Postoji više razloga koji ovu sliku čine intrigantnom i poticajnom za uvijek nova čitanja
U Knjižnici Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti u četvrtak 30. svibnja povjesničar umjetnosti prof. dr. sc. Zvonko Maković, član suradnik HAZU-a, održao je predavanje o slici Crtač Lea Juneka iz 1940. Pritom je istaknuo da se radi o jednoj od ključnih slika hrvatske umjetnosti 20. stoljeća. Slika je imala uzbudljivu povijest jer je nestala 1940. i bila nađena 1944. Zatim je pripala Junekovoj bivšoj supruzi, a od 2018. nalazi se u Hrvatskoj kao dio Kolekcije Vugrinec.
Prema Junekovim sjećanjima, slika je nastala u jednom dahu u Parizu ljeta 1940., u vrijeme kada je Njemačka okupirala Francusku, a sadrži u sebi čitav niz aluzija na tragična zbivanja koja su tada započinjala. Slika se smatra prekretnicom u povijesti hrvatskog slikarstva i podjednako je ističu slikari vrlo različitih profila, od Ede Murtića, Ivana Picelja do Josipa Vanište koji svaki na svoj način u njoj pronalaze referencije koje su unosili u vlastitu umjetnost. Prema Makovićevim riječima, postoji više razloga koji ovu sliku čine intrigantnom i poticajnom za uvijek nova čitanja, razotkrivanja skrivenih znakova koje je umjetnik u nju unio i koji Crtača povezuju s Junekovim djelima koja su mu prethodila. Ona isto tako otvaraju nove putove, prvenstveno za hrvatsko slikarstvo druge polovice 20. stoljeća. „Referentni je krug toga djela veoma širok i slojevit. Ta slika u sebi ima jake korijene koji je povezuju s ključnim tokovima europske slikarske tradicije, a za našu je noviju tradiciju bitna jer zacrtava ključne poetike koje su obilježile pluralističku scenu od 1950. naovamo“, rekao je Maković.
Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva. Pretpostavit ćemo da se slažete s tim, ali možete to neprihvatiti i isključiti ukoliko želite. PrihvatiPročitaj više