Hrvatski Fokus
Intervjui

Modeliranje se odvija tijekom zarona s ronilačkom opremom

Istražujem mogućnosti odstupanja od statike u kiparskom postupku modeliranjem forme u uvjetima koji simuliraju bestežinsko stanje

 

Svakako, jedan od najistaknutijih mladih agilnih likovnih stvaratelja jest Petar Popijač, akademski kipar i doktor umjetnosti. Doktorirao je u klasi prof. Petra Barišića. Njegov nesvakidašnji opus odlikuje iznimna energija, fokusiranje na posve nove motive i mogućnosti umjetničkog izražavanja.

  • “Formativnost oblika modelirane skulpture u neutralnoj plovnosti podmorja”, naslov je disertacije.

– Doktorirao sam 17. 11. 2020. na Akademiji likovnih umjetnosti. Ovdje istražujem mogućnosti odstupanja od statike u kiparskom postupku modeliranjem forme u uvjetima koji simuliraju bestežinsko stanje. Materijal s kojim radim je dvo-komponentni epoxy kit “AquaMend”, firme “Polymeric systems inc”, namijenjen uporabi pod vodom, koji se može modelirati oko 40 min a zatim postaje krut i čvrst te trajno zadržava oblik.

  • Bila je potrebna i posebna priprema.

– Za potrebe istraživanja zamolio sam Firmu da materijal dizajniraju tako da bude jednako težak kao morska voda (specifična težina 1,03g/cm kubičnim) kako bi materijal u morskoj vodi postigao stanje neutralne plovnosti ili hidrostatički equilibrium tj. da uronjeno tijelo prividno levitira u tekućem mediju kao da je u bestežinskom stanju.

  • Kako se odvija modeliranje?

– Modeliranje se odvija tijekom zarona s ronilačkom opremom kako bi na taj način i ja također kao i materijal bio izvan doticaja sa fiksnim uporištem i doslijedno se približio situaciji modeliranja u bestežinskom stanju. Ovdje se materijal ne deformira pod vlastitom težinom materije te je moguće razvijati kiparsku formu prema slobodnom nahođenju.

  • Motivi?

– Motiv koji skulpture tematiziraju su “Kozmička stabla” jer levitiraju u svom okruženju bez uporišta isto kao i sav Univerzum koji ne “počiva” ni na čemu već je uporište sam sebi.

  • Posebnosti ovoga ciklusa.

– Kiparska forma koja proizlazi iz ove metode rada poprima “antigravitoprizmične” karakteristike (rast forme neovisno o sili gravitacije) a također su oslobođene sve vizure na kip a postament nije više potreban pri izlaganju kipa kao ni klasične metode stabiliziranja kiparskog materijala pri izvedbi prostorno razvedene kiparske forme.

Miroslav Pelikan

Povezani članci

Danas uživam u slikarstvu klasika

HF

Slikarski nož mi je rad draži od kista

HF

Ministrica Murganić je u pravu

HF

Mi smo pobjednici izbora!

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...