Ulaganje u inovativne proizvode dobiva svoj puni smisao tek kada dopre do krajnjih korisnika
Svježi zrak u zatvorenim prostorima uz prihvatljive troškove jedan je od najvećih izazova današnjice, naglašava Ubaldo Zicarelli, General Manager Clivetovog ogranka South East Europe. Clivet postavlja mjerila za održive sustave budućnosti koji služe maksimalno efikasnoj obnovi zraka. Temelje se na tehnologiji dizalica topline, a odlikuju ih decentraliziranost i multifunckionalnost.
- Možete li, za početak, ukratko predstaviti Clivet danas?
– Clivet je vodeća europska tvrtka koja dizajnira, proizvodi i distribuira sustave za klimatizaciju, grijanje i obnovu zraka, sa širokim rasponom rješenja za stambene, poslovne i industrijske primjene.
Ono što nas izdvaja i predstavlja našu srž je Clivetova specijaliziranost u primjenama tehnologije dizalica topline. Dakle, radi se o sustavima koji su projektirani i izrađeni po mjeri pojedinačnih korisnika, od poslovnih zgrada i bolnica, preko kino dvorana i shopping-centara, pa sve do industrijskih pogona.
Clivet je danas istaknuti globalni brend. U 2016. godini, zahvaljujući strateškom savezu s MIDEA grupom, Clivet upotpunjuje svoju ponudu integrirajući je s MIDEA proizvodima, tehnologijom i prodajnom strukturom, nudeći tržištu kompletan i konkurentan asortiman rashladnih uređaja, klima komora, dizalica topline, mono i multi split sustava te rješenja s varijabilnim protokom radne tvari (VRF).
• Što biste mogli izdvojiti kao glavne odrednice vašeg razvoja u protekla tri deseljeća?
– Bez zadrške mogu reći da Clivet postavlja mjerila za održive sustave budućnosti, koji služe maksimalno efikasnoj obnovi zraka. Bazirani su na tehnologiji dizalice topline, a glavne odlike su im decentraliziranost i multifunkcionalnost. Oni su temelj na kojem je Clivet izgradio svoj novi način gledanja na sustave.
Svjež zrak uz prihvatljive troškove u zatvorenim prostorima jedan je od najvećih izazova današnjice. Stoga na ovom mjestu moram istaknuti jedinstveni i patentiratni Clivetov ZEPHIR koji je unio revoluciju u sustave pročišćavanja zraka u smislu udobnosti, uštede i pojednostavljenja sustava. Bazirana na reverzibilnoj tehnologiji dizalice topline za unutarnju i vanjsku instalaciju, najnovija serija ZEPHIR3 u jednom samostalnom, decentraliziranom sustavu praktički sadrži cijelo postrojenje primarnog zraka!
Na taj način omogućuje fleksibilnost i dodatnu vrijednost kada se radi o investicijama i instaliranju jer oslobađa prostor za druge namjene, omogućava znatno kraće vrijeme projektiranja i puštanja u rad te pruža dodatne benefite početnim ulaganjima.
• Koji su vam glavni proizvodi? Koje su njihove glavne prednosti u odnosu na konkurenciju?
– Prednosti Clivetove ponude su specijalizirani sustavi koji odgovaraju specifičnim zahtjevima, najrazličitijim namjenskim upotrebama i svim klimatskim uvjetima.
Teško je izdvojiti određene proizvode, no pokušat ću s onima s kojima se Clivet posebno ističe. Već više od 30 godina Clivet je vodeći inovator u segmentu pročišćavanja i obnove zraka. U tom kontekstu objasnili smo prednosti našeg patentiranog sustava ZEPHIR, a tu su i nezaobilazne klima-komore s inovativnim tehnologijama koje osiguravaju vrhunsku kvalitetu zraka čak i u najonečišćenijim okruženjima. No, kada govorimo o krovnim (‘rooftop’) jedinicama općenito, Clivet spada u europske lidere.
U području dizalica topline raspona snage 30 – 200 KW Clivet se s ponosom može pohvaliti najširim asortimanom ponude. U rezidencijalnom dijelu dizalica topline posebno ističem našu Spheru Invisible koja je ugradbena i lako prilagodljiva svakom zahtjevu unutarnjeg prostora.
• Možete li reći malo više o vašem programu dizalica topline?
– Unatoč opravdanoj popularnosti u novije vrijeme, pojam dizalica topline nije nimalo nov. Clivet je pionir u tom području. Naime, već 1989. godine, kada je tvrtku u Feltreu, podno Dolomita, osnovao Bruno Bellò, bili smo među prvima koji su počeli s tehnologijom dizalica topline. Razvili smo inovativne specijalizirane sustave temeljene na krovnim jedinicama, WLHP sustavima (dizalica topline s vodenom petljom) i stambenim sustavima. Dizalice topline, dakle, spadaju u same naše korijene. Iznimno smo ponosni na tu tradiciju jer ona se dugo i pomno gradi. Ne priznaje prečace.
