Hrvatski Fokus
Društvo

Kućna medicinska oprema uskoro će dobiti veliku nadogradnju dizajna

Pisoar morao biti funkcionalan

 

Boom Home Medical želi ukloniti stigmu iz kućnih zdravstvenih proizvoda, počevši od pisoara uz krevet pastelne boje koji izgleda kao vaza za cvijeće. Do 2025. godine – i prvi put u povijesti SAD-a – bit će više ljudi starijih od 65 godina od ljudi mlađih od 13 godina. To je 75 milijuna baby boomera koji postoje na tržištu koje ih je sve samo ne spremno podržati. Lansiranje danas, Boom Home Medical se nada da će to promijeniti. Tvrtka, koju su osnovali dr. Valerie Ulene i Byrdie Lifson Pompan, želi ponovno izmisliti često zastrašujuću, nezgodnu i neprivlačnu industriju kućne medicinske opreme – počevši od pisoara uz krevet od 39.95 USD koji izgleda kao elegantna vaza.

Nazvan Loona, pisoar dolazi s ergonomski oblikovanim, mekim silikonskim ustima koja se uklapaju u žensku anatomiju i omekšavaju zvuk urina koji udara u plastiku. Negativni prostor u sredini olakšava prianjanje, a pastelne boje u kojima je dostupan čine ga poželjnijim od većine njegovih sumornih plastičnih konkurenata. Muška verzija, nazvana Johnny, lansira se kasnije u proljeće, u nešto većoj veličini i s poklopcem na vrhu vijaka.

Sve je počelo prije godinu i pol. Ulene, liječnica preventivne medicine, primijetila je da su mnogi pacijenti – neki koji se bore sa starenjem, neki prolaze kroz kemoterapiju ili velike operacije – bili podvrgnuti korištenju pisoara uz krevet, posuda za krevet, stolica za tuširanje i šetača koji su bili “ružni, nedostojni, teški za korištenje – a ne stvari koje ste željeli u svom domu.” Istina je da su se kućni medicinski proizvodi jedva promijenili u posljednjih 100 godina. Kirurzi sada koriste robotske ruke kako bi odrezali kancerogeno tkivo ili preusmjerili krv oko začepljene arterije, ali većina naših starijih još uvijek koristi štapove koje skrivaju u kutu jer im je neugodno. (Nedavne inovacije, poput komode prerušene u stolicu ili uštogljenog pametnog štapa s svjetiljkom i mobilnim podacima za hitne telefonske pozive, postoje, ali ostaju malobrojne i daleko između njih.) “To su pojedinci koji su iskusili inovacije u svakoj kategoriji potrošačkih proizvoda, od Peloton bicikala preko električnih automobila do iPhonea”, kaže Lifson Pompan. “Neće htjeti iste trajne medicinske proizvode koje koriste njihovi djedovi i bake.”

Boom Home Medical je prekasno i pravo vrijeme. Tržište trajne medicinske opreme u Sjevernoj Americi procijenjeno je na 68,5 milijardi u 2021. godini i očekuje se da će do 2030. dosegnuti oko 115 milijardi dolara. To se odnosi i na bolnice i domove za starije, ali igra posebno veliku ulogu kod kuće, a očekuje se da će kućna zdravstvena skrb svjedočiti najvećoj stopi rasta u sljedećih 7 godina (ili gotovo 7 posto).

Pisoar uz krevet možda nije najglamurozniji objekt s kojim treba pokrenuti tvrtku, ali je nužan. Oko 50 milijuna Amerikanaca se budi jer priroda zove usred noći. U međuvremenu, nevjerojatnih 25 milijuna odraslih osoba pati od urinarne inkontinencije, a 75 do 80% njih su žene. Loona je dizajnirana za te ljude, ali jednako je vjerojatno da će biti hit među planinarima, kamperima i obožavateljima Coachelle.

Da proizvod djeluje za veću demografsku skupinu govori o pristupu Boom Home Medical. Doista, Loona i niz proizvoda koje tvrtka ima u cjevovodu dizajnirani su da rade kao medicinska oprema, ali nisu namijenjeni da tako izgledaju. “Premisa ovog proizvoda je da budete što otvoreniji i pristupačniji, tako da je u ovom trenutku tu za vas”, kaže Scot Herbst, kreativni direktor i partner u Herbstu, dizajnerskom studiju koji stoji iza Brita filtera za vodu, pročišćivača zraka Molekule – a sada i Loone.

Da bi Loona bila pristupačna, morala je biti lijepa. A da bi bilo lijepo, moralo je izazvati emociju. Zato je Herbst sletio na vazu za cvijeće kao inspiraciju. “To je kao da imate vazu za cvijeće pored kreveta”, kaže Herbst. “Nešto na što se osjećaš ponosno.” (Moto tvrtke, “Idi ponosno”, ispisan je na dnu Loone.)

Nepotrebno je reći da je i pisoar morao biti funkcionalan. Vaza je lijepa metafora, ali za Herbsta je projekt započeo čisto funkcionalnim izazovom: Loona je morala biti dovoljno velika da drži 25 do 30 unci tekućine, moralo je biti ugodno kada se pritisne uz nečije genitalije i moralo je biti tiho, tako da ne probudite partnera sa zvukom mokraće na plastici, Kao skoro svaki noćni pisoar na tržištu danas.

Konačni dizajn zadovoljava svaki od ovih kriterija. Loona je kompaktna i osjeća se ultra lagano. Srednja rupa pruža prirodno mjesto za držanje bez opterećenja korisnika propisanom ručkom koju je možda teško pronaći u mraku. A sužena silikonska usta omekšavaju zvuk urina tako da ne padne ravno na dno posude.

Kad sam proizvod testirao kod kuće, isprva sam se osjećao pomalo povučeno. Što ako ga ne mogu pravilno poravnati? Što ako procuri? Blok je bio potpuno psihološki. Iskustvo nije bilo baš tiho, ali je bilo prigušeno. Jedina očita prepreka je potreba za toaletnim papirom – ali svatko tko koristi Loonu daleko od kupaonice može planirati držati kantu za smeće pored kreveta.

Tim radi na nešto manjoj verziji Loone namijenjenoj mlađim ljudima koji bi je možda željeli ponijeti sa sobom na kampiranje i na glazbene festivale. “Možete ga gurnuti u ruksak”, kaže Herbst. Doći će s vodopropusnom kapom s gumenom brtvom kako bi se osiguralo da ne može procuriti čak i kada je bacite na stražnje sjedalo automobila.

Zatim, Boom Home Medical lansira urinarne upijajuće jastučiće s grafičkim uzorcima zbog kojih će izgledati manje poput jastučića za inkontinenciju, a više kao bacanje kauča, kaže Ulene. Budući proizvodi uključuju posteljinu, posteljinu, tuš stolice, povišene WC školjke i sigurnosne prostirke za tuširanje, kao i šetače i štapove. “Tiha generacija dobila je ono što je dobila i nisu se uzrujali i nisu zahtijevali više”, kaže Ulene. “Mislim da se to mijenja i mislim da se mijenja jer nas ima puno.”

https://www.fastcompany.com/90831759/home-medical-equipment-about-to-get-big-design-upgrade

Povezane objave

Vitezovi

HF

Sa čime to pokušavaju cijepiti našu djecu?

HF

Skandal stoljeća Gabriela Garcije Marqueza

hrvatski-fokus

AFORIZMI – Vrabac i vrabica

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više