Hrvatski Fokus
Hrvatska

Dubrovački i konavoski prometni jadi

Može li EU uopće voditi samu sebe a kamoli planski organizirati države jugoistočne Europe?

 

Istaknimo prvo ono što je pozitivno. Brza cesta kroz Zagoru prema Splitu. Zadru i Zagrebu učinila je putovanje dvostruko bržim, ali i lakšim i ugodnijim. Pelješki most omogućio je zaobilaženje Neuma i carinske gnjavaže, Lijep je taj rad slovenskoga arhitekta Marijana Pipenbahera, kineskih radnika i EU kapitala (zapravo naše članarine).

Nažalost BiH je nestabilna, od Daytonskim sporazumom obećane konfederacije sa Hrvatskom nema ništa, pa niti od transferzalnih prometnih pravaca kraškim poljima, koja bi povezala Zagreb sa Dubrovnikom, ali i Istokom .

Brza cesta kroz dubrovačko područje velika je nevolja, ne radi buke ili zagađenja, već radi intenziteta prometa. Svaki treći Albanac, tj. svaki drugi muškarac (i to mlađa populacija!!!) živi i radi na Zapadu. Dodajte tome broju putnika turiste (od kojih mnogi borave u Trebinju ili Boki), sezonske radnike iz BiH, Makedonce i u manjoj mjeri Grke i Turke (oni srećom češće idu preko Srbije) i dobit ćete strašan prometni krkljanac.

Tu su još kamionaši i taksisti u vrlo uskom pojasu gdje na 100 km obale često već sjeverno brdo jest u prijateljskoj nam BiH.

Nažalost neprilagođene brzine (Jadranska magistrala je građena šezdesetih za manji broj vozila i brzine kretanja od 60 do 80 km/h), cjelovečernja vožnja i veliki broj mladih vozača uzrokuju prečesto tragedije. Dodajmo u budućnosti i cestu koridor C4 koja će povezivati Budimpeštu i Sarajevo samorem preko Neretve!

U Dubrovniku pak cvjeta masovni turizam. Zašto koncentracija stanovništva i nova granja na Babinom kuku i Montovjerni? Zašto tranzit kamionaša na Balkan preko Hrvatske, neka im učinimo prolaz skupim i usmjerimo ih na Trebinje! Ali što će biti s BiH?

Turisti spavaju na Ivanici ili Crnoj Gori i ovdje izletuju i čine gužvu.

Najveći čvor je od vatrogasaca do Pila ispod Minčete, te na Ilinoj glavici – moram priznat da je Ilinu glavicu Andro Vlahušić djelomično rješi, ali je zato zakomplicirao promet kod Pošte Lapad i kod robne kuće Minčeta.

Crna Gora se pobrinula napraviti ceste od mora prema sjeveru (Bar – Boljare, Risan – Grahovo), ali od Popova polja prema Podgorici se nije potrudila. Osobito je težak prijelaz od Ulcinja preko rijeke Bojane u Albaniju. Albanija se pak lijepo povezala s Kosovom, ali ne i s Makedonijom.

Hoće li i Trebinje dobiti zračnu luku? Može li EU uopće voditi samu sebe a kamoli planski organizirati države jugoistočne Europe? Zasad stvari stoje jako loše, prostor se otvara Kini i Rusiji, moguće i Turskoj.

Teo Trostmann

Povezane objave

Umro radijski novinar i urednik Ante Bekić

hrvatski-fokus

Ive Šimat Banov traži moratorij na spomenike

HF

Stipe Mesić zaštitio ubojicu 21 svećenika

HF

Novac, vlast i moć

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više