Hrvatski Fokus
Gospodarstvo

Postavljamo trendove u klimatizaciji i grijanju

Svakako razumijemo važnost ugodnosti klimatizacije prostora i kvalitete zraka u zatvorenim prostorima

Razumijemo važnost ugodnosti klimatizacije prostora i kvalitete zraka u zatvorenim prostorima pa neprestano donosimo inovacije vrhunskim rješenjima s istančanim dizajnom, napominje Tihana Mikuš, direktorica Samsung Electronics Air Conditioning Europe za Regiju Adriatic. Ulaganja u rješenja koja pomiču granice proizvoda je svojstveno svim Samsung proizvodima pa i u klimatizaciji, u kojoj se s obzirom na trend tržišta sve veći fokus stavlja na rješenja za grijanje. S obzirom na to da proizvod ne čini potpuno rješenje, a kako bismo odgovorili na sve potrebe tržišta, ključem uspjeha smatramo ulaganje u edukacije instalatera, servisera i zaposlenika.

  • Možete li ukratko predstaviti SEACE, tj. Samsung Electronics Air Conditioning Europe? Koja sva tržišta pokrivate? Koliki vam je ukupni promet? Koliko se godišnje prodaje Samsungovih uređaja za klimatizaciju?

– Samsung je brand koji povezuje ljude iz cijelog svijeta, nudeći vrhunske inovacije i najsuvremenija rješenja za digitalno povezivanje, kako u svijetu potrošačke elektronike i mobilnih uređaja, tako i kod klimatizacijskih proizvoda.
Samsung Electronics predstavio je prvi klimatizacijski uređaj 1974. i od tada, već gotovo 50 godina, uvodi inovacije na tržište. Zanimljivo je da Samsung ulazi na europsko tržište s klimatizacijskim proizvodima tek 2005. godine. Izuzetan uspjeh i potencijal tržišta su doveli do toga da se 2017. godine osniva Samsung Electonics AirConditioning Europe sa sjedištem u Amsterdamu. Ovaj podatak govori da se, u stvari, radi o relativno mladoj formulaciji unutar Samsung kompanije.
Naša vizija je zadovoljiti potrebe tržišta, fokusirajući se na oba sektora, i komercijalni i stambeni, predstavljajući inovativne proizvode na području hlađenja, grijanja, tople vode za kućanstva, rashladnih uređaja i pametnih zgrada.
Otvaranjem SEACE-a (Samsung Electonics Air Conditioning Europe), Samsung je pokazao da prepoznaje specifičnosti klimatizacijskog tržišta i pristup istom. Od početka do danas na godišnjoj razini unaprjeđujemo i širimo portfolio, povećavamo tim ljudi i investicije u marketing i R&D. Sve te aktivnosti rezultirale su izuzetno uspješnim poslovanjem i stabilnosti, bez obzira na sve vanjske faktore koje u zadnjim godinama utječu na tržište. 

  • Zaduženi ste za Regiju Adriatic. Koje su sve tu zemlje obuhvaćene? Možete li dati ranije spomenute podatke za Regiju Adriatic?

– Podružnica Samsung Electronics Adriatic sa sjedištem u Zagrebu podržava i pokriva regionalno tržište koje obuhvaća Albaniju, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Hrvatsku, Kosovo, Sloveniju, Sjevernu Makedoniju i  Srbiju.
U suradnji sa širokom mrežom izvrsnih partnera klijentima smo na raspolaganju u pretprodajnoj fazi, tijekom prodaje, u postprodajnoj fazi, za marketing i logistiku.
Širina i različitost naših tržišta daje notu dinamičnosti jer od nas zahtijeva prepoznavanje potreba svakog specifičnog tržišta i prilagodba istima. Uz prepoznavanje potreba tržišta znamo da imamo zaista uspješnu suradnju sa svim našim partnerima, što rezultira značajnom povećanju prometa na godišnjoj razini za sve proizvodne grupe. Isto tako, vrlo uspješno komuniciramo s partnerima i tržištem koje sve više prepoznaje sve naše inovacije i ‘flagship’ proizvode.

