"Ako je projekt VELEBITSKO-VUKOVARSKI POBJEDNIČKI KRUG (1932. 1995.) politički aktivizam, onda…"
Uz razumijevanje da svatko može imati svoju interpretaciju, moram izraziti svoje neslaganje s načinom kako je ona izražena te prenesena članovima. Ako ćemo surađivati, očekujem da se u slučaju nesporazuma otvoreno pita, što je posrijedi. Ja ni od koga nisam tražio ispriku! Glede sadržaja, nemam što puno dodati: dok sam ja predsjednik HAZUDD-a, težište rada može biti samo na znanosti i umjetnosti. Druge aktivnosti (politički aktivizam) treba prenijeti u prikladnije organizacije. Ako bi prevadavalo suprotno mišljenje, onda molim odmah tražite drugog predsjednika. Ne bi bilo dobro da se naš rad mjeri brojem postavljenih spomen ploča.
(Josip Stjepandić, new-predsjednik HAZUD-a)
Vrli new-predjedniče HAZUD-a,
gornji intervent(kao najavljena programska usmjerba) – još jednom, možda i ponajbolje – otvoreno raskriva (hide curriculum), tj. moguću TI funkciju „specijalna povjerenika“. Naime, tragom TOMAC-ŠEPAROVIĆEVA „viktimogena IZA-narodna“ HNES-ova „antikomunizma“, rečeno „povjerenstvo“ očito kani restrukturirati HAZLEROV „viktorogeni ISPRED-narodni“ HAZUD-ov anakronistički „politički aktivizam“.
1. Iza Tebi prekapiticirana, da se ne kaže suvišna, „HAZUD-ova pločarenja“ – što ga obilježava dvojbeni „politički aktivizam“ – međutim, stoji projekt VELEBITSKO-VUKOVARSKI POBJEDNIČKI KRUG (1932. 1995.).[1] Njegove su temelje – uz nezaobilazna Dragana HAZLERA – posebno postavili HAZUD-ovi veterani: Zvonimir DOŠEN[2] i pok. Mirko VIDOVIĆ.[3] Koliko Ti je to poznato? Ili se tome ne pridaje (nikakva) važnost?
2. Riječ je o proaktivizmu dijela organizirane akademske i braniteljske zajednice BASTION VUKOVAR (idejni začetnik hrvatski branitelj-intelektualac Miljenko BADJUN) , što je – tragom manifesta „Hrvatska – eppur si mouve“ (v. slide) –simbolički zasvjedočen velebnim SPOMEN-KRIŽEM, posvećen vitezovima VELEBITSKOG USTANKA (1932.), u Jadovnom.[4]
3. U tom kontekstu – napram nepovijesne STROSSMAYER-RAČKIJEVE (danas: „PROTIV-narodne” KUSIĆ-HAZU-ove),jugoklerikalne „iz tuđe” – pronikao je i povijesni HAULIK-MAŽURANIĆEV[5] (danas: „ISPRED-narodni“ HAZLER-HAZUD-ov model nacionalne identifikacije „iz vlastite glave“ (v. slide – niže).
4. Riječ je o povijesnom modelu (historia aperta), kojim se stubokom obesnažuje redukabilna historiografska (historia reducta)[6] i, s tim u svezi, “službena” kolonijalno-politička paradigma. Na njezinim polazištima nemoguće „postaviti samosvojnu, preciznu viziju i strategiju nacije” (Davor Pavuna).[7]
5. Uz „nelustrirani jugo-komunistički i abolirani srpsko-četnički totalitarizam”, potonju obilježava (o)pozicijska koruptivno-klijentistička politika ”novoga smjera” (od 2000. do danas), koja je hrvatsko nacionalno i društveno biće dovela na rub moralna, društvenog i gospodarskog ponora.
6. Spomenuta je politika – uz Goldsteinovu boljševičko-antifašističku („1941.: GODINA KOJA SE VRAĆA“), omeđena Pupovčevom srpsko- četničkom protupovjesnom aksiomatikom („Jadovno /1941./ je matica svih kasnijih zločina druge polovice XX. stoljeća u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini“) – uzročno-posljedično simbolički raskrivena u velebitskom Jadovnom.[8]
7. S tim u svezi – glede emancipacijskog potencijala– u antifašističkom ozračju VELEBITSKOG USTANKA (1932.), kaoinačicastarahrvatskogpozdrava, pronikaoje slobodarskipoklič ZADOM SPREMNI.Potonjega su – dakako, neslučajno– izvorno preuzelibranitelji(dragovoljci)DOMOVINSKOGA RATA (1990. – 1995.).[9]
8. U sklopu spomenuta „velebitnog projekta” podignuta su spomen-obilježja: SINOVIMA VELEBITSKIH OLUJA (organizacija: ZBOR GARDIJSKIH BRIGADA HRVATSKE VOJSKE)[10] te, u organizaciji HAZUD-a, vitezu Juri FRANCETIĆU[11] u Otočcu i ZAPOVJEDNOM STOŽERU VELEBITSKOG USTANKA[12] u Gospiću; potonja obilježja ultimativno je policijski onemogućila je HDZ/HNS/SDSS-ova „trgovačka koalicija”.
S obzirom na sve to – neovisno o poslovičnom konformizmu oportunizmu – HAZUD-ovo članstvo bi trebalo odlučiti između: HAZLEROVE nacionalno-suverene i new-globalne STJEPANDIĆEVE akademske vizije.
9. Vodeći računa o Tvojim čvrstim, gotovo isključuvim, „akademskim” stavovima (glede uloge „politike”, „globalizma”, „budućnosti” „iluminata-masona” i dr.) – ne poznajući im kvalificiranost i referentnost – svaka daljnja rasprava, čin mi se, štetnom i bespredmetnom.
10. S tim u svezi, uz mnoga otvorena pitanja (kadrovska, statutarno-pravna, organizacijska i dr.) – tragom 170. obljetnice glasovitih NARODNIH ZAHTIJEVANJA (1848. – 1918. – 2018.) – stavši otvoreno „ispred naroda (nacije)”, glede dramatične nacionalno-društvene zbilje, HAZUD[13] bi mogao donijeti posebni dokument NACIONALNA ZAHTIJEVANJA.[14]
11. U svakom slučaju, ako ikad, zaglavno bi se valjalo prisjetiti stekliške poruke: „Tko ne razmišljava, tko ne prispodablja prošlost sa sadašnjosti,taj ne vidi očita čudesa koja mu pod nosom bivaju” (Ante Starčević, 1867.).
STOP PARTITOKRACIJI – SLOBODA HRVATSKOJ NACIJI
Bilješke:
[3]http://www.hazud.hr/umro-hrvatski-akademik-mirko-vidovic-hrvatski-knjizevnik-iz-bosne-hercegovine
[5]http://www.hazud.ch/2014/10/pismo-namjere-rediviviscus-haulik-et-mazuranic
http://hrsvijet.net/index.php/magazin/28-vijesti/povijesni-identitet/33726-ivan-maurani-preueni-i-zlorabljeni-otac-moderne-hrvatske
[8]https://www.hrvatski-fokus.hr/index.php/unutarnja-politika/17431-rekvijem-za-srbacko-boljsevicki-antifasizam
http://hrsvijet.net/index.php/vijesti/132-hrvatska/32755-ivan-biondi-dopunjak-prologodinjoj-izjavi-o- jadovnom
http://www.hazud.ch/2016/06/jadovno-1941-izmedu-pijeteta-i-cetnicko-komunisticke-provokacije/
[11]https://www.hrvatski-fokus.hr/index.php/najnovije-vijesti/20254-jure-francetic-u-svom-i-nasem-vremenu
[13] S tim u svezi hrv. akademik Edo KRUŠLIN posebno je poticao donošenje Bazelske deklaracije .
[14]Kao mogući poticaj vidi teze Vukovarska povelja slobode http://hu-benedikt.hr/?p=9652
Prof. dr. sc. Ivan Biondić, glasnogovornik HAZUD-a