Hrvatski Fokus
Kultura

Podvodne fotografije Dalibora Andresa

Izložba More života otvorilo Novogodišnju izložbu Fotokluba Split

 
 
U Galeriji fotografije Fotokluba Split tradicionalno se otvara Novogodišnja izložba fotografija, prvi kulturni događaj u Republici Hrvatskoj i šire u 2020. godini. U srijedu, 1. siječnja 2020. godine u 00.15 sati, Fotoklub Split u suradnji s udrugom TRITON-SPLIT  predstavio je radove Dalibora Andresa koji se već dugi niz godina bavi podvodnom fotografijom.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2020/01/53b4a0cfff2ad6cf5ee9.jpeg
Svjedoci smo velikih klimatskih i ekoloških promjena koje sve češće dovode do ozbiljnog ugrožavanja, a u najgorim slučajevima i izumiranja pojedinih biljnih i životinjskih vrsta, smanjenja biološke raznolikosti i poremećaja u prirodnoj ravnoteži. Posebno je to izraženo u svjetskim morima, gdje zbog skrivenosti podvodnog svijeta od ljudskog pogleda posljedice nisu odmah vidljive, stoga ih lako previdimo. Niti naš Jadran nije u tome izuzetak. Izložbom autor želi prikazati ljepotu koja se skriva ispod vodene površine te pojačati svijest ljudi o važnosti zaštite podvodnog svijeta o kojem posredno i neposredno ovisi i naša egzistencija.
 
Izložba sadržava presjek radova autora koji dugi niz godina svojim fotografijama bilježi čaroban svijet morskih dubina. Prikazane su fotografije živog svijeta i podvodnog ambijenta iz Jadranskog mora, rijeka, jezera, kao i fotografije iz drugih svjetskih mora i oceana. Kod fotografiranja riba i drugih podvodnih organizama autor nastoji uspostaviti vizualni kontakt s organizmom kojeg snima. Zbog te interakcije fotografije dobivaju novu dimenziju i približavaju gledateljima začudnu ljepotu života ispod površine čije očuvanje ovisi o svakom od nas.
 
Podvodna fotografija predstavlja posebno složeno i izazovno područje fotografije. U tehničkom smislu, podvodna fotografija podrazumijeva specifičan pristup, posebno u fazi snimanja. Podvodni ambijent nije prirodna čovjekova okolina, stoga je važno da fotograf odredi uvjete, mjere i načine na koje će snimati. Kako bi se dobilo što kvalitetniju fotografiju, fotograf mora s lakoćom provoditi balansiranje pod vodom pri različitim dubinama i situacijama te dobro poznavati nadoknade svjetlosti pomoću umjetnog svjetla. „Posve je drukčiji pristup podvodnoj fotografiji nego onoj klasičnoj. Trebaju se znati trikovi, druga znanja. Najveći je problem sam medij, voda koja vrlo brzo apsorbira svjetlost. Boje postupno nestaju s dubinom i na kraju sve vidimo u sivoplavim tonovima, a prva boja koja se gubi pod vodom je crvena. Stoga, da bi se na fotografiji dobile boje koje jesu kod tih organizama, moraš mu prići čim bliže kako bi ga mogao osvijetliti i dobiti lijepe fotografije. A kako je riječ o živom motivu, to treba znati i nije uopće tako jednostavno kao što možda zvuči“, pojašnjava Dalibor Andres poteškoće s kojima se suočavaju podvodni fotografi.
 
Dalibor Andres(Sisak, 1967.) spojio je ljubav prema moru i podmorju sa svojim najdražim hobijem – fotografijom. Ljubav prema fotografiji rodila se još u osnovnoj školi, kada je sudjelovao u radu školske fotografske sekcije, dok ga je ronjenje privlačilo od rane mladosti. Nakon što je diplomirao i magistrirao na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu  2002. godine završio je tečaj za autonomno ronjenje i započeo avanturu istraživanja i bilježenja podvodnog svijeta. Spoj fotografije i ronjenja za Dalibora pokazao se iznimno uspješnim. Ronio je u mnogim svjetskim morima i vodama. Od Idonezije, preko Tajlanda, Maldiva, Crvenog mora, Sejšela, Mediterana, naših rijeka, planinskih jezera, Sjevernog mora, Azora, Kube, pa sve do Meksika. Njegove vještine u podvodnoj fotografiji dokazane su osvajanjem brojnih nagrada, objavljivanjem fotografija u raznim časopisima, magazinima, knjigama, pojavljivanjem na brojnim izložbama fotografija te sudjelovanjem na mnogim festivalima i natjecanjima u Hrvatskoj i inozemstvu. Motivi podmorja koje je snimio obišli su svijet na 13 poštanskih maraka koje je izdala Hrvatska pošta.
 
Dva puta osvojio je titulu prvaka Hrvatske u podvodnoj fotografiji (2013. na Hvaru i 2014. na Pagu), a visoki plasmani koje konstantno ostvaruje na natjecanjima u podvodnoj fotografiji svrstavaju ga u sami vrh hrvatske podvodne fotografije. Sudjelovao je i na Svjetskim prvenstvima u podvodnoj fotografiji u organizaciji Međunarodne federacije za podvodne aktivnosti (CMAS) i to 2013. godine na Kubi, 2015. u Nizozemskoj i 2017. u Meksiku. Zapažene rezultate ostvario je na Kubi, izvrsnim 4. mjestom u kategoriji fotografije ribe i 12. mjestom u ukupnom plasmanu. Također je sudjelovao i na prvom Europskom prvenstvu u podvodnoj fotografiji koje se održalo u Portugalu (otok Graciosa na Azorima) 2014. godine gdje se plasirao na 6. mjesto u kategoriji fotografije ribe, dok je u ukupnom plasmanu bio na 12. mjestu. Njegov najznačajniji uspjeh je zlatna medalja osvojena na 16. Svjetskom prvenstvu u podvodnoj fotografiji koje se 2017. godine održalo u mjestu La Paz u Meksiku koju je osvojio u kategoriji makro fotografije.
Izložba se može pogledati do 17. siječnja 2020.
 

Nives Matijević

Povezane objave

Poetičnost je dobar lijek za otuđenost

HF

Niz uspješnih slikarskih ciklusa Mladena Žunjića

HF

Ništa nije isto

HF

Na latici ruže

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više