Kristina Restović u Galeriji Dešković u Bolu
Grafička mapa 'Turisti' Kristine Restović, jedanaesta u nizu edicije Argola, predstavljena je u Galeriji Dešković u Bolu. Ova vrsna suvremena grafičarka, izvanredna profesorica na Umjetničkoj akademiji u Splitu, ovim povodom izlaže mapu i ciklus izabranih grafika na istu temu.
Grafička mapa Kristine Restović vezana je motivski uz, na prvi pogled, svakodnevnu, čestu i nimalo neobičnu temu kojom je okružena u gradu Splitu: grupe i povorke turista. Kod umjetnice međutim ne možemo detektirati bilo kakvu iritiranost rijekama turista u Dalmaciji već sklonost humanom, empatičnom i tihom analiziranju turista – koji su, kao i domicilno stanovništvo, tek znatiželjni, pustolovni ljudi iz različitih krajeva svijeta, pozitivno orijentirani prema upoznavanju naše kulture i baštine. Kristina Restović dijeli s njima isti prostor, ali ne i istu stvarnost. Ona ih vidi kao opuštene šetače, ometene istraživače, radoznale skitnice u udobnoj odjeći, opijeno zagledane u naše kulturne spomenike. Prostor grada zamijenila je bjelinom grafičkog papira, dok sjene likova određuju njihovu poziciju u tom prostoru. To može biti bilo koji naš morski ili primorski grad, ali efekt jakog ljetnog podnevnog sunca koje crno-bijelim grafikama daje gotovo bliješteću bjelinu prizora Kristini Restović daje autentičan kreativni legitimitet. Usprkos tehnički vrlo precizno osmišljenom postupku, umjetnica je ostvarila grafike koje u jednoj dimenziji nose mnogo lirskog, uz prisutnu nostalgiju za ljetom.
„Kristina Restović ovom izložbom predstavlja ciklus grafičkih radova 'Turizam' na kojemu je započela raditi prije nešto više od četiri godine. Tada je naime snimila prvu fotografiju ležaljki uz more u Hvaru, jednom od ishodišnih autoričinih mjesta. Od tada je nastajao vrlo kompleksan ciklus koji pažnju usmjerava u najmanje nekoliko pravaca, na nekoliko razina 'iščitavanja'. 'Turizam' ima strukturu filma/omnibusa. U osnovi svih njegovih sastavnica je vježba percepcije po modelu koji je u stalnom pokretu, izmicanju i izmještanju. Ovaj ciklus je proizašao iz vreve gradskog života iniciran svakodnevicom omiljene turističke destinacije u špici sezone. 'Sirovi materijal' je zapravo sam pronašao autoricu bez njene osobite čežnje za njim, odnosno turisti su se jedne godine masovno pojavili u gradu i od tog trenutka im se iz godine u godinu broj stalno povećava. Tko to nije iskusio, ne zna što je propustio.