  • Što biste stoga izdvojili kao ‘flagship’ (perjanicu) vaše ponude na našem tržištu, a što je pak najtraženije? Zašto?

– Nedavna istraživanja pokazala su da Europljani u prosjeku provode 90 % vremena u zatvorenim prostorima. Tome je i pridonijela pandemija tijekom koje je rad od kuće postao standard. Samim time i korisnici planiraju i osiguravaju si maksimalno ugodne uvjete u kojima borave većinu dana. Svakako razumijemo važnost ugodnosti klimatizacije prostora i kvalitete zraka u zatvorenim prostorima pa zato neprestano donosimo inovacije da bismo ponudili vrhunska tehnološka rješenja s istančanim dizajnom proizvoda.
Patentirali smo WindFree™ Cooling tehnologiju. To je inovativan koncept koji nježno i tiho raspršuje hladan zrak putem 23.000 mikrorupica, izbjegavajući neugodan osjećaj hladnog puhanja i ‘vjetra’ na koži. Upravo je WindFree™ tehnologija unijela potpuno novu dimenziju u način klimatiziranja prostora.
Uz WindFree™ tehnologiju hlađenja, izdvojila bih DVM S2, 360 Casstte, kazetnu jedinicu s kružnim protokom zraka, ClimateHub sustave dizalica toplina i Samsung SmartThings mobilnu aplikaciju koja omogućuje upravljanje kućanskim uređajima na daljinu, putem wi-fi mreže.
Svoj uspjeh najviše dugujemo poslovnoj filozofiji koja u fokus stavlja krajnjeg korisnika. Krajnji korisnik smatra se osobom koja posjeduje uređaj tijekom čitavog vijeka korištenja. Tako ćemo, kao i do sada, sve naše dosadašnje korisnike opreme, kao i one buduće, maksimalno podržati da im Samsung uređaji pruže željeni komfor kroz čitav vijek korištenja. Svakako možemo najaviti da tijekom ove godine planiramo tržištu predstaviti dodatne nove proizvode u segmentu grijanja. O nekima će biti riječ tijekom ISH sajma u Frankfurtu.
• U narednim se godinama očekuje i sve veći otklon od ‘tradicionalnih’ rješenja za grijanje pa i za klimatizaciju? Što za to možete ponuditi?

– Svakako svi svjedočimo promjena na tržištu po pitanju rješenja za grijanje. Energetska kriza kao i odgovornost čovječanstva prema planetu Zemlje doveli su do nužnosti za novim načinima za grijanje. Samsung ima veliki fokus upravo na taj segment zadnjih nekoliko godina. Velika ulaganja za istraživanje i razvoj proizvoda su upravo na tom području. Koliko ozbiljno smo pristupili ovome govori i činjenica da sve veći dio našeg prihoda dolazi upravo iz segmenta dizalica toplina. Samsung je oformio cijeli R&D tim koji radi, ne samo na ekološki prihvatljivim proizvodima, već i na proizvodima koji stvaraju ugodnost korisniku, jednostavnost u upravljanju te kontrolu i optimizaciju troškova. Veselimo se svim budućim novim proizvodima.

  • Kako je vaš nastup na tržištu organiziran u Hrvatskoj? Nastupate li izravno ili koristite distributere? Koliko ih je? Možete li izdvojiti najvažnije?

– Što se tiče Hrvatske, već godinama radimo s istim partnerima u kojima smo prepoznali stručnost, lojalnost te znanje i volju za razvojem.
Mogu izdvojiti sva četiri distributera s obzirom da izuzetno cijenimo njihov trud: Frigo d.o.o., Klima Expert d.o.o., Korel d.o.o. te Triteh d.o.o.

  • Kakvu suradnju imate s projektantima? Postoje li programi obuke instalatera i servisera vaše opreme i uređaja? Kako se provode? Što je pak s vašim zaposlenicima? Je li teško doći do zaposlenika s odgovarajućim vještinama, ali i željom za radom?

