Hrvatski Fokus
Kultura

Filharmonijska večer u duhu francuskog impresionizma

Zagrebačka filharmonija održat će u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog koncert u sklopu Plavog ciklusa

 

U petak  25. ožujka s početkom u 19:30 sati, Zagrebačka filharmonija održat će u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog koncert u sklopu Plavog ciklusa. Slušatelji će imati priliku čuti Modri val, za simfonijski orkestar Olje Jelaske i Images (Slike), za orkestar, Claire de lune (Mjesečina) u aranžmanu André Capleta za orkestar i La mer (More), tri simfonijske skice skladatelja Claudea Debussyja.

Programom će ravnati Quentin Hindley koji pripada generaciji uspješnih mladih francuskih dirigenata čiji rad dobiva pohvale stranih medija. Precizne geste, tečan ritam i širok raspon jakih kontrasta samo su neke od vrlina ovog francuskog dirigenta. Njegovo diskretno i empatično dirigiranje razotkriva očitu vrhunsku kvalitetu instrumentalista. Diplomirao je na Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris na smjerovima viole, analize glazbe, orkestracije i dirigiranja. Korisne smjernice i savjete pružili su mu Jean-Marc Cochereau, Pierre Boulez, Paavo, Neeme Jarvi i drugi.

Ideja simfonijske pjesme Modri val razvija se ‘od trenutka formiranja vala do vrhunca kada se val rasprši i pretvori u neke nove forme nekog novog vala’. Djelo je praizvedeno 8. svibnja 2014. godine u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu u izvedbi Simfonijskog orkestra HRT-a pod vodstvom Aleksandra Markovića, a 2018. godine nagrađeno je godišnjom nagradom Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Zagrebačka filharmonija je uvrstila ovu kompoziciju na svoj kompaktni disk The Wonderful Monster of Time s djelima suvremenih hrvatskih skladatelja, predstavljen 2021.godine. Skladbu Modri val je moguće doživjeti kao hommage Debussyjevu Moru, iako sunce malo drugačije sija, a morski valovi malo se drukčije odbijaju o obalu skladateljičina zavičaja.

Slike, za orkestar, kompozicija je pisana u tri dijela: Gigue, Ibería i Proljetni rondo. Riječ je o skladbama koje su povezane plesnim i osobito folklornim sastavnicama, ali na osebujno stiliziran način, napisana je između 1905. i 1912. godine.

Mjesečina, treći je segment  Suite bergamasque, originalno kompozicije za klavir, u četiri stavka francuskog skladatelja Claudea Debussyja, započetoj 1890. Godine. Nježna Clair de lune pruža „ugođaj spokoja i osjećaj nježnosti…“ „Naslov je zacijelo intertekstualni pozdrav upućen pjesniku Paulu Verlaineu, autoru istoimene pjesme, koju je nekoliko godine ranije Debussy uglazbio u svojoj vokalnoj lirici.“ ( prema Viktoru Žmegaču, u časopisu Vijenac)

More, sastavlja više simfonijsku formu s finalom koji razrađuje temu iz prvoga stavka, iako u srednjem stavku, Jeux de vauges, napreduje puno manje direktno i s više varijacija boje. „Triptih u strukturnom pogledu nije posve jedinstven. Prva dva dijela : Od zore do podneva na moru – De l’aube ŕ midi sur la mer i Igra valova – Jeux de vagues donekle se razlikuju od trećega Razgovor vjetra i mora – Dialogue du vent et de la mer i primjer su izbjegavanja tradicionalnog poimanja tema i njihova suprotstavljanja.Kritike nakon premijere su opet bile strogo podijeljene. Neki kritičari su smatrali da je djelo manje suptilno i manje misteriozno od njegovih prijašnjih djela, čak i korak unazad.

I ovog petka, s početkom u 19:00 sati u predvorju Velike dvorane ne propustite predkoncertni razgovor na kojem će ugledni gosti podijeliti s vama svoj umjetnički doživljaj ovotjednog koncerta Zagrebačke filharmonije.

Anđelka Felja

Povezane objave

Čovječanstva vapaj

HF

Diplomski rad “Beskonačnost pokreta”

HF

Godine bezimene

HF

Da je više, ne bi valjalo

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više