Razvoj novih prodajnih tržišta najvažniji je razlog stranih ulaganja malih i srednjih poduzeća
Energetska kriza potaknula je raspravu o budućoj održivosti Njemačke kao poslovne lokacije i povećala zabrinutost zbog sve veće deindustrijalizacije. Međutim, strana ulaganja njemačkih MSP-ova upućuju na to da je trend premještanja poslovnih aktivnosti u inozemstvo i dalje nizak: u razdoblju od 2019. do 2022. samo 1,7 posto svih malih i srednjih poduzeća uloženo je u inozemstvo. Međutim, prije svega, ne više od 3,8 posto – otprilike isti broj poduzeća kao i prije pandemije koronavirusa – planira ulagati preko granica u nadolazećim godinama. Razvoj novih prodajnih tržišta, među ostalim za tehnologije za zaštitu klime i zelene proizvode, jasno je u prvom planu. Europa je i dalje najvažnija odredišna regija za mala i srednja strana ulaganja. Bez obzira na moguća premještanja, postoje jasni rizici za konkurentnost Njemačke koje je potrebno hitno riješiti.
Sukob u Ukrajini predstavlja rizik – također za njemačke MSP-ove
Otprilike svaka treća tvrtka vidi rat u Ukrajini kao rizik za njihov poslovni razvoj u sljedećih dvanaest mjeseci. Rast cijena energije, opći gospodarski razvoj i, za neke, rizik od poremećenih lanaca opskrbe i urušavanja prodajnih tržišta ovdje su odlučujući čimbenici.
Što je sljedeće za njemački model rasta? Scenariji globalizacije. Utjecaj globalizacije na njemačko gospodarstvo do 2030. analiziran je u studiji koju je proveo Prognos na temelju tri scenarija. Ponovni porast globalizacije najbolji je scenarij, dok je deglobalizacija najgori scenarij. Između je usporavanje globalizacije.
Niska dinamika globalizacije zahtijeva prilagodbu strategija rasta njemačkih tvrtki
U slučaju usporavanja globalizacije, njemačka poduzeća pozivaju se da preispitaju svoje izvozne strategije. Prognos studija identificira mogućnosti prilagodbe: snažniji fokus na domaće tržište, razvoj novih, inovativnih izvoznih proizvoda i razvoj novih izvoznih tržišta u zemljama u nastajanju i zemljama u razvoju.