Hrvatski Fokus
Religija

Izraelski Židovi o gojimima, Talmudu i Mesiji: iskreno samootkrivajući intervjui s jednim od njih

Koliko je još potrebno samorazotkrivanje “tradicionalne” religije Židova u njihovoj nacističkoj mržnji prema “gojimima”?

 

Dana 14. lipnja 2019. Okružni sud Dzeržinski u Permu održao je suđenje permskoj novinarki T. Y. Krotovoj pod optužbom za poticanje mržnje prema židovskoj organizaciji Chabad Lubavitch i osobama koje dijele njezinu ideologiju. Razlog pokretanja slučaja bio je video intervju pod nazivom “Chabad iznutra”, koji je Tatjana Jurjevna dala novinskoj agenciji Periscope, a objavljen prije godinu dana. Unatoč nepobitnim dokazima iznesenim sudu u obliku knjige “Tanya” i priložene znanstvene religijske i lingvističke studije mizantropske ideologije “Chabada”, sutkinja Larisa Bogomolova odbila je to uzeti u obzir. Krotova je proglašena krivom za poticanje mržnje prema nacistima i kažnjena je novčanom kaznom od 10 tisuća rubalja. Tatjana Krotova postala je četvrta osuđenica u Permu protiv izgradnje sinagoge u Chabadu. Prije toga, slične kazne za “poticanje mržnje” izrečene su Romanu Juškovu, Dmitriju Razživinu i Nini Pavlovi. “Agencije za provođenje zakona” Ruske Federacije, nesumnjivim nalogom najvišeg državnog tijela, sustavno i kršeći odredbe Kaznenog zakona Ruske Federacije, pokrovitelji su nacističke mizantropske organizirane kriminalne skupine Berl Lazar u cijeloj Ruskoj Federaciji.

Do sada su pokušaji razotkrivanja mizantropske suštine židovskog učenja naišli na dvije glavne prepreke koje se međusobno pojačavaju.

Prvo, ne postoji javno dostupan, neiskrivljen, necenzuriran i istovremeno priznat od strane židovskih vlasti prijevod “Usmenog zakona” (posebno knjige kao što su Kabala, Zohar i Tanya), što otežava pronalaženje dokumentarnih dokaza i dopušta Židovima i drugima poput njih da optužuju svoje protivnike za krivotvorenje citata iz Talmuda, “isisavanje” iz zraka, itd.

Drugo, zagovornici judaizma tvrde da su ponižavajući propisi Talmuda u odnosu na ne-Židove stvar daleke prošlosti, koja se ni na koji način ne odražava na ponašanje i vrijednosti modernih Židova, i samo su predmet proučavanja za uski krug Talmida Hamima. Potonje je, posebno, bila glavna motivacija za odbacivanje slučaja Pismo 500, budući da, prema objašnjenju rabina Z.L. Kogana, “Kitzur Shulchan Aruch je samo neka vrsta udžbenika o povijesti judaizma”. Dakle, predvodnik kritike Židova ima za cilj dokazati da se moderni Židovi vode moralom dobrote, mira i zakonitosti, zadržavajući najodvratnije izraze Talmuda samo kao povijesni artefakt, a još više obične Židove, budući da apsolutna većina njih nije vidjela Talmud u svojim očima.

“Corey Gil-Shuster, sekularni Židov kanadskog podrijetla, direktor Međunarodnog programa za rješavanje i rješavanje sukoba na Sveučilištu u Tel Avivu, objavljuje video dokaze na svojoj Youtube stranici da su glavni argumenti obrane Židova neutemeljeni. Budući da nema za cilj razotkriti židovstvo, on postavlja vjerski značajna pitanja različitim dijelovima izraelskog društva – od ateista do hasida. Odgovori na njih su toliko šokantno jasni da nalikuju izvatku najoštrijih izraza s tisuća stranica “antisemitske” literature. Ankete se provode na engleskom ili hebrejskom. Ispod je prijevod najistaknutijih odlomaka iz podataka intervjua s web poveznicama i vremenskim kodom u zagradama. U uglatim zagradama su moja objašnjenja. Prijevod je što doslovniji, bez književnih ukrasa.

