Hrvatski Fokus
Društvo

Spolni odgoj

Na Zapadu se u školama ništa ne uči o braku i spolnoj ljubavi

 

Dr. Richard Hoe Lawrence Day (New York, 28. III. 1905. – Westbrook, Connecticut, 15. VI. 1989.) rodio se 28. ožujka 1905. u New Yorku u Sjedinjenim Državama Amerike kada je njegov otac William Scofield Day imao 41, a majka Emily Hoe Lawrence 37 godina. Živio je na Summitu, Union, New Jersey, Sjedinjene Države oko 10 godina i The Bronx, New York City, New York, Sjedinjene Države 1940. Umro je 15. lipnja 1989. u Westbrooku, Middlesex, Connecticut, Sjedinjene Države, u dobi od 84 godine, i pokopan je u Bronxu, Bronx, New York, Sjedinjene Države.

Bilo je vrijeme kad su mladi učili o seksu pokušajima i pogrješkama kad je došlo vrijeme za istraživanje sebe i drugih ili anegdotama od vršnjaka. Većina ljudi prošla je kroz svoj mlađi život ne razumijevajući puno o seksu ili vezama. Često su se stavovi o seksu čvrsto temeljili na konceptima obitelji ili odnosa, a na seks se gledalo kao na način za rađanje djece. Neka su mladi ljudi svoja znanja i stavove naslijedili od roditelja i društva oko sebe.

Sve do četrdesetih godina 20. stoljeća seksualni odgoj zapravo uopće nije bio spolni odgoj. Prvenstveno se radilo o socijalnoj interakciji s prizvucima i nagovještajima iskušenja života u svijetu u to doba, ili informacijama o osobnoj higijeni i skromnosti. Tijekom 1950-ih i 1960-ih spolno obrazovanje u školama i dalje je bilo zastrto praktičnim ispitivanjem i biologijom reproduktivnih sustava životinja, s povremenim osvrtom na biologiju reproduktivnih sustava čovjeka. To je ovisilo o školi koju je mlada osoba pohađala i nije postojao nacionalni program spolnog obrazovanja.

U sedamdesetim godinama seksualno se obrazovanje počelo mijenjati, vjerojatno kao rezultat ‘zamaha šezdesetih’ kada je društvo počelo biti malo liberalnije u stavovima o seksu i vezama. Fokus je i dalje bio na praktičnim aspektima seksa, kroz cjelovitije objašnjenje ljudskog reproduktivnog sustava u knjigama o biologiji i informacije o metodama kontracepcije dostupnim u to vrijeme. Informacije o vezi između spola i veza počele su se naći u seksualnom odgoju 1980-ih. Bilo je više naglaska na komunikaciji i rodnim ulogama u vezama i kako je to utjecalo na seks. Unatoč tomu, spolni odgoj nije bio široko rasprostranjen i suočio se s protivljenjem skupina koje su tvrdile da su mladi dobivali informacije koje bi dovele do promiskuiteta i narušile moral.

Ključna točka u promjeni stavova o spolnom odgoju bila je kada se HIV / AIDS sredinom 1980-ih brzo i poražavajuće proširio mnogim zemljama svijeta. To je potaknulo vlade da pokrenu kampanje usmjerene na seksualni odnos i smrtonosne implikacije nezaštićenog seksa. Glavna poruka bila je da bi osoba mogla biti zaražena dugi niz godina i da ne zna da nosi virus HIV-a te da bi mogla i dalje imati nezaštićeni spolni odnos nesvjesno šireći zarazu.

Tijekom ranih 1990-ih seksualni odgoj i dalje je bio vrlo promašen. Neki su obrazovni programi promicali apstinenciju, dok su drugi obuhvaćali izazovne stavove prema tradicionalnim seksualnim stereotipima.

Godine 1996. vlada Velike Britanije uvela je ‘Zakon o obrazovanju iz 1996’ kojim je uspostavljen pravni okvir za ‘Obrazovanje o seksu i vezama’ (SRE) u Engleskoj. Slični zakoni uvedeni su za Wales i Sjevernu Irsku. Iako u Škotskoj nije uveden nikakav zakon, ‘škotska uprava’ potaknula je škole da uvedu spolni odgoj u okviru programa osobnog, socijalnog, zdravstvenog, vjerskog i moralnog odgoja. U Engleskoj je postalo obvezno za osnovne i srednje škole pružati obrazovanje o anatomiji, pubertetu, biološkim aspektima spolne reprodukcije i upotrebi hormona za kontrolu plodnosti. Srednje škole također su dužne pružiti obrazovanje o spolno prenosivim bolestima i HIV-u / AIDS-u. Drugi je zakon “Zakon o vještinama učenja iz 2000.”, koji kaže da učenici moraju naučiti o prirodi braka i njegovoj važnosti za obiteljski život, da su ljudi zaštićeni od materijala koji nisu primjereni s obzirom na dob, vjersku i kulturnu pozadinu. Dalje se propisuje da se škole moraju pridržavati smjernica SRE-a i da roditelji imaju pravo povući svoju djecu iz cijelog ili dijela programa SRE.

Iako je spolno obrazovanje zakonski propisano, fokus (posebno u Engleskoj) je na praktičnim aspektima seksa kao što su biološko funkcioniranje i zaštita od neželjene trudnoće i bolesti. U istraživanju koje je provodio ‘Parlament mladih’ u Velikoj Britaniji, 61 % dječaka i 70 % djevojčica izvijestilo je da nisu dobili nikakve informacije o vezama ili ulozi koju spol ima u vezama kroz program SRE i 40 % mislio da je nastavni plan i program SRE ili loš ili vrlo loš. U SAD-u je spolni odgoj dodatno kompliciran državnim zakonima i utjecajem skupina pod pritiskom unutar onih država koje imaju značajan utjecaj na obrazovanje.

Poredak istine, https://drrichardday.wordpress.com/2014/01/09/sex-education/

Povezani članci

ODGOVORNO – Je li bolje biti u Vlasti ili na Vlasti?

HF

Hrvatski unikati i umotvorine

HF

Kultura ne čitanja!

HF

MUDROSITNICE – Zaborav je rak-rana svakog čovjeka

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da ste s ovim u redu, ali ako želite možete se odjaviti i ne prihvatiti. Prihvati Pogledaj više...