Vidim samo one autore koji su blizu državnim medijima i državnim ustanovama kulture
Akademski slikar Alfred Krupa, suvremeni je hrvatski likovni umjetnik. U posljednje vrijeme postigao je iznimne rezultate u inozemstvu i za svoje slikarstvo bio nagrađen.
• Nedavno ste rangirani u Njemačkoj među prvih sto umjetnika svijeta.
– Nisam u općem poretku tj. ljestvici, ali jesam u nizu specifičnih kategorija, u nekima i u prvih deset (moderno slikarstvo tušem, tu sam čak i napredovao s 9. na 7. mjesto.)
• Mnogi su inozemni mediji posvetili priloge Vašem radu.
– Jesu, i to me raduje jer se sve radi o žiriranim poznatim publikacijama iz raznih zemalja, većinom iz Velike Britanije i SAD-a. To je u biti sada već dugogodišnji kontinuitet.
• Ne zaboravimo spomenuti Documentu iz Kassela.
– Documenta, inače uz Venecijanski biennale najvažnija svjetska izložba suvremene umjetnosti, u prošloj i ovoj godini je zauzela posebno mjesto u mojoj umjetničkoj biografiji. U svoju knjižnicu uvrstili su katalog moje samostalne izložbe “Moderno slikarstvo tušem – Modern Ink Painting”, koja se održala u studenom 2019. godine u karlovačkoj galeriji V. Karas i stručnu knjigu “Mislite! Think!”, koju je izdalo POU Sv. I. Zelina, a financirala Zagrebačka županija. U svoju pak zbirku dokumenata bitnih za povijest suvremene umjetnosti uvrstili su originala rukopis (manuskript) mojeg programatskog teksta iz 1996. koji je danas poznat kao “New Ink Art Manifest” i bitan je za cijeli New Ink Art slikarski pokret.
• Nedavno je državna agencija NARA iz SAD-a kreirala Vaš profil.
– Da. To me je baš iznenadilo. Radi se o bazi podataka SNAC koja se bavi objedinjavanjem primarnih izvora tj. arhivskih materijala na međunarodnoj razini.
• Dobro stojite i u Grčkoj, uvaženi ste član Akademije.
– I to je još jedno lijepo iznenađenje! Puno smo razgovarali. Organizacija koja objedinjava individualce koji djeluju u lepezi umjetnosti (od glazbe, preko poezije i književnosti do likovnih umjetnosti).
• Kako ste osobno doživjeli sva ta priznanja?
– Svakako mi je to ugodno. To je ljudski, zar ne? I potvrda da ne radim uzalud, da to netko ipak vidi i valorizira.
• Kako ste postigli sve te izvrsne rezultate u međunarodnoj konkurenciji?
– S obzirom da mene nitko ne “gura” i s obzirom da iza sebe nemam kustoski ili neki drugo lobi, moćnu galeriju ili muzej s mrežom kontakata i financijskim resursima, pretpostavljam da sam postigao to što sam postigao svojom upornošću i objektivnim tj. mjerljivim uspjehom u svojem primarnom radu.
• Što je trenutačno novo u Vašem atelijeru?
– Neka to ostane za neko vrijeme “mistično”!
• Planovi, izložbe, monografije, nastupi…?
– Pa, eto, sljedeći mjesec (travanj) možete pogledati moj žirirani autoportret “Boksač koji nikada ne napušta ring” u Galeriji Prica u Samoboru tijekom trajanja 5.-og međunarodnog trijenala autoportreta “Ja – između zbilje i imaginacije”.
• Što mislite generalno o suvremenoj umjetnosti?
– Ćušpajz, s velikom produkcijom koja se svodi na dosjetku, rekompoziciji, “pastiš”, koja bježi ili u akademizam 19. stoljeća ili nekomunikativnu konceptualnost. Često se bazira na fokusiranju na efekt, a ne autentičnost i suštinu. Pomiješano s time, biseri i dijamanti. Rijetki, ali fantastični!
- A o domaćoj likovnoj produkciji?
– Nažalost, nju dobro ne vidim. Vidim samo one autore koji su blizu državnim medijima i državnim ustanovama kulture. Znači, nemam širi uvid u trenutačno stvaranje naših likovnih umjetnika.