Prvi video je naslovljen “Religiozni Židovi se pitaju o Talmudu” (https://youtu.be/M60FUPVtq9k?t=992)

Govor sugovornika i autora videa nije posebno naznačen u titlovima. Ja to radim sam, koliko je to moguće (P1 i P2 su hasidski rabini, A je autor):

(16:30) “R1: Ljudi [בני-אדם – Benadam, židovski narod] temelje se na Bogu, jer smo mi Njegova slika. Zato nas naziva ljudima. Ne-Židovi [גויים, goyim – prevedeno kao ne-Židovi u titlovima]… Bog ih je stvorio da budu… R2: Oni će služiti Židovima. Postoje milijarde svih gojija koje vidite diljem svijeta – oni postoje samo za dobrobit Židova. R1: Ne gledamo na to na taj način, ne znamo sa sigurnošću. Čekati. Danas smo ponovno u egzilu. Stoga nam ne služe automatski u potpunosti. Samo djelomično. R2: Svatko od nas će imati… Kad dođe Mesija, svatko od nas će ga imati. Koliko? Tisuće, stotine. 2800 robova. R1: U međuvremenu, mesija nije ovdje. Pa kako nam sada služe? Oni izrađuju automobile za nas. O: Ne znamo. R1: Stanovi, zgrade. Oni rade sve. Za koga grade? Za nas. Oni služe Židovima. O: Postoje i Židovi koji rade ovaj posao. R1: Teško.”

(7:30) Židov (E): “Postoji određena stvarnost da su Židovi viši od gojima. O: Što? E: Židovi imaju višu razinu od goja. O: Što? Ye: Što ne znači da nisu ljudi. O: Što je s frazom [iz Talmuda o gojimima – a ne ljudima]? F: “Vi se zovete ljudima, ali Goyim nisu.” Pitanje je koje je značenje riječi “čovjek” ovdje. Ovo je stvar rasprave. O: Što mislite što ovdje znači riječ “čovjek”? E: “Čovjek” je duša naroda Izraela, koja stoji na razini višoj od gojima. O: Dakle? F: Duša izraelskog naroda je na višoj razini od gojima. Prvo morate razumjeti što je izraelski narod… (8:19) F: Prije svega, izraelski narod je narod koji je, Presveti, blagoslovljen od Njega, izabrao da upravlja egzistencijom, moralom bića, svetošću bića, koji će ispuniti svijet svetošću izraelskog naroda. Svijet će biti ispunjen spoznajom o Njegovoj Svetosti, blagoslovljenom od Njega. Riješiti se lošeg/lošeg??? Ovo je jedan proces. Proces koji je započeo kada smo napustili Egipat, prije Hrama. Spor proces iskupljenja. Zapravo, to će početi po prvi put kada izraelski narod shvati svoje dostojanstvo shvaćajući tko su. Jer zapravo nismo svjesni sebe. Mora postati dio nas. A onda će se proširiti na ostatak svijeta kada izraelski narod bude živio svojim stvarnim i normalnim životom. U Izraelu, u Svetom Hramu. A onda se može proširiti na ostatak svijeta.”

(6:35) [Nakon što sam dugo pokušavao dobiti izravan odgovor umjesto “sve ovisi o tumačenju”] “O: U redu, pitat ću te drugačije. Znate li da među Židovima koje ovdje poznajete, poznajete li ljude koji govore o poganima kao o psima? Hebrejima 2 (E2): Poznajem li mnogo ljudi ili sam to čuo? O: Ne, znate li je li to uobičajeno, je li to dominantno uvjerenje? E2: Ne, to nije dominantno uvjerenje, ali čuo sam za to.”

