Get Adobe Flash player

Nije uvijek srce krivo

 
 
Podari mi Bože razum
pa da ne poludim
Kad je oči ugledaju, sebe joj ponudim
Srušila mi predrasude
podigla libido
To što oko moje vidi usnama bi kid'o
https://d2rd7etdn93tqb.cloudfront.net/wp-content/uploads/2018/07/cher-flirting-clueless-articleH-072018.png
Nije uvijek srce krivo
i oko se pita
Ovo moje vragolasto samo po njoj skita
Pitaj,traži, sve što želiš
ništa ne bih krio
Svaki kutak tog božanstva pomno istražio
 
Zarobljenik tvoga tijela,
odmah bi pristao
Da postoji savršenstvo nisam vjerovao
Znam da oči me ne lažu,
a srce mi zbori
Klekni pred nju pogledaj je dušu joj otvori
 

Vladimir Živaljić, Vukovar

"Ono nešto" što imaš ili nemaš

 
 
Umjetnici umjetničke fotografije ističu da za stvaranje savršene umjetničke fotografije potrebno je: odabrati pravi kadar, pronaći savršeno osvjetljenje, prilagoditi se vremenskim uvjetim... a ono šte ne ističu a treba znati, i što se ne može i neda naučiti je „Ono nešto“ što imaš ili nemaš. S čima se rađaš ili ne rađaš. Ako u tom celofanu znanja: naučenoga, zanatskog... s kojim je umotana fotografija – proizvod, nema „Ono nešto“ – onda nema duše, i ta fotografije ostaje puki fotografski proizvod. Zato kad kažem savršena umjetnička fotografija, kažem i da nisam rekao - Damir Mijakovac.
Na ovo moje komentar doda pjesnikinja Nikolina Mojić:
„I tako u svemu. Bez onog nečeg dobije se ništa. Prazan stih, prazan kadar...prazno platno.
Nabacane riječi, kadrovi... boja“.
http://tris.com.hr/wp-content/uploads/2018/04/Naslovnica.jpg
Što tek reći za njegove umjetničke fotografije posvećene njegovome gradu. Gradu Kninu. Umjetničkofotografijski je to spomenar jednom gradu. Jednoj ljubavi. Ljubavi prema tom gradu. Dnevnik iz dana u dan. Iz dana u dan s kraljevskim gradom Kninom. Umjesto riječi – Umjetničke fotografije. Govore tisućama riječi.
Jedinstveni prikaz Knina, