Hrvatski Fokus
Intervjui

Neraskidiva je veza između glazbe i sokolarstva

Kiparstvo i glazba izrazi su potpuno iste potrebe za oblikovanjem prostora – slušnog ili vizualnog

 
 
Sa suvremenim hrvatskim likovnim umjetnikom, akademskim kiparom, ali i akademskim glazbenikom i sokolarom, razgovaramo s Vitoldom Koširom.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2020/05/ito.doonja-scaled.jpg
• Gospodine Košir, ponekad mislim kako Vi posjedujete tri zasebne osobnosti, skulptor ste, glazbenik i vatreni sokolar.
– Shizofreno zvuči, ali zapravo je točno tako. U svoju obranu mogu jedino reći da se ti dijelovi mene nerazdvojivo isprepliću. Kiparstvo i glazba izrazi su potpuno iste potrebe za oblikovanjem prostora – slušnog ili vizualnog. Sokolarstvo svatko tko se njime bavi zbog finoće odnosa s grabljivicama naziva umjetnošću.
 
• Nedavno ste priredili u svom stanu izložbu skulptura. Vidimo i figuraciju i nefiguraciju.
– Izložbe u stanu organiziram svakih nekoliko godina. Prošlu je kao kustos vodila Matea Kolendić a izlagali smo Boba Matasić, Tatjena Politeo, Robert Rebernak i ja. Ovaj puta odabirao sam radove iz različitih faza. Oduvijek sam se rado vraćao figuraciji i iznova kretao u pustolovinu apstrahiranja. Posebnost ove izložbe je da sam u ovo vrijeme samoizolacije napravio izbor svojih radova i postavio izložbu – za samoga sebe. Osjećao sam se pomalo kao Xavier de Maistre u Putovanjima po mojoj sobi.
 
• Osobito se ističe graciozni portret žene u zelenom.
– Glava žene je iz doba moje općinjenosti Modiglianijem što se zasigurno vidi na prvi pogled. Obožavam je, dan danas me i dalje veseli i dao sam joj posebno mjesto među bijelim reljefima koji su dio izložbe Inverzija nedavno postavljene u Domu HDLU-a.
 
• Istodobno, izložili ste i metalnu, rekao bih, gotovo apokaliptičnu skulpturu.
– Klaster je mladenački rad, iz doba dok sam paralelno studirao i likovnu i glazbenu akademiju, svojedobno izložen na Salonu mladih u Umjetničkom paviljonu. Klaster je muzički akord sastavljen od susjednih tonova, arhitektonski vrlo čvrst. Kiparstvo oduvijek crpim iz glazbe.
http://hrvatski-fokus.hr/wp-content/uploads/2020/05/jastreb.i.skulpture.jpg
• Što je ključno u Vašem pristupanju motivu?
– Repetativnost. Vraćam se i vraćam vječno nezadovoljan rezultatom i siguran da mogu bolje.
 
• Izvrsno ste ukomponirali svoje ptice u niz sklulptura.
– Let me kao motiv zanima više od oblika ptice. I u sokolarstvu me ljepota leta oduvijek više privlačila od ljepote same ptice. Teške, željezne skulpture optički su sasvim lagane, poput pokretnog trodimenzionalnog crteža.
 
• Postoji li određena veza između skulpture, glazbe i sokolarstva?
– Neraskidiva – barem meni. Ne samo u pojavnom ili filozofskom smislu. Nego – dok sviram jedva čekam da zbrišem u prirodu s pticama. Dok sokolarim negdje u pozadini mozga nesvjesno nastaju skulpture. Dok kiparim u glavi mi tutnji muzika.
 

Miroslav Pelikan

Povezane objave

Znanost nam nudi jedinstvene alate za odgovor na izazove čovječanstva i za ostvarivanje onoga što nazivamo napretkom

hrvatski-fokus

Zapad je uništio sve ono najljepše što svijet ima

HF

Odgovornost za masovni odlazak mladih Hrvata je na vladajućim strukturama

HF

Predrag Matić radi kazneno djelo

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više