Zanimljiv je i video: “Izraelci: Tko je Isus za vas” (https://youtu.be/UCUxTFt8pB0?t=369)

(6:09) “Zašto Židovi ne vjeruju da je Isus Mesija? Jer otkupljenje nije došlo. Da je otkupljenje došlo, ne bi bilo potrebe raditi i obdržavati zapovijedi. Ali judaizam nam govori da još uvijek trebamo obdržavati zapovijedi, jer ovdje nitko ne živi u potpunoj radosti, tako da je jasno da otkupljenje još nije došlo.”

Još jedan video: “Izraelci: Vjerujete li da će ne-Židovi (goyim) biti robovi Židovima” (https://www.youtube.com/watch?v=0Ji_Y7YEbKY). Općenito, to pokazuje da nevjerni Židovi ne vjeruju u to, a vjernici vjeruju u to, jer je, po njihovom mišljenju, to u Tori.

(3:14) “[Rabbi (R3) čita subotnju molitvu:] Posuđivat ćete gojimima, posuđivat ćete novac mnogim narodima, ali nećete posuđivati, i vladat ćete nad mnogim narodima, a oni neće vladati nad vama. To su obećanja Tore. O: Došao sam s humanističkom osnovom, a ne vjerskom. Je li to moralna stvar? R3: Ne, oni će htjeti (služiti Židovima) jer će vas vidjeti kao tako veliku osobu. Kao, na primjer, želite služiti svojoj zemlji. Ropstvo Židovima razlikuje se od američkog pokreta crnih robova. O: Nije kao kad smo bili robovi u Egiptu. R3: Da. (4:30) “Mnogi će ti narodi služiti, i narodi će ti se klanjati.” Život. 27: 29».

(9:30) “O: Vjerujete li da će pogani, goji, jednog dana postati robovi Židova? [Rabin, ultra-ortodoksni (P4):] Da, vjerujem da je to dio Tore. Ne robovi u smislu da ćemo ih pobijediti i oni će postati robovi. Vidjet će koliko je Tora važna i htjet će raditi za Židova. Reći će: Mi ćemo vam u svemu pomoći, a vi ćete poučavati Toru. Bit će to veliki svjetski svijet. O: Kada će se to dogoditi? R4: To bi se moglo dogoditi danas ako mesija dođe danas. O: To jest, mesija mora doći. R4: Naravno. O: Mora li Mesija doći da bi se to dogodilo? R4: Da. O: Možete li mi to objasniti? R4: Omar (osoba koja je postavila ovo pitanje) to zna. O: Ne, Omar ne zna. Omaru je rečeno da su Židovi superiorniji od svih i da bi svi trebali biti robovi Židova u svako doba. R4: Oni ne smiju biti [robovi]. Oni moraju htjeti biti [robovi]. To ne bi trebalo biti pod prisilom, već slobodnim izborom. O: Dakle, ako Omar ili bilo tko drugi ne želi služiti Židovima, onda… R4: On možda neće služiti. O: Usput, zašto bi nam služili? R4: Ne bi trebali, niti će htjeti. O: Zašto bi to željeli? R4: Baš kao što želite pomoći drugim ljudima ili činiti dobre stvari. Kada Mesija dođe… Netko u blizini: Svi će htjeti biti Židovi. R4: Da. O: Dakle, ako bi svi rekli da to ne žele, bi li to bilo u redu za vas? R4: To je normalno prema Tori. O: Usput, gdje u Tori piše? R4: U Zoharu. O: Zohar nije Tora (Pet Mojsijevih knjiga), to je Talmud (griješim, to je Kabala). R4: Ovo je Tora. Prestanimo snimati. Zohar, Tora, Gemarra, Psalmi – sve je to jedna velika Tora. O: Vi govorite o svemu u judaizmu, a ja govorim o Pet Mojsijevih knjiga. R4: Svi zajedno, oni su nerazdvojni. O: Dakle, što piše u Zoharu? R4: Da će svi ljudi biti sluge Židovima. Vidjet će značenje Židova koji ispunjava sve zapovijedi Tore. Donijet ćeš svo svjetlo svijetu. Reći će: “Hej, učiš Toru. Učinit ćemo sve što trebate.” To će biti svjetski mir.”

