Svaki umjetnik pozvan je iznositi svoj doživljaj ljudske egzistencije otvorene Stvoritelju
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik iz Sinja, Miro Čugura, dio svojeg opusa posvetio je sakralnim temama pa tako i najvećem kršćanskom blagdanu, Uskrsu, realizirajući ih većinom u pastelu ali i u akrilu, varirajući na svoj, osobni, vrlo neposredan način, niz klasičnih motiva, ne obazirući se ni na koga, ne prateći ili oponašajući stil izvedbe drugih.
Osjećaj bliskosti, koji je tako uočljiv u ovom nizu slika, ključna je karakteristika pristupa sakralnoj temi sinjskog umjetnika. Njegovi naizgled jednostavni pasteli, ponajprije jasno govore o dubokoj doživljenosti i proživljenosti slikara s temom koju iskreno slika.
O složenosti izrade sakralnih motiva, izvrsno je govorio akademski slikar i profesor na splitskoj Akademiji likovnih umjetnosti, Josip Botteri Dini u više navrata. Na pitanje kako umjetnici pristupaju sakralnom motivu kaže:
„Svaki umjetnik pozvan je iznositi svoj doživljaj ljudske egzistencije otvorene Stvoritelju kroz svoju umjetnost. Mi govorimo o likovnoj umjetnosti, ne zaboravljajući i druge umjetnosti, glazbu, pjesništvo, književnost. U ovom govoru nitko ne može iskazati isključivo nego vlastiti doživljaj mora umjetnosti u kojem se duša kupa i pliva, prepušta zanosima kroz koje je prolazio umjetnik, dok je meditirao svete teme.“ Sve ovo vrijedi i za Miru Čuguru, slikara iz Sinja.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više