Hrvatski Fokus
Intervjui

Venecija može biti ishodište nekih dobrih i zanimljivih sadržaja

Dosta je pažnje posvećeno malim sitnim vizualnim igricama koje u su u biti Mlijeko iz snova

 

Suvremeni hrvatski likovni umjetnik Hanibal Salvaro, autor kompleksnog opusa, keramičar svjetskog glasa izlaže u Italiji.

  • Gospodine Salvaro, od osamnaestoga rujna izlažete u Galleria delle cornici.

– U Galleria delle cornici izlažem najviše potaknut vrlo inspirativnom temom Mlijeko iz snova (ll latte dei sogni) Cecilije Alemani, kuratorice glavne izložbe 59. Biennala u Veneciji 2022. Jasno je kako se tema može raznoliko doživjeti, ali u mojem slučaju je djelovala je i djeluje kao neki zajednički nazivnik za mnogo toga što sam do sada napravio i što još planiram realizirati. Mislim kako će mnoge umjetničke zamisli u svijetu naći svoje okrilje u temi 59. Venecijanskog biennala, a što bi lako moglo rezultirati da bi slijedeći Biennale 2022, zahvaljujući suvremenim online i digitalnim mogućnostima, mogao biti i na razne neplanirane i neformalne načine, svjetski prisutan na cijelom globusu, jer pruža puno pozitivnih i poticajnih integrativnih elemenata. 2- Skulpturalni objekti su u biti prostorne apstraktne terakotne instalacije fiksirane cementom tj. betonom, koje dolaze do punog izražaja nakon rezanja dijamantnom pilom kojom se inaće reže kamen.  Ti vrlo slobodno koncipirani objekti imadu površine koje pikturalno znatno podsjećaju na venecijanski teraco, ali sa suvremenim kreativnim senzibilitetom, te se mogu također shvatiti i kao vizualni odraz jedne bajne tradicije primjerene pojmu Venezia Serenissima i istovremeno slobodnom apstraknom izričaju.

Nazvao sam ih Oggetti Cerenissimi koristeci novoosmišljeni pojam nastao spajanjem riječi ceramica (keramika) i Serennissima. Serenissima zato što je bila također i vrlo uspješna kulturna i umjetnička tvorevina s neprekinutom tradicijom od 11 stoljeća, čije je djelovanje bogato i transjadranskom cjelovitišću ćije se silnice osjećaju do današnjih dana. Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju polako se intenzivira kreativna isprepletenost iz nekadašnjih vremena kada su i naši umjetnici djelovali na apeninskoj strani Jadrana (Klović, braća Laurana, Juraj Dalmatinac, Celestin Medović, Otto Antonini  a u novije vrijeme Bruno Macarelli,  Lidia Salvaro, Edo Murtić, Oton Gliha, Svjetlan Junaković, Hanibal Salvaro, Bruno Paladin i drugi. Ali ako mogu igrati vrsni nogometaši tada valjda mogu djelovati i zanimljivi umjetnici

  • Posebice se ističe ljepota i snaga ovih izložaka.

– Kod ovih skulptura, a prema mojem poimanju venecijanske tradicije umjetničkih uradaka, koje su ispričane na neki osobni način, okrenut prema budućnosti, dosta je pažnje posvećeno malim sitnim vizualnim igricama koje u su u biti Mlijeko iz snova, bez traženja oslonca u minimalizmu. Uz svekoliko poštivanje tradicije ipak su „sjećanje“ na moguću venecijansku vizualnu budućnost.

Uz skulpture su izloženi i kolaži apstraktnih crteža iz ciklusa Blu dipinto di blu nastali prije 3 godine posvećenog Domenicu Modugnu. Izrađeni su povodom 90. rođendana Domenica Modugna i 60 godina njegove pjesme Nel blu dipinto di blu, koji su u Galleria delle cornici došle do punog izražaja.

  • Lijepo je biti nazočan ovdje u Veneciji, baš u ovo vrijeme?

– Kako je Venecija tradicionalno važan svjetski umjetnički centar to me jako raduje što sam izložio baš ovakvu izložbu, koja usput najavljuje slijedeći Biennale i pokazao kako Venecija može biti ishodište nekih dobrih i zanimljivih sadržaja, koji su joj primjereni. No također raduje spoznaja kako je ovaj put za oficijelni hrvatski nastup na 59. Biennalu sve skupa koncipirano dosta dobro i mudro, a što može biti vrlo korisno za Hrvatsku. Naime odabir Tome Savića – Gecana i kustosice Elene Filipovic, koja ima respektabilnu međunarodnu reputaciju, garantira uspješno sudjelovanje na Biennalu.

  • Što je još novo u atelijeru?

– U mojem slikarskom atelijeruu, koji je donekle i galerija malo su, zbog COVID 19, poremećeni planovi, ali su ipak organizirane manje polu online izložbe Nadje Moncheri iz Trsta, Stojana Špegela iz Velenje, Atia Salvara te uskoro Delie Prvački iz Singapura, Božene Cingulin iz Zagreba i Ramiza Pandura iz Mostara.

Likovni art dizajn centar LADICA, kojeg sam umjetnički voditelj, organizirao je izložbe ZELINA 21, Zagreb Full Color 21, India Fest 21 i Oni vole slikati 21.

Zahvaljujući žiriju 55. Zagrebačkog salona još od lipnja 2020. realiziram sustave komponibilnih instalacija EXAT 70 kao work in progress, koji će se dovršiti 7. prosinca 2021, tj na 70 rođendan osnutka grupe EXAT 51. U proteklom razdoblju postavljane su instalacije u Slatini, izložbemo prostoru 55.ZS, galeriji Zvonimir, Autobusnom kolodvoru, travnjaku ispred Meštovičevog paviljona, skeli u Martinu na Muri, u Roču i ploveća u Rovinju. Još će se postaviti 3 instalacije u Zagrebu. Zahvaljujući ovom sustavu instalacija EXAT 70, ovaj put će Zagrebački salon trajati 19 mjeseci.

Sljedeći tjedan postavljam u galeri Zvonimir izložbu porculanskih sklptura pod nazivom Liane, a koja će se moći razgledati od 5. do 16. listopada.

Slijedeće godine je u pripremi 5.hrvatski triennale keramike i gostovanje grupe keramičara iz Shanghaia u Zagrebu, te je za 2023. godinu predviđena organizacija izložbe AFRICA WELCOME.

Miroslav Pelikan

Povezane objave

U svakom čovjeku na svoj način prebiva bitak ljubavi

hrvatski-fokus

Pravoslavcima treba izbiti protivljenje kanonizaciji

HF

Drugačija vrsta hrabrosti promijenila bi politiku

hrvatski-fokus

Kulturna baština može biti snažan pokretač ekonomije i gospodarstva

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više