Sljedeći pogled na goy ropstvo posebno je dirljiv:

(13:10) “[Religiozni Židov (E3):] zapisano je [u Tori] da će, kada Mesija dođe, biti veliki rat i na njegovom kraju goji će biti robovi Židova na određeno vrijeme. A nakon toga svijet će se vratiti drevnim putevima… (13:59) Priznajem da će to biti nešto poput službe, gdje robovi, na primjer, služe kući. Govorimo o svijetu kakav je nekad bio. Svatko ispunjava svoje dužnosti. Na primjer, bogata osoba koja posjeduje imanje, svi rade svoj posao. Postoji gospodar koji je vlasnik, a postoji rob koji obavlja posao. A između gospodara i roba… To ne znači da među njima postoje negativni osjećaji. Možda ima čak i pozitivnih. Rob radi svoje, gospodar radi svoje. I među njima može biti ljubavi. Svatko dobije nešto. Ne znam hoće li robovi biti plaćeni. O: Recimo da ako robovi, ne-Židovi, ne žele biti robovi, što će se onda dogoditi? P3: U ovom slučaju? Ne znam. Ne želim razgovarati jer ne znam. Svim srcem vjerujem u sve što je zapisano u Tori. Vjera je nešto što je slijepo. To nije nešto materijalno. O: Kako to mislite? O3: Vjera nije materijalna stvar. Ovo nije nešto specifično. Vjerujem da ne mogu vidjeti B-ga. O: Govorimo o vjeri. Pokušavam razumjeti. E3: Potpuno vjerujem u Toru. O: Recimo to drugačije. Netko vam kaže da Kuran ili Novi zavjet kaže “Židovi će biti naši robovi”. Osjećate li da “čekaj malo, što je ovo”? Osjećate li nešto rasističko ili pogrešno u vezi s tim? Ne? E3: Gledajte, svi vjeruju u ono u što vjeruju. Osjećam li nešto odvratno u vezi s tim? Može biti. Može i biti. Ali neka se Bog bavi ovakvim stvarima. To je ono što je iznad nas na zemlji. To nije ono o čemu ću razmišljati. Mnogo je stvari napisanih u Tori koje je teško razumjeti. Ali tu je vjera najmoćnija. Te stvari imaju veze s vjerom. I ostavljam Bogu da odluči je li to odvratno ili ne. Ako pitate iz pozicije humanista, onda da, to uopće ne zvuči moralno.”

A ovo su samo neki fragmenti. Video se mora pogledati u cijelosti, ima još mnogo zanimljivih stvari. Na primjer, takav biser nereligiozne mlade Indijanke kao što je “Ne gledam na ovu zemlju kao na religioznu, jer, hvala Bogu, kreće se u drugom smjeru” (https://youtu.be/UCUxTFt8pB0?t=110). TEŠKO je!! Teško je to drugačije izraziti. Stoga, za one koji ne govore engleski, preporučujem korištenje yandex-translate ili google-translate za potpuno upoznavanje.

Budući da su gornji citati iznimno samootkrivajući, predviđen je najvjerojatniji način da ih se kritizira – kažu, to su samo pojedinačna privatna mišljenja, ne odražavaju raspoloženje cijelog društva. Na jeziku sociologije uzorak nije reprezentativan. Radi pravednosti prema ovom argumentu, treba reći da su gornji citati doista karakterističniji za religiozne Židove. U većini drugih videa na Gil-Shusterovom kanalu, židovski ekstremizam ili ne postoji ili je vrlo slabo izražen. Na primjer, u videu “Izraelci: Što mislite o Isusu, Mariji i kršćanstvu” (https://www.youtube.com/watch?v=f_qLq74OmEY), većina odgovora je obično tolerantna, da svatko ima svoju vjeru, ali poštujemo njihove izbore itd. Iako također treba imati na umu da ateizam (za razliku od antiteizma, odnosno teomahizma) znači samo odsutnost znaka. Odnosno, nula na ljestvici od nule do jedan, gdje nije tako lako zadržati nulu, jer sveto mjesto nikada nije prazno. U pravilu je to svojevrsni razlog. A ako to nije pozitivan ulomak (kao u slučaju dekristijaniziranih ruskih ateista), onda je taj razlomak neizbježno negativan. Drugim riječima, što će obični ateistički Židovi naučiti ako odjednom požele postati vjernici? Na koju će se vjeru obratiti? Hoće li ostati isti tolerantni ateisti kada dođe Mesija? Mislim da su odgovori na ova pitanja sasvim očiti.