– Projektanti čine ključnu ulogu u preuzimanju odgovornosti da zadovolje potrebe svakog pojedinog investitora prateći trendove u projektiranju te da svojim znanjem ponude najbolje tehničko rješenje. S obzirom na sve to, izuzetno su bitni u našem poslovanju i pristupu tržištu. Svjesni toga da u projektantskom okruženju vremena nikada nema napretek, trudimo se pružiti podršku kroz edukacije i prilikom cijelog procesa projektiranja. Za naše sustave imamo razvijen softver koji omogućava brz i jednostavan odabir opreme koji će ponuditi rješenja koja su u skladu sa svim uputama za projektiranje i instaliranje.  

Vjerujemo da je znanje ključ uspjeha te izuzetni puno ulažemo u edukacije instalatera, servisera ali i naših zaposlenika. Kroz zadnjih par godina smo prepoznati po vrlo kvalitetnim treninzima za instalatere i servisere koje organiziramo sami i/ili u suradnji s našim distributerima. Vrlo je važno da su edukacije i treninzi redoviti i konstantni.
Svima je izazov doći do kvalitetnih ljudi. Međutim, moram priznati da je kod nas situacija vrlo dobra, dapače odlična. Imamo zaista kvalitetan tim ljudi, nemamo fluktuaciju te smo vrlo stabilan tim s konstantnim širenjem.
• Jedna od ključnih tema u klimatizaciji u posljednje vrijeme su najavljene izmjene i dopune F-Gas Regulative. Očekuje se značajno pooštravanje odredbi u vezi s primjenom radnih tvari, odnosno značajno ograničavanje njihov uporabe. Kako se Samsung postavlja u tim raspravama na europskoj razini?

– U kontekstu razvoja svojih klimatizacijskih rješenja aktivno pratimo važeće norme, zakone i propise vezane uz okoliš. Samsung također provodi aktivnosti za poboljšanje ekološkog učinka u svim fazama razvoja proizvoda, proizvodnje, distribucije, upotrebe i odlaganja kako bi ne samo pratio regulative, nego ih svojim primjerom i podignuo na višu razinu.

  • Ima li već Samsung spremna rješenja kojima će odgovoriti na pooštrene zahtjeve koji se očekuju u narednim godinama? Što će to značiti za dosadašnje vlasnike i korisnike vaše opreme?

– Svoj uspjeh najviše dugujemo poslovnoj filozofiji koja u fokus stavlja krajnjeg korisnika. Krajnji korisnik smatra se osobom koja posjeduje uređaj tijekom čitavog vijeka korištenja. Tako ćemo, kao i do sada, sve naše dosadašnje korisnike opreme, kao i one buduće, maksimalno podržati da im Samsung uređaji pruže željeni komfor kroz čitav vijek korištenja. 

  • Samsung je u svijetu najpoznatiji po vrhunskim rješenjima u elektronici. To podrazumijeva i rješenja za pametne domove, kuće i zgrade. Grijanje i klimatizacija i pametni domovi nekako idu ruku pod ruku, zar ne? Možete li o tome reći nešto više?

– To je upravo jedna od najbitnijih naših prednosti. Samsung je vodeći proizvođač potrošačke elektronike i mobilnih uređaja u svijetu te postavljamo trendove po pitanju pametnih domova. Današnji kupac i korisnik želi na čim jednostavniji način upravljati s gotovo svim svojim električnim uređajima. Želi da su mu uređaji vidljivi gdje god da se nalazi te da ima mogućnost pratiti i optimizirati potrošnju. Posebice sada kada je cijena energenata postala poprilično nestabilna.
Prateći taj trend i zahtjeve korisnika Samsung SmartThings aplikacija omogućuje upravljanje Samsung uređajima na daljinu, ali i uređajima drugih proizvođača. Ovo je zaista odličan način kako s minimalnim troškovima napraviti dom pametnim.

B. L., EGE

Povezane objave

INFLUENCERI – vodeća partnerstva robnih marki u tehnološkoj tvrtki 

hrvatski-fokus

Sumorna perspektiva za naftnu industriju

HF

Imaju li čista naftna goriva budućnost?

HF

JANAF ostvario rekord i u 2016. godini

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više