Hrvatski Fokus
Kultura

David Maljković izlaže u Galeriji Kula

Politika pogleda nije jednoznačna i kreće se u više smjerova

 

David Maljković, jedan od najznačajnijih predstavnika suvremene hrvatske umjetnosti u svijetu i vjerojatno međunarodno najuspješniji domaći umjetnik svoje generacije predstavlja se splitskoj publici samostalnom izložbom radova „Politike pogleda/Relacije razumijevanja“, koja je otvorena u četvrtak, 22. srpnja 2021. u  Galeriji Kula.

Svojevrsnim prepoznavanjem formalnog refleksa s jednog objekta na drugi, ili inzistiranjem na njihovim sasvim disparatnim pojavama, gradi se sintaksa izložbe, odnosno potpunoma nova relacijska stvarnost i to u galeriji relativno male površine te specifično nametljivih zidova građenih od robusnih kasnoantičkih klesanaca. Rekao bih, nemalo lak zadatak u prostoru duboko inkodirane povijesnosti. Tim više ukoliko se uzme u obzir umjetnikovo nastojanje opće supresije sadržaja i usredotočenost na sami čin izlaganja i izložbeni set-up. Promatraču koji nije upoznat s prethodnom Davidovom umjetničkom praksom možda će fokus pažnje biti isključivo na suptilnim mrežama odnosa koje su pokrenute među izloženim objektima, dočim će onoga drugog podsjećanje uputiti na aktivaciju postupka intertekstualnosti te na razumijevanje ponešto širih konteksta ili odgođenih promjena u načinu i pristupu umjetnikova postavljanja prethodnih i ove izložbe, ali i nekih drugih komponenti.

Držim ovdje važnim navesti jednu Davidovu rečenicu koju je artikulirao pri našem prvom razgovoru, a koja znatno doprinosi razumijevanju njegove umjetničke misli: „Kada govorim o postavu, on za mene nije uspostava kontrole, nego prepuštanje…“ Dodao bih kako to podjednako vrijedi i za proces umjetnikova rada na izložbi, od inicijalne ideje do faktualne izvedbe, ali i kasnije za sva promatračeva reagiranja što potvrđuje i sam autor: „Politika pogleda nije jednoznačna i kreće se u više smjerova i taj pogled nije samo tu da označi nešto, nego i da propušta sve te odnose i s njima uspostavi nove vrijednosti. Ovdje se ne izlaže motiv, nego ono što je između tebe i motiva.“  (iz predgovora Dalibora Prančevića).

David Maljković rođen je 1973. u Rijeci. Živi i radi u Zagrebu. Njegove recentnije samostalne izložbe uključuju The Renaissance Society u Chicagu, Palais de Tokyo u Parizu, Kunstmuseum u Sankt Gallenu, BALTIC Centre for Contemporary Art u Gatesheadu, Kunsthalle u Baselu, Van Abbenmuseum u Eindhovenu, Secession u Beču. Izlagao je na 11. Gwangju bijenalu, 56. Venecijanskom bijenalu, 29. Bijenalu u Sao Paolu, 11. i 9. Istanbulskom bijenalu i dr., a radovi su mu dio kolekcija brojnih svjetskih muzeja, među ostalim Centra G. Pompidou u Parizu, MUMOK-a u Beču, Museo Reina Sofia u Madridu, MoMA-e u New Yorku, Stedelijk muzeja u Amsterdamu, Tate kolekcije u Londonu.

Izložba će ostati otvorena do 1. listopada.

Nives Matijević

Povezani članci

​Svi smo s tobom

HF

Apstraktni ciklus Ferdinanda Pađena

hrvatski-fokus

Akšamlije

HF

Ciklus kolaža Duška Šibla

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...