Hrvatski Fokus
Kultura

Skulpturalni notni zapisi Vitolda Košira

Koristi simbolično znakovlje u seriji reljefa, koji se posve doimaju poput nota i u sebi nose tonski zapis, stavak ili cijelu kompoziciju

 
 
Imao sam sreću upoznati iznimno zanimljivu osobu u našem vremenu. Riječ je o Vitoldu Koširu (1965.), akademskom kiparu, akademskom glazbeniku, svira violu u orkerstru i rock u svom sastavu i sokolaru.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2020/10/Skulpturalni-Notni-zapisi-Vitold-Kosir-5-636x1200.jpg
Ponekad bih se upitao, gdje u tom nesvakidašnjem čovjeku, počinje likovni umjetnik, a gdje glazbenik ili zaljubljenik u druženju s ne baš bezopasnim grabljivicama, gdje je on jedno, drugo, treće ili četvrto? I postoje li uopće granice i razlike između kamena ili betona i glazbenih nota i ptica? Naravno, Košir nije svakodnevna pojava jer u njemu istodobno živi i djeluje nekoliko, naizgled vrlo različitih osobnosti i talenata, međutim, svi su oni međusobno jako dobri i usklađeni, tako da je jedno tijelo i jedan um posve dovoljan za sve njih.
 
Ovoga puta pišem o njegovom brojnom i kompleksnom skulpturalnih nizu notnih zapisa, koje Košir izvodi u kombinaciji betona i željeza u raznim, ali uglavnom većim formatima reljefa (nameće mi se jedinstveni naslov cjelokupnog opusa, reljefi u bijelo sivom).
 
Košir koristi simbolično znakovlje u seriji reljefa, koji se posve doimaju poput nota i u sebi nose tonski zapis, stavak ili cijelu kompoziciju. S druge strane, ta gruba, samo na prvu, čvrsta konstrukcija betona i željeza u biti je iznimno krhka i nježna kao što glazba i jest, neovisno o silini emocija koju može izazvati.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2020/10/reljef-1024x520.jpg
Čest motiv u reljefima jesu i ovalni oblici koji se protežu, lebde, jedan iznad drugoga ne dodirujući, asocirajući na dubinu svemira, na iskonsko i fragmentarno zabilježeno u našim zajedničkim sjećanjima. Skulpturalni notni zapisi Vitolda Košira izdvojeno je i osobito nadahnuto autorsko dostignuće u suvremenoj hrvatskoj likovnoj umjetnosti, djelo nastalo prožimanjem i likovnosti i glazbe.
Već sam pisao, kako bi doista bilo izvrsno, kada bi se na jednom mjestu u adekvatnom muzejsko galerijskom, dovoljno reprezentativnom, mogao vidjeti odabir reljefa u bijelo sivom Vitolda Košira.
 

Miroslav Pelikan

Povezane objave

Tri zbirke Ljiljane Dobre

HF

Arhiviranje memorije – na granici života i smrti

HF

Perspektiva Mladena Žunjića

HF

Ne bih mogao živjeti bez kiparstva

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više