I. S. ima doktorat iz političkih znanosti, Italija – Zahvaljujemo dr. I. S. na ovoj publikaciji. Istodobno, treba napomenuti da postoji dovoljno drugih ispovijesti Židova da njihovi mizantropski recepti u odnosu na “goje” nisu “povijesni spomenik”, već vodič za djelovanje.

Konkretno, u uvodu knjige “Kitzur Shulchan Aruch”, njezin izdavač, šef izvršnog odbora KEROOR Kogana, piše da je “Talmud nenadmašan spomenik židovskog genija”, a ovaj izvadak njegovog morala, “Kitzur Shulchan Aruch” je “čitatelj židovske civilizacije našeg vremena… Ova knjiga vam je apsolutno potrebna. Možete činiti kako je napisano i budite sigurni da ste ispunili volju Svemogućeg.” Suprotno tim službenim uputama, kasnije se u tužiteljstvu opravdavao da nije pročitao cijelu knjigu i da je to samo “povijesni spomenik” židovske kulture. S tim opravdanjem tužiteljstvo, prihvativši nalog odozgo, odbilo je primijeniti članak 282 Kaznenog zakona Ruske Federacije na ovaj židovski zakon, iako je stručna studija koju je imenovalo tužiteljstvo prepoznala knjigu “Kitzur Shulchan Aruch” kao uvredljivu za nežidove i poticanje Židova na poduzimanje odgovarajućih radnji protiv nežidova. (Čak je i židovski aktivist za ljudska prava Aleksandar Verhovski izravno izjavio o odluci Tužiteljstva u Basmannyju od 24.06.2005. da “takav zaključak obično prethodi osudi za djelo prema članku 282.

Nezakonite pogreške “agencija za provođenje zakona” tu nisu završile. Zamjenik tužitelja moskovskog gradskog tužiteljstva, V. P. Yudin, primijetio je ove proturječnosti u Koganovim riječima i sredinom lipnja 2005. naredio da se nastavi istraga tužitelja (njegovu odluku mi je pisanim putem priopćio šef odjela za nadzor proceduralnih aktivnosti sigurnosnih agencija, E. P. Sidorov).

Nakon toga izbio je novi krug međunarodnog skandala pritiskom izraelskih vlasti i stranih židovskih organizacija na predsjednika Putina i premijera Fradkova (prvi zamjenik šefa židovske vlade, Ehud Olmert, odletio je u Moskvu posebno u tu svrhu), uslijed čega je pod tim pritiskom zaustavljena tužiteljeva provjera židovske “svete knjige”. Kogan je priznao da je “to bila više provjera da se slučaj zatvori s punim opravdanjem, a ne želja da se nešto iskopa za daljnje pokretanje kaznenog slučaja” (http://www.gazeta.ru/ 2005/06/27/oa_162033.shtml; “Međunarodne židovske novine”, 2005., br. 25.-26., srpanj, str. 8.).

