Hrvatski Fokus
Religija

Kvazi teolozi o Thompsonovim nastupima i moliteljima na trgovima

Kristov učenik je imao mač kod sebe i upotrijebio ga je. Isus mu nije rekao da baci mač od sebe nego da ga vrati u korice

 

Što stoji o moliteljima po trgovima u Bibliji? Evo što piše u Matejevu evanđelju: „Kad molite, ne budite kao licemjeri, koji se vole upadno moliti u sinagogama i na raskršćima, da ih vide ljudi. Zaista, kažem vam, već su primili svoju plaću. A ti kad moliš, uđi u svoju sobu, zatvori svoja vrata te se pomoli Ocu svom u tajnosti, pa će ti platiti Otac tvoj, koji vidi u tajnosti“.(Matej, 6. 5-7)

Vide li ovdje „teolozi“ kontra (skupnih) molitelja po trgovima, danas kod nas, da se oni ne nalaze kao farizeji kod slučaja što ih Isus spominje. Isus govori pojedincima da uđu u svoju sobu, ali nije riječ o skupnim molitvama odnosno moliteljima. Isus je propovijedao po trgovima, sinagogama, obalama (iz lađe), činio čudesa bilo gdje i kuda, mnoštvu na Maslinskoj gori propovijeda i čudesno nahranjuje. Zar i mi danas ne idemo u procesijama po ulicama gradova i trgovima u pjesmama i molitvama?

Nakon velike i duge procesije po gradu Zagrebu, ondašnji zagrebački nadbiskup Alojzije Stepinac, na trgu ispred katedrale održao je 1943. godine glasovitu propovijed. Moliti ili propovijedati nije propisano gdje odnosno gdje je zabranjeno. Gdje Solinjani imaju svoju procesiju za blagdana Male Gospe odnosno blagdana rođenja BDM ili Splićani za blagdana svetoga Dujma i tako redom drugi gradovi? Naravno, u doba titokomunizma nije bilo moguće. Tko je vidio ili imao susret s procesijom u kojoj se ne moli ili ne pjeva? Trg ispred katedrale u Zagrebu nije ograđen pa da bi bio samo za određene skupine odnosno vjernike. On je otvoren za pojedinca i skupine. Možemo reći: to je gradski trg ispred katedrale.

Zašto po trgovima mogu razne parade odnosno Pride, skupovi stranaka, udruga i raznih propagatora, štrajkaša i kojekakvih skupina, ali skupina molitelja po nekim „teolozima“ nije mjesto po trgovima? Ako ne ćemo moliti ili na neki način i vikati, pa i s krovova kuća oko trgova, možda će i kamenje progovoriti. Kažem, jer sam vidio, kao i mnogi da je i kamenje progovorilo preko potresa u Zagrebu, a posebno križ s tornja katedrale koji je probio krovište Kaptola do sobe kardinala Bozanića. Zar i kamenje da ne govori kad se Bogu svidi?

Križ i mač

A sad o ikonografiji kod nastupa Marka Perkovića Thompsona, kao što je mač kojeg on zabada na podiju pozornica. Jedan „teolog“ u tisku i na portalima tvrdi da kod kršćana križ i mač ne idu skupa. Valjda je mislio na onaj križ u eteru iznad pozornice i druge figure oblikovane pomoću bespilotnih letjelica (eng. drone) na hipodromu u Zagrebu i Sinju. Križ u eteru iznad Thompsona odnosno pozornice nije se svidio ni mom župniku, ali mlad je još. Neka znaju ili neka provire u povijesne izvore pa će naići kako je čuveni car Konstantin I. (iz Naissusa, Niš), jedno poslijepodne, imao viziju kako je iznad njega prema nebu vidio veliki križ ispod kojega je pisalo: „U ovome ćeš znaku pobijediti!“ I, da, pobijedio je u borbi protiv Maksencija koji je bio s brojnijom vojskom u Rimu 312. godine, upravo označivši zastave i štitove znakom križa. Još uvijek bezbožni car je u Milanu izdao edikt, „Milanski edikt“ 313. skupa s Licinijem Cezarom kojeg je također pobijedio u jednoj od bitaka, po kojem su sve religije dobile slobodu nastupanja. Car se poslije i pokrstio. Upravo u njegovo vrijeme su nikla dva sveca – Juraj i Sebastijan – kao vojni časnici (dok je car bio Dioklecijan), koji su valjda imali mačeve ili sablje kod sebe, zar ne, kao i sveti Petar u Getsemanskom vrtu kad je odsjekao uho nekomu od sluga po imenu Málkhos. Isus mu je rekao:“Vrati mač svoj u korice, jer  svi koji se mača hvataju  od mača ginu“(Marko, 26, 52-53)“. Isus je vratio(ozdravio) uho Málkhosu, a da mu bijesna rulja nije dala na značenju, kao i neke rulje kod nas ne daju pravo značenje našim moliteljima na trgovima nego ih progone kao i ona rulja Isusa do smrti na križu. Dakle, Kristov učenik je imao mač kod sebe i upotrijebio ga je. Isus mu nije rekao da baci mač od sebe nego da ga vrati u korice. Onaj križ iznad hipodroma nikome nije pao na krov od kuće ili pred sobu, ali nekome je pao u oko i odbacuje ga na svoj način. Smiluj im se Bože!

Nikola Bašić, Vis

Povezane objave

Skupština sinodalnog LGBTQ putovanja u Vatikanu – Božja anatema

hrvatski-fokus

Korizma

HF

Sredstva za iscjeljenje za preživjele seksualnog zlostavljanja od strane svećenika u Pravoslavnoj crkvi

hrvatski-fokus

666 – broj židovskog bankarstva

HF

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. Prihvati Pročitaj više