glazbeniku, svira violu u orkerstru i rock u svom sastavu i sokolaru.
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2020/10/Skulpturalni-Notni-zapisi-Vitold-Kosir-5-636x1200.jpg
Ponekad bih se upitao, gdje u tom nesvakidašnjem čovjeku, počinje likovni umjetnik, a gdje glazbenik ili zaljubljenik u druženju s ne baš bezopasnim grabljivicama, gdje je on jedno, drugo, treće ili četvrto? I postoje li uopće granice i razlike između kamena ili betona i glazbenih nota i ptica? Naravno, Košir nije svakodnevna pojava jer u njemu istodobno živi i djeluje nekoliko, naizgled vrlo različitih osobnosti i talenata, međutim, svi su oni međusobno jako dobri i usklađeni, tako da je jedno tijelo i jedan um posve dovoljan za sve njih.
 
Ovoga puta pišem o njegovom brojnom i kompleksnom skulpturalnih nizu notnih zapisa, koje Košir izvodi u kombinaciji betona i željeza u raznim, ali uglavnom većim formatima reljefa (nameće mi se jedinstveni naslov cjelokupnog opusa, reljefi u bijelo sivom).
 
Košir koristi simbolično znakovlje u seriji reljefa, koji se posve doimaju poput nota i u sebi nose tonski zapis, stavak ili cijelu kompoziciju. S druge strane, ta gruba, samo na prvu, čvrsta konstrukcija betona i željeza u biti je iznimno krhka i nježna kao što glazba i jest, neovisno o silini emocija koju može izazvati.
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2020/10/reljef-1024x520.jpg
Čest motiv u reljefima jesu i ovalni oblici koji se protežu, lebde, jedan iznad drugoga ne dodirujući, asocirajući na dubinu svemira, na iskonsko i fragmentarno zabilježeno u našim zajedničkim sjećanjima. Skulpturalni notni zapisi Vitolda Košira izdvojeno je i osobito nadahnuto autorsko dostignuće u suvremenoj hrvatskoj likovnoj umjetnosti, djelo nastalo prožimanjem i likovnosti i glazbe.
Već sam pisao, kako bi doista bilo izvrsno, kada bi se na jednom mjestu u adekvatnom muzejsko galerijskom, dovoljno reprezentativnom, mogao vidjeti odabir reljefa u bijelo sivom Vitolda Košira.
 

Miroslav Pelikan

Povezani članci

Da smo čekali…

HF

Čarobna jesen

HF

Iz jedrenjaka je sve krenulo

HF

Drugi glas

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...