Hrvatski Fokus
Gledišta

Brodovi su najčišći “zagađivači”

Zabraniti svim autobusima s dizelskim pogonom dolazak u Grad

 
 
Nepotpisani urednik portala OKO (http://www.portaloko.hr/clanak/dubrovnik-ima–najvece-talozenje-sumpora-u-moru-zbog-silnih-kruzera/0/94990/) nije nam objasnio kako sumpor dolazi u more. Nalazi li se u moru ili na morskom dnu? Je li koncentracija u luci ispod crusera ili na otvorenom moru. Iznose se podatci od kojih da se smrzneš. Dubrovnik ima moguće najveću koncentraciju azbestnih krovova u Hrvatskoj (salonit – brojne kuće u Gružu, tvornica boja, sve one barake na Splitskom putu itd.), o tome ne misle ni Omblići, ni zeleni ni crveni. Prije je imao jednu od najgorih industrija – uljaru i tvornicu grafitnih proizvoda, grad je bio pun invalida rada.
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2017/07/cruiseports.ca_images_dubrovnikcruiseterminal.jpg
S druge strane, brodovi su najčišći "zagađivači" jer se ni litra kuhinjskog otpadnog ulja ne smije "izgubiti". Poštuju se propisi koji važe najrazivjenijim zemljma svijeta, ne radi srednjovjekovnoga Dubrovnika već zbog luka svijeta u kojima pritaje. Zamislite brod koji ne smije u London, Amsterdam. Lisabon ili New York, a može u Dubrovnik.
 
Očito urednik portala OKO ima veze s pomorstvom i tehničkim zahtijevima za brodove koliko i krava sa sedlom. Publika dakako nekritički prima svaki katastrofični članak (osim one koji kritički govore o JBT). Najviše bi bili ugrožena posada crusera, a njih je 50 posto od broja putnika. Svi bi pomrli. Putnici ne bi išli na crusinge radi zdravlja već iz suicidnih pobuda. Svi veliki potrošači fosilnih goriva, ali i oni koji na bazi njih proizvode ispuštaju sumpor u atmosferu. Stvaraju se štetni spojevi poput sumporne kiseline itd. Preko Dubrovnika prolaze međunarodni koridori za interkontinentalne letove. Nebo je ispresijecano njihovim ispušnim plinovima (ono što se vidi je vodena para koja se u određenim uvjetima kondenzira i vidi se). No kada se ništa ne vidi, sumpor u zraku ostaje. Zante li tko ubire lipe za taj sumpor koji udišemo?
 
Zračne mase se u principu kreće od zapada prema istoku, a vodene struje obrnuto. Dubrovnik je na priličnoj vjetrometini – "propuhu" pa i s te strane treba imati cjelovitu i dugoročnu analizu, do tada računajte da ste dobili uznemiravajuću vijest za koju bi nepotpisani urednik portala OKO mogao odgovarati, a Dubrovnik pretrpjeti ekonomsku štetu. Da ne postoji MARPUL konvencija, savjetovao bih odgovorene da propiše minimalne ekološke uvjete za sve crusere i druge brodove koji dolaze u Dubrovnik.
 
No, zašto se ne razmisli da u centar Dubrovnika ne mogu doći vozači autobusa koji nisu prošli posebnu obuku i poznavanje Grada? Da se na Srđu ili Podbrežju izgradi veliki parking za autobuse. Da se zabrani svim autobusima s dizelskim pogonom dolazak u Grad? (vidite što je napravila Begija, što radi Norveška i Danska i mnogi gradovi). Ne ćemo dobro proći ako ne budemo imali vlastito mišljenje i bar s rezervom slušali mediokritete kao što su nepotpisani urednici pojedinih portala (treba imati spreman glogov kolac za svih njih, fašiste i antifašiste). (n.n.)

 

Tekstovi u rubrici GLEDIŠTA stajališta su autora i ne moraju biti u skladu sa stavovima Uredništva

Povezani članci

​Drugarice Rakić, što je sa poštivanjem osjećaja onih 90 posto kojima križ nešto znači

HF

Čaršijski lopov

hrvatski-fokus

Miroslav Lazanski i Zvonimir Hodak

HF

Pozdrav je Hrvatima nametnut

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...