Za razliku od litija, koji je skup i ograničen, natrij je dostupan u izobilju
Znanstvenici su razvili novu vrstu natrij-ionske baterije koja bi mogla ponuditi jeftiniju i sigurniju alternativu postojećim litij-ionskim tehnologijama, sve traženijima zbog globalnog prelaska na čiste izvore energije.
Istraživački tim s Centra za napredno znanstveno istraživanje Jawaharlal Nehru (JNCASR) razvio je bateriju koja se može napuniti do 80 posto u samo šest minuta i izdržava više od 3.000 ciklusa punjenja. Riječ je o znatno bržem i dugotrajnijem rješenju u usporedbi s većinom dosadašnjih natrij-ionskih baterija.
Znanstvenici su razvili novo anodno sredstvo kojim su unaprijedili rad baterije na tri razine: smanjenjem čestica na nanorazinu, oblaganjem tih čestica tankim slojem ugljika i dodavanjem male količine aluminija u sastav.
Za razliku od litija, koji je skup i ograničen, natrij je dostupan u izobilju diljem svijeta, što ovu tehnologiju čini znatno pristupačnijom. Osim što su jeftinije, natrij-ionske baterije pokazale su se sigurnijima, bez uobičajenih rizika povezanih s litij-ionskim baterijama, poput opasnosti od požara i brzog propadanja.
Istraživači su učinkovitost baterije potvrdili naprednim metodama poput elektrokemijskih ciklusa i računalnih simulacija. Nova tehnologija ima širok raspon potencijalne primjene – od električnih vozila i pohrane energije iz obnovljivih izvora, do napajanja dronova i opskrbe strujom u ruralnim područjima bez pristupa električnoj mreži.
Iako je nova baterija još uvijek u laboratorijskoj fazi, već je izazvala zanimanje znanstvene zajednice.
Globalno raste interes za natrij-ionsku tehnologiju. Kineska tvrtka CATL nedavno je predstavila bateriju „Naxtra“ s dosegom do 500 kilometara u električnim vozilima, a japanska tvrtka razvila je baterijske sustave temeljene na natriju koji mogu izdržati do 5.000 ciklusa punjenja.