Jedna od židovskih web stranica, pozivajući se na izraelske novine Haaretz, izvijestila je: “Prema novinama Ha’aretz, odluka o prekidu inspekcije i odbijanju pokretanja kaznenog postupka protiv Kongresa židovskih vjerskih organizacija i udruga u Rusiji (KEROOR) donesena je u utorak nakon sastanka zamjenika šefa izraelske vlade Ehuda Olmerta, koji je u službenom posjetu Moskvi. s premijerom Rusije Mihailom Fradkovom” (http://www.antisemitismu.net/site/site.aspx?SECTIONID=154540&IID=287613 i drugi)

Postignuti rezultat takvog drskog i nezakonitog pritiska međunarodnog židovstva na vrhovne vlasti i Tužiteljstvo Ruske Federacije trijumfalno je i iskreno razjasnio list “Kommersant” izražavajući židovske interese (29.06.2005.): “Izrael je riješio židovsko pitanje u Rusiji… Pitanje antisemitizma u Rusiji neočekivano je postalo glavno u pregovorima između potpredsjednika vlade i gospodina Fradkova. Prema izvoru iz Kommersanta u izraelskoj delegaciji, Mihail Fradkov odgovorio je posjetitelju općenitim frazama. Rekao je da su ruski čelnici, uključujući predsjednika Vladimira Putina, u više navrata osudili antisemitizam i podsjetio na zajedničku deklaraciju usvojenu tijekom nedavnog posjeta ruskog predsjednika Izraelu. Takav odgovor nije zadovoljio izraelskog potpredsjednika vlade, koji je rekao da Izrael očekuje od Rusije da poduzme konkretne korake i jasnu procjenu postupaka moskovskog tužiteljstva. Odgovor je bio trenutačan. Jučer je moskovsko tužiteljstvo objavilo da neće biti pokrenuti kazneni postupci ni protiv izdavača knjige “Šulchan Aruch” ni protiv autora žalbe Državnom odvjetništvu.

I to nije sve. Podnio sam žalbu protiv odluke tužiteljstva o prekidu inspekcije. A tijekom razmatranja 14. rujna 2005. na sudu u Basmannyju u Moskvi, sutkinja V.M. Pilganova, uz sudjelovanje predstavnika tužiteljstva R.R. Dzhabrailova, protumačila je tužiteljevo ispitivanje “Kitsur Shalkhan Arukh” koje sam naveo kao svoje osobno mišljenje (!) i nezakonito uklonila 31 stranicu dokumenata iz slučaja (uključujući odluku zamjenika tužitelja moskovskog gradskog tužiteljstva V.P. Yudina da vrati materijal na dodatnu provjeru u vezi s Koganovim proturječjima), bez da se uopće potrudim prikriti tragove u obliku brisanja prethodnog numeriranja stranica… Žalba Moskovskom gradskom sudu dala je sličan rezultat. (vidi: https://rusidea.org/2210 i https://rusidea.org/23103)

Dakle, trenutne sudske odluke u Permu, uz potpuno zanemarivanje vjerskog i lingvističkog proučavanja knjige “Tanya” i svjedočenja bivšeg zaposlenika Chabada, nesumnjivo su posljedica direktive viših vlasti. Ili bolje rečeno, ovo je još jedan dokaz tko je vrhovna sila u našoj zemlji i svijetu.

Premijer Ruske Federacije: “Wow, kakav povijesni spomenik imate o gojimima… Hvala Bogu da nismo goji…”

Predsjednik Ruske Federacije: “Cool, Berl… Nije ni čudo što sam vas imenovao glavnim rabinom cijele Rusije… Samo me nemojte iznevjeriti i nemojte to nikome pokazati, inače će nas svakakvi ruski idioti početi glupo huškati, govoreći da nismo životinje i nismo izmet…”

Što se tiče “Pisma od 500”, protojerej. Vsevolod Čaplin (u to vrijeme zamjenik predsjedavajućeg Odjela za vanjske crkvene odnose Ruske pravoslavne crkve Moskovske patrijaršije mitropolita Kirila Gundjajeva) savjetuje predsjednika Kongresa židovskih vjerskih organizacija i udruga Rusije, izdavača Kitzur Shulchan Arukh, rabina Z. Kogana: “A ti, Zina, reci tužitelju da je ovo samo “ponovno objavljivanje povijesnog spomenika”, mi ćemo to podržati i reći da ne osjećamo nikakve neprijateljske manifestacije s tvoje strane…” (Protojerej Vsevolod Chaplin. “Interfax”, 25. 1. 2005.). Kogan je 2007. godine odlikovan Ordenom svetog Daniela Moskovskog, 3. stupnja…

Poglavar Ruske pravoslavne crkve Moskovske patrijaršije: “Prijatelji, naša zajednica je lijepa!” … “FJCR i Ruska pravoslavna crkva zajedno hodaju” bio je naslov novina B. Lazara “Židovska riječ” (br. 11., 2005.) u kojem je objavljen članak o zajedničkoj konferenciji za novinare vodstva zastupnika i FJCR-a u kojem su izrazili ogorčenje zbog “Pisma 500”.

“Milijarderi su vam preko noći bili pribavljeni, a državljanstvo je uklonjeno iz putovnica, i zemlja vam je bila dana posvuda, i zgrade, i tradicionalne titule, i ordeni-medalje, i članak 282 Kaznenog zakona, i donirali ste vlastitu plaću, i vratili Schneersonovu knjižnicu. Samo što ne dopuštate našim antisemitima da mu se približe…”

CM. Ostali materijali na ovu temu: Žalba 5000 glavnom državnom odvjetniku Ruske Federacije V.V. Ustinovu od 20. 3. 2005. u vezi s povećanom primjenom članka 282. Kaznenog zakona Ruske Federacije na ruske domoljubi o “poticanju nacionalne mržnje” u odnosu na Židove.

Religijsko i lingvističko proučavanje glavne knjige hasida “Likutei Amarim (Tanya)”

“Židovsko ogledalo” u svjetlu istine. Znanstveno istraživanje dr. Karla Eckera, Privatdozent na Kraljevskoj akademiji u Münsteru. (Dr. K. Ecker. Der “Judenspiegel” im Lichte der Wahrheit, – eine wissentschaftliche Untersuchung. Paderborn. 1884.; prijevod A. S. Šmakov, Moskva, 1906.)

Flavian Brenier. Židovi i Talmud. (Moralno učenje i društveni temelji židovskog naroda prema njegovoj svetoj knjizi Talmudu s pregledom povijesnih okolnosti pod kojima se židovski narod udaljio od Mojsijevog zakona.)

Kršćanin u židovskom Talmudu, ili otajstvo rabinskog učenja o kršćanima

Rabin Adin Steinsaltz. Judaizam i kršćanstvo

Lugov Šolem. Što će se dogoditi s narodima svijeta? (Hasidska stranica “Vrijeme Mosijaha”)

A također i o rusko-židovskom sukobu u Permu:

12. 6. 2019. Religijsko i lingvističko proučavanje glavne knjige hasida “Likutei Amarim (Tanya)”

6. 6. 2019. M. V. Nazarov. Dvije crkve – dva standarda “provođenja zakona” u Ruskoj Federaciji

15. 4. 2019. M. V. Nazarov. O posljedicama intervjua s T. Y. Krotovom u Permu. Samootkrivena represija od strane vlasti i Chabada.

30. 1. 2019. Agencije za provođenje zakona Ruske Federacije potvrđuju svoj “poseban stav” prema hasidskoj mafiji.

25. 9. 2018. Permski centar “E” počinje vršiti pritisak na T. Y. Krotovu, koja je razotkrila haside.

27. 6. 2018. M. V. Nazarov. Hasidi u Ruskoj Federaciji: dobrodošli od strane vlasti i neodgovornih neprijatelja Rusije i Krista.

18. 1. 2018. Roman Yushkov. U Permu se pravoslavni kršćani brane od hasida

Adresa stalne stranice: https://rusidea.org/250944794

Galina Tuvik, 25. VII. 2019., https://cont.ws/@galtuv/1397623 

Povezane objave

Kajanje je ključ oprosta

hrvatski-fokus

Veliki sociolog religije

HF

Duh Sveti protiv Fiducia Supplicans

hrvatski-fokus

Kako bi vjernici, svećenici i biskupi trebali adekvatno reagirati na Fiducia Supplicans?

hrvatski-fokus

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više