Hrvatski Fokus
Gospodarstvo

Transsibirskom željeznicom od Japana do Europe

Japan testira moderniziranu Transsibirsku željeznicu za dostave tereta Europi

 

 
Prema navodima japanskog medija Yahoo News Japan, japansko Ministarstvo prometa u studenom i prosincu ove godine kroz rusku Transsibirsku željeznicu otpravit će nekoliko probnih vlakova za dostavu japanski proizvoda, bez pretovara kontejnera i drugoga tereta, u Europu.
http://hrvatskifokus-2021.ga/wp-content/uploads/2020/11/japon-autostop-train-bateau.jpg
U 80.-im godinama prošloga stojeća tom se ruskom željezničkom „žilom kucavicom“ (Vladivostok-Moskva), koja prolazi kroz 8 vremenskih zona,  transportiralo oko 20 posto tereta na relaciji Japan-Europa. Tada je to bilo jeftinije od brodskog prijevoza, a da se o onom zračnom niti ne govori. Nakon raspada SSSR-a ta je prometna „arterija“ izgubila svoj značaj pa je u 90.-im godinama, u doba velike ruske gospodarske i političke krize, promet japanskih roba za Europu njome smanjen čak za 40 puta. „Danas se stanje u Rusiji kardinalno izmijenilo. Značajno se povećala kvaliteta, sigurnost i brzina prometa roba s korištenjem mogućnosti ozbiljno moderniziranih ruskih željezničkih pruga. U toj svezi od travnja 2018. Japan i Rusija zajednički su pokrenuli prometne pilot-projekte najprije po trasi Japan-Moskva, a u 2019. i Japan-Europa. Ukupno je za to vrijeme bilo po Transsibirskoj željeznici i ruskim željezničkim sustavom bilo propušteno 11 tzv. blok-vlakova (dugačke kompozicije koje odjednom mogu prevoziti goleme količine tereta, op. GN.)“, piše japanski medij.
 
On dalje navodi kako su analize svih pokazatelja utvrdile dovoljno visoku rentabilnost i učinkovitost toga projekta, poglavito u odnosu na kontejnerski prijevoz. Tijekom predstojećeg projekta studeni-prosinac 2020. za „blok-vlakove“, predviđeno je njihovo slanje iz japanskih luka Yokohama (5.-6. 11), Kobe (8. 11.) i Toyama (12. 11.). Oni trebaju u rusku luku Vladivostok stići 13.-14. studenog. Blok-vlakovi Vladivostok će napustiti 18. studenog, kada će krenuti za Moskvu, a odatle u bjeloruski Brest i dalje do granice s Poljskom. Nakon dobivenih rezultata o ovom pilot-projektu japansko Ministarstvo prometa donijeti će odluku o mogućnosti službenoga slanja japanskog tereta u Europu kroz Transsibirsku željeznicu.
 
Podsjećamo: Transsibirska željeznica (povijesno znana i kao Veliki sibirski put) je suvremeni željeznički put kroz čitav azijski kontinent (prolazi južnim regijama Ruske Federacije) i spaja europski dio Rusije s njenim Dalekim istokom. Od strateške je važnosti za Rusiju jer povezuje njena ključna industrijska područja s Moskvom. Njezin glavni smjer (Moskva-Vladivostok) dug je 9288,2 km i prolazi kroz osam vremenskih zona i predstavlja najdulju željezničku prugu na svijetu. Od 2002. godine ona je u potpunosti elektrificirana. Drugi smjer je Transmandžurska linija, koja se podudara s Transsibirskom sve do mjesta Tarskaya, oko 1000 km istočno od Bajkalskog jezera. Odatle pruga nastavlja jugoistočno prema Kini i završava u Pekingu, što samo po sebi govori o njenoj strateškoj važnosti.
A kada može Kina, zašto ne bi i Japan, misle pragmatični japanski politički dužnosnici i njihov krupni biznis.
O toj pruzi više možete doznati u dva dokumentarca na poveznicima ispod teksta: https://www.youtube.com/watch?v=BJJwJVWafb4&feature=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?v=1NtdmNVNosA&feature=emb_logo

 

Irina Meter, https://www.geopolitika.news/vijesti/japan-testira-moderniziranu-transsibirsku-zeljeznicu-za-dostave-tereta-europi/

Povezani članci

Moratorij – na pamet?!

HF

Što ako litija i kobalta nestane do 2050.?

HF

»Umjetna inteligencija i njezin utjecaj na vođenje«

HF

Sljedeće plinske godine plinsko skladište u Okolima imat će veće utisne kapacitete

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...