Danas u našem asortimanu imamo dizalice topline raspona snage od 4 pa do 2000 kW, za tri glavna pravca potreba: za rezidencijalnu primjenu, za srednje velike sustave te za industrijsku primjenu.
Uz dokazana rješenja koja nudimo za poslovnu i industrijsku primjenu, tu je danas nezaobilazan i zavidan Clivetov asortiman električnih i hibridnih dizalica topline za rezidencijalnu primjenu koje koristimo za grijanje, hlađenje i proizvodnju potrošne tople vode. Split ili monoblok uređaji, raspona snage 4 – 30 kW, odgovaraju zaista najrazličitijim potrebama individualnih korisnika, imajući na umu i potrebu za očuvanjem harmonije u interijerima. Naime, uz kvalitetu i performanse, upravo je talijanski dizajn ono čime se dodatno ponosimo.
• U 2016. godini sklopili ste strateški savez s kineskim divom Midea. Što je to značilo za vaš razvoj i nastup na tržištu?
– Kroz savezništvo s Mideom postali smo istaknuti globalni brend, a industrijskom i strateškom sinergijom stekli smo dodatne prednosti.
Kao prvo, proširili smo proizvodni asortiman i tako danas nudimo tržištu kompletan i konkurentan portfolio. S druge pak strane, internacionalnim pristupom imamo mogućnost naše proizvode ponuditi većem broju korisnika koji traže pouzdana rješenja, prilagođena svim specifičnim zahtjevima, od rezidencijalnog do industrijskog sektora.
- Na kojim ste sve tržištima u svijetu prisutni?
– Uz Clivetovu bazu u Italiji, u svijetu imamo ukupno osam podružnica na sljedećim područjima: Bliski istok, Francuska, Indija, Jugoistočna Europa, Kina, Njemačka, Rusija i Ujedinjeno Kraljevstvo. Izvozimo u 100 zemalja svijeta, a gotovo 800 djelatnika diljem svijeta brine da suradnja naših partnera i Cliveta bude što ugodnija i efikasnija.
• Inovacija i tehnološki napredak ubrajaju se među vaša najvažnija načela. Možete li reći nešto više o tome?
– Clivet si je postavio visoke ciljeve. Povećanje razine udobnosti, smanjenje potrošnje energije, smanjenje ukupnog troška životnog ciklusa, a sve to s održivim sustavima koji minimiziraju ugljični otisak. Samo kontinuiranim ulaganjima u inovacije i tehnologiju moguće ih je ostvariti.
Najnovije postignuće Clivetovog centra za tehnološke inovacije je sustav Smart Living. Ovaj integrirani sustav upravljanja komforom i energijom za primjenu u stambenim objektima uključuje: dizalice topline za grijanje, hlađenje i proizvodnju PTV-a, sustav za obnovu i pročišćavanje zraka, sustav za pohranu električne energije, pametne termostate, ventilokonvektore.
No, ono po čemu se Smart Living posebno ističe je sustav upravljanja i kontrole CONTROL4 NRG koji omogućuje potpuno sinergijsko upravljanje svim povezanim elementima za maksimalnu udobnost i učinkovitost. S druge pak strane, aplikacija Clivet Eye omogućuje praktično daljinsko upravljanje cijelim sustavom putem pametnog telefona.
Ulaganje u inovativne proizvode dobiva svoj puni smisao tek kada dopre do (krajnjih) korisnika. Iako ljudi postaju sve svjesniji svoje odgovornosti i doprinosa planetu, pri tome uzimajući u obzir i dugoročne uštede, svi mi proizvođači održivih sustava trebamo i dalje pružati svoj maksimum po pitanju informiranja i edukacije.
- Već nekoliko godina Clivet je na tržištu zemalja Jugoistočne Europe prisutan s vlastitom podružnicom sa sjedištem u Zagrebu. Koliko vas sada tu radi? Koje sve zemlje pokrivate?
– Počeli smo 2020. godine s dvoje ljudi u malom uredu u Zagrebu. Možete li zamisliti uzbuđenje kada smo zaposlili trećeg i ekspandirali u veći ured, s dodatnim radnim stolom! (smijeh) Danas smo u lijepom i prostranom radnom prostoru uz koji smo uredili i Clivet Showroom, gdje ujedno održavamo školovanja i treninge.
Sve to ne bi bilo moguće da nema našeg tima koji živi Clivet: to su moje kolege u zagrebačkom uredu, u Sloveniji i u Rumunjskoj. Uskoro očekujemo još novih članova u timu, tako da će nas 15-ak još intenzivnije voditi brigu o 10 zemalja Jugoistočne Europe koje zastupamo. To su, uz Hrvatsku, Albanija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Crna Gora, Kosovo, Makedonija, Rumunjska, Slovenija i Srbija. Naš zadatak je zahtjevan i odgovoran, ali i izuzetno uzbudljiv, pogotovo uzevši u obzir raznolikosti svakog pojedinog tržišta u regiji.
No, mi se upravo tom raznolikošću ponosimo i smatramo je našom snagom.