Get Adobe Flash player
Od friganog gavuna do političko-medijskog slona

Od friganog gavuna do političko-medijskog slona

Pupavac točno odrađuje ono što je odšutio kada je Vučić...

Plenković, Pupovac i tzv. dječji logor

Plenković, Pupovac i tzv. dječji logor

Nijednom riječju nije Pupi spomenuo da su ta djeca bila žrtve međusobnog...

Sluganski mediji, Pupovac i Plenković

Sluganski mediji, Pupovac i Plenković

"Pustimo medije neka rade svoj...

Plenković griješi poput Mačeka

Plenković griješi poput Mačeka

Nikakva Hrvatska, ni srbofilska ni liberalna ni europska ne odgovara...

Nitko nije glasovao za koaliciju HDZ-SDSS-HNS

Nitko nije glasovao za koaliciju HDZ-SDSS-HNS

Demokracija u rukama jednog čovjeka ne može...

  • Od friganog gavuna do političko-medijskog slona

    Od friganog gavuna do političko-medijskog slona

    četvrtak, 11. listopada 2018. 09:05
  • Plenković, Pupovac i tzv. dječji logor

    Plenković, Pupovac i tzv. dječji logor

    četvrtak, 11. listopada 2018. 09:01
  • Sluganski mediji, Pupovac i Plenković

    Sluganski mediji, Pupovac i Plenković

    četvrtak, 11. listopada 2018. 08:56
  • Plenković griješi poput Mačeka

    Plenković griješi poput Mačeka

    četvrtak, 11. listopada 2018. 08:51
  • Nitko nije glasovao za koaliciju HDZ-SDSS-HNS

    Nitko nije glasovao za koaliciju HDZ-SDSS-HNS

    četvrtak, 11. listopada 2018. 08:45

Južna Koreja zabranila kavu u školama

 
 
Učenici i nastavnici južnokorejskih škola morat će pronaći novi način da ostanu budni jer je vlada u petak najavila zabranu prodaje kave u školskim ustanovama. Od 2013. je prodaja napitaka s visokim udjelom kofeina već zabranjena učenicima u školama, no distributerima je bila dopuštena opskrba nastavnika kavom, zbog čega je bilo prilično jednostavno zaobići pravila koja su se odnosila na učenike.
https://news.cgtn.com/news/3d3d514d3063444f79457a6333566d54/img/0823c77be9984fa7a48b2b478b353864/0823c77be9984fa7a48b2b478b353864.jpg
Od 14. rujna će, po novom pravilu, kava i energetski napitci koji sadrže kofein biti zabranjeni i učenicima i prosvjetnim radnicima, stoji u priopćenju Ministarstva za lijekove i sigurnost hrane, uz objašnjenje da se ono uvodi jer su učenici često konzumirali i previše kofeina kako bi mogli što dulje učiti, što je nerijetko rezultiralo zdravstvenim problemima. Zabrana se odnosi na kafiće i aparate s kavom u osnovnim i srednjim školama, kao i na fakultetima. (Hina)

Slika Domovinskog rata u hrvatskom kazalištu 1990. – 2016.

 
 
Ova je knjiga završetak autoričinog dvadesetogodišnjeg istraživanja teme ratne drame u hrvatskoj drami i kazalištu koje je rezultiralo s tri antologije Antologija ratne drame 1991. – 1995. (Alfa, Zagreb, 2011.); Antologija ratne komedije 1991. – 1997. (Privlačica, Vinkovci, 2013.); Antologija poratne drame 1996. – 2011. (Alfa, Zagreb, 2014.). kao i dvije teorijske knjige. Prva je bila Kako prikazati rane na sceni. Ratne teme u hrvatskoj, bosanskoj i angloameričkoj drami (Alfa, Zagreb, 2016.) u kojoj je analizirala hrvatske  pisce i drame o ratu koje smatra važnima jer govore o ozbiljnim i teškim temama na umjetnički relevantan način istodobno poštujući istinu, ali nedovoljno su poznate i prisutne u glavnoj struji (Tomislav Bakarić, Lydia Scheuermann Hodak, Miroslav Međimorec, Marijan Gubina, Dubravko Jelačić Bužimski), ali i polemizirala (Mate Matišić). U knjizi je prikazan i odjek našeg rata u svjetskim dramama, ali i nekim drugim ratovima (npr. bosanski u prikazu drame Zlatka Topčića, ili odjek terorizma u američkoj drami). 
http://www.sanjanikcevic.com/uploads/9/6/7/7/96772256/published/slika-domovinskog-rata-nikcevic-kor_2.jpg?1535368482
Knjiga Slika Domovinskog rata u hrvatskom kazalištu 1990. – 2016. Od svetišta do nametnute krivnje završava istraživanje. U prvom dijelu knjige autorica analizira kazalište u ratu - djelovanje umjetnika i publike u ratom pogođenim gradovima i dokazuje da je kazalište postalo svetište, životno važno kao snaga i poticaj za daljnji život, mjesto otpora  agresoru, odmor ratniku, utjeha prognaniku.
 
U drugom dijelu knjige analizira cjelokupan korpus hrvatske drame koja se bavila temom Domovinskoga rata (javno dostupne profesionalno potvrđene drame: izvedene u kazalištu ili na radiju i /ili objavljene u časopisima, nagrađene) od stotinu i trideset naslova dijeleći ga na ratne  drame (1990. – 1995. njih tridesetak različitih žanrova od drame, komedije do mjuzikla) koje u sebi nose  afirmaciju svijeta i života, pozitivne emocije i katarzu  i poratne drame (1996. – 2016. preko devedeset) koje uz jasno izraženi politički stav prikazuju  razočaranje suvremenim životom. Posebno se analiziraju teme recepcije hrvatske ratne  komedije kao i recepcija hrvatske drame o ratu u svijetu.
 
U trećem dijelu analizira odnos poratnog kazališta prema temi Domovinskog rata i pokazuje kako su kazališta glavne struje tu temu zloupotrebljavala ili krivo interpretirala slijedeći europske  (umjetničke) i lokalne (političke) trendove od prikazivanja bezlične slike svijeta do nametnute hrvatske krivnje.
Četvrti, zaključni dio analizira problem nepostojanja junaka u ranom kazalištu i dolazi do zaključka o važnosti katarze u ratnom vremenu, njezinom potjerivanju u poratnom te  pledira za njezin povratak za koji je nužna društvena slika stvarnosti koja u sebi nosi viši smisao.  
 
Knjiga je opremljena brojnim fotografijama i preglednim tablicama, a na kraju slijede detaljni popisi kronologije Domovinskog rata, ratnih repertoara i stotinu trideset naslova hrvatske drame na temu Domovinskoga rata od 1990. do 2016. koji osim naziva, žanra i kratkog opisa teme donose i sve podatke o životu pojedine  drame.   
 
Iz recenzije:
Sanja Nikčević u svojoj knjizi Slika Domovinskog rata u hrvatskom kazalištu 1990. – 2016. Od svetišta do nametnute krivnjebavi se teatrološki iznimno važnom i dosad vrlo slabo obrađenom temom jer su se rijetki autori njome bavili tek parcijalno. Stoga je ovo jedino sveobuhvatno istraživanje hrvatskoga kazališta u Domovinskom ratu i drame na temu Domovinskoga rata, nezaobilazno u svim daljnjim bavljenjima tom temom, ali i inspirativno za daljnja istraživanja. Autorica to radi sustavno, a analiza ovako široka korpusa provedena je znalački, metodološki i znanstveno temeljito. Uz neupitnu stručnost i spisateljsku kompetenciju, rukopis je vrjedniji jer njime zaključuje svoje petnaestogodišnje istraživanje. Pritom je hipoteza koju je autorica postavila i po kojoj kazalište u reakciji na stvarnost ima i svoju etičku funkciju i odgovornost, što se najbolje vidi upravo u drastičnim situacijama poput rata – dokazana. (akademik Boris Senker)
 
Odjel za kazalište i film i Alfa d. d.
Matice hrvatske
pozivaju Vas
u utorak 4. rujna 2018. u 19 h
u Veliku dvoranu Matice hrvatske,
Ulica Matice hrvatske 2, Zagreb
na
KAZALIŠNI MOZAIK Sanje Nikčević
na temu
SLIKA DOMOVINSKOG RATA
U HRVATSKOM KAZALIŠTU
(1990. – 2016.)
povodom izlaska istoimene knjige u izdanju Alfe, uz uvodnu riječ
urednika Božidara Petrača i gosta iznenađenja na kraju!
 
PROGRAM VEČERI:

 

1. Hrvatsko kazalište u ratu (Osijek, Zadar, Dubrovnik) ili svetište, otpor, zaštita i meta
2. Hrvatska drama u ratu ili afirmacija života i temeljnih ljudskih vrijednosti
3. Hrvatska drama nakon rata ili crna slika svijeta s političkim predznakom lijevo/desno
4. Kazalište glavne struje nakon rata ili namjerno iskrivljena slika od bezličnog nasilja do
nametanja hrvatske krivnje
5. Zaključak: kako smo izgubili sliku hrvatske žrtve i junaka ili čekajući povratak katarze!

 

Sanja Nikčević

I uspavanke mogu spavače probuditi

 
 
I u rumenoj jabuci legu se crvi.
 
Siromaštvo duha ne mogu prekriti ni najskupocjenija ruha.
 
Batine ne odgajaju, već samo jedno zlo od drugoga odvajaju.
 
Tko već zorom kuje misli crne, i u mraku svjetlo mu se trne.
 
Teško onom tko vjerovat može da se sreće u nesreći množe.
 
U sreći se čaša vina pije, u nesreći čaša se razbije.
http://imgf.downloadapk.net/f/e8/443dd9_0.png
Kad se brige u nevolji množe, vrijedna ruka od njih spasit može.
 
Ljubav liječi sve rane pa čak i ljudske – mane.
 
Ne ljubi se što se ljubit sili, već se ljubi što srcu omili.
 
Ponavljanje naučenog nije znak ludosti, već prvi korak do stjecanja novih mudrosti.
 
Ne boj se psa dok laje, već kada lajati prestaje.
 
Dom u kojem nesloga nas guši, kada-tada i slab vjetar sruši.
 
Štuj susjeda kao samog sebe sve dok on ti obraz ne zagrebe.
 
Tko se boji od požara plama, ne igra se nikad žigicama.
 
Nije život igra niti šala, već je škola i dobra i zala.
 
Naučeno istom tad veseli, kad se rado sa drugima dijeli.
 
Do izvora čiste vode često stranputice vode.
 
Demokracija je tek prva faza sa istinom sraza.
 
I uspavanke mogu spavače probuditi.
 
Djeca obično od roditelja nasljeđuju gene i kune, a od rodbine sudske neisplaćene račune.
 
Moderni zrakoplovi se dižu u neslućene visine, ali se svi prizemljuju na tlo domovine.
 
Čitanje knjiga je dobra navika iz koje uvujek vreba - potreba.
 
Nije dovoljno na željeni cilj stići, već mu ljepotu ne mimoići.
 
I Hrvati žude ljudska prava, al' se svaki njima poigrava.
 
Referendumi i izbori narodu naude kada mu točan broj netočnih podataka nude.
 

Malkica Dugeč, 25. 5. 2018.

Anketa

Tko će pobijediti u sukobu između Plenkovića i Brkića?

Četvrtak, 18/10/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1168 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević