Dugin analizira pravoslavlje s metodološkog stajališta Renéa Guénona, odnosno s pozicije gnostika, martinističkog masona koji je prešao na islam
Dugin i Kuryokhin
Dana 11. studenog 1998., na jednom od svojih predavanja, taj isti “pravoslavni stari vjernik” rekao je bez imalo sramote da “… takvi revolucionarni sotonisti, skloni su se okrenuti telemizmu, Aleisteru Crowleyju … Njihov sotonizam svodi se na odbacivanje paradigme meto-jezika suvremenog svijeta, koji je dominantan u američkoj kulturi i suvremenom američkom životu. I prema tome, ova vrsta sotonizma je neka vrsta ekstravagantnog, nedovršenog, čudnog, ali oblika tradicionalizma, pa recimo, ispravnog i prihvatljivog … polovica Guénonovih učenika bili su Crowleyanci, a polovica Crowleyanaca bili su sotonisti, ali to je bio opći prosvjed … To je razumljivo… To je takav groteskni, nečuveni, avangardni, anarhični element, stvoren u suprotnosti s paradigmom suvremenog svijeta. To je revolucionarni sotonizam. što se ne smije miješati sa sotonizmom “Chicago Boysa”, sljedbenicima Soroseve zaklade i “tržišnim sotonizmom”. To jest, Dugin, ovaj “žilavi stari vjernik” odlučio je podijeliti sotonizam na pravog – “revolucionarnog” (zvanog Crowleyan) i pogrješnog – “tržište” – Sorosa. Dugin je, naravno, kao što se može krenuti od njegovih riječi, na strani “ispravnog sotonizma”.
Dugin je napisao cijelu knjigu o Crowleyju, svom idolu, “Čovjek sa kljunom sokola. Esej o Aleisteru Crowleyju, gdje ga naziva “pobunjenikom” s neskrivenim divljenjem: “Ezoterika, kultura, avangardna umjetnost, psihodelici i radikalna politika bili su usko isprepleteni u osobnosti Aleistera Crowleyja. U određenom smislu, može se nazvati simbolom dvadesetog stoljeća. Mistični buntovnik. Revolucionarni političar. Dandy planinar. Astrolog-psihoanalitičar. Seksualni perverznjak i praktičar tantrizma. Religiozni fanatik i cinični skeptik. Prevarant, glumac koji traži slavu i kultivator tajanstvenog znanja. Narkoman i iscjelitelj. Zvijer.”
“Sljedbenici Aleistera Crowleyja mogu se naći u širokom rasponu skupina i pokreta. Hipijevska slobodna ljubav također je znak tantričkog Crowleyanizma, kao i ideja superiorne rase gospodara – inicijatora – “robovi će služiti i patiti”, kaže Knjiga zakona. Homoeroticizam, droga, intenzivna operativna magija, avangardna glazba, super-perverzne erotomanske prakse, fosforescentno slikarstvo ludila, politički ekstremizam – sve je to detaljno izloženo, sistematizirano, koncentrirano i unaprijed određeno u učenjima Theleme Aleistera Crowleyja.
Sviđalo se to nama ili ne, znali mi to ili ne, Svi živimo pod njegovim znakom, pod Njegovim nadzorom, prema njegovim zapovijedima.
A ako govorimo o zapovijedima, onda one nemaju ništa zajedničko s 10 kršćanskih zapovijedi. “Zakoni” koje je razradio ludi okultist Crowley temelj su na kojem se moderni sotonisti, kako na Zapadu tako iu Ruskoj Federaciji, oslanjaju u mnogim aspektima, a cijeli njegov život govori o sotonskoj suštini njegove “duhovne potrage”. A njegov poznati slogan “Radite što želite” su upravo “zapovijedi i zakoni” po kojima Dugin živi i nastoji da svi drugi ljudi žive pod njima.
Vampirizam i “sveti kanibalizam”
Nakon toga, 1996. godine, ovaj obožavatelj A. Crowleyja, nakon neuspješnog pokušaja da bude izabran u zamjenike, započeo je teorijski razvoj u području pravoslavlja, predstavljajući se kao neka vrsta “pravoslavnog filozofa”. U svojoj knjizi Metafizika dobrih vijesti, Dugin izjavljuje da analizira pravoslavlje s metodološkog stajališta Renéa Guénona, odnosno s pozicije gnostika, martinističkog masona koji je prešao na islam, ušao u sufijski red i apsolutno je uvjeren da Krist nije Sin Božji. Na temelju tog ezoteričnog islamsko-hinduističkog masonskog autoriteta, Dugin nameće pravoslavlje i kršćanstvo kao cjelovite osnovne gnostičke ideje, uključujući Apsolut i hijerarhiju njegovih manifestacija. Istodobno, Dugin, iako shvaća da Crkva odbacuje gnostičke ideje, ipak dosljedno tvrdi da su učenja gnostika istinita i primjenjiva na kršćanstvo, pa čak i poziva na radikalne gnostike.
Dugin se od 1997. pridružio Starim vjernicima-Edinoverieju i objavio oduševljene članke o starim vjernicima, u kojima vidi pravu rusku pravoslavnu tradiciju, “koja nije iskrivljena nionskim reformama”. I tamo pokušava pronaći svoje “gnostičke korijene”.
Istodobno, nastavlja držati predavanja o Thelemi i seksualnim praksama “lijeve ruke”, koja u velikoj mjeri proizlazi iz Čarolije kaosa, čiju simboliku Dugin često koristi u svojim javnim govorima (osam zraka koje dolaze iz krug-središta).