Hrvatski Fokus
Gospodarstvo

Potrebno još bolje brendiranje graševine

Održana prva internacionalna konferencija Graševina bez granica

 
 
Prva internacionalna konferencija o graševini „Graševina bez granica“, u organizaciji Udruženja vinarstva HGK u partnerstvu s Udrugom Graševina Croatica i uz podršku tvrtke Vinart, održana je 1. srpnja u hotelu International u Zagrebu. Cilj konferencije bio je predstavljanje potencijala graševina Hrvatske, ali i graševina okolnih zemalja.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2017/07/www.agrobiz.hr_media_daguerre_2017_07_01_858a2cb55ff5dd820ef2.jpeg
„Udruženje vinarstva pri HGK putem svoje strategije Vina Croatia Vina Mosaica prepoznalo je važnost sorte graševine kao jednu od najvažnijih poluga kako bi se općenito razvio brend vinske Hrvatske. Ova prva internacionalna konferencija o sorti graševine upravo želi naglasiti važnost i potencijal te sorte te ujedno dati pregled i mogućnosti cjelokupne graševine u regiji“, rekao je tajnik Udruženja vinarstva HGK Igor Barbarić. Dodao je da će se kroz radionice koje se održavaju u sklopu konferencije, kušati različiti stilovi graševine iz sedam zemalja regije te će se na taj način dobiti uvid u najbolje potencijale graševine kao sorte vinove loze.
 
Govoreći o sorti graševine, Barbarić je istaknuo kako je ona prikladna i prepoznata kao  svakodnevno vino idealnog omjera cijene i kvalitete,  a  potvrdila se i kao prestižno, iznimno vrijedno vino različitih stilova poput izbornih berbi prosušenih bobica ili pjenušaca, pa zato ima veliki potencijal razvoja.
 
„Drago mi je da smo krenuli s prvom konferencijom o graševini, koja je prilika da se i mi iz Hrvatske, i naši današnji gosti, u potpunosti upoznaju s graševinama iz Slavonije, Baranje i Srijema, kroz vina svakoga od 19 podruma koji su članavi udruge Graševina Croatica. Ova konferencija je logična posljedica priče koju smo pokrenuli 2011. godine osnutkom udruge, kada smo stavili naglasak samo na graševinu, a kroz ove godine profilirali smo i sve ostale sorte naših podruma ukomponirane s turističkom i gastro ponudom svake od destinacija. Naravno, ovo je i prilika da se pobliže upoznamo sa smjerovima i stilovima graševine, koje dolaze iz nama susjednih zemalja“, istaknuo jepotpredsjednik udruge Graševina Croatica Marijan Knežević. Dok je vinski stručnjak Saša Špiranec iz Vinarta dodao kako je zadovoljan iznimno kvalitetnim inozemnim predavačima i kvalitetnim sadržajima izlaganja.
 
Za hrvatske vinare ovo događanje ima izniman značaj prvenstveno zbog promocije ove vinske sorte. „Svako druženje na kojem se promovira graševina dobro je za vinare, ali i za promociju te vinske sorte na koju u ukupnom hrvatskom vinskom sortimentu otpada oko 27 do 28 posto. Ona kao sorta najbolje rezultate pokazuje u kontinentalnom dijelu Hrvatske, posebice u Slavoniji, u kutjevačkom vinogorju. Čak je i struka u inozemstvu prepoznala značaj graševine koja se uzgaja u našoj zemlji“, rekao je Ivica Perak, vlasnik Vinarije Perak iz Kutjeva. S njim se složio i Mladen Papak, vlasnik Vina Papak iz Iloka koji je naglasio kako graševina kao sorta ima izniman potencijal, ali je, nažalost, još uvijek nedovoljno brendirana. „U Slavoniji, Baranji i Srijemu dosta se radi na kvaliteti i unapređenju te sorte vinove loze, pa i samoga vina, ali to još uvijek nije dovoljno, pa treba snažno i agresivno promovirati tu sortu jer ona to zaslužuje“, istaknuo je Papak. I Domagoj Buhač iz vinarije Vino Buhač iz Iloka smatra kako treba uložiti još napora i truda u promociji graševine, koja, prema njegovom mišljenju, može biti još zastupljenija na inozemnom tržištu.
 
U sklopu konferencije održane su i brojne radionice sa stručno vođenim kušanjem, a na jednoj od najpoznatijih Master of wine[1]Jo Ahearne predstavila je prestižne i različite sorte graševine, poput izbornih berbi prosušenih bobica, kao i pjenušaca. Posjetitelji su imati priliku kušati odabrane sorte graševine, ali i ostalih vina iz Hrvatske, Srbije, Mađarske, Slovenije iAustrije. Od hrvatskih proizvođača predstavili su se: Belje, Krauthaker, Kronos, Iločki podrumi, Obrt " Vino Buhač", Galić, Osilovac, PP Orahovica, OPG JA-T, Vina Antunović, Vina Papak, Erdutski vinogradi, Mihalj, Perak, Sontaki i Markota.
 
Da je graševina važna za Hrvatsku govore podaci o tome kako ¼ tj. 24,8 posto ukupnih sorti vinove loze otpada upravo na graševinu. Osim toga, svaka četvrta prodana boca vina u našoj zemlji je upravo boca graševine. Proizvodnja graševine je danas na razini oko 20 milijuna litara s mogućnošću dodatne proizvodnje.
 

Anđelka Felja

Povezane objave

Proizvodnja maslinova ulja i vina u Hrvatskoj

hrvatski-fokus

Moratorij – na pamet?!

HF

EGE – Stručni časopis o energetici, gospodarstvu, ekologiji, etici

hrvatski-fokus

Brexit donosi uštedu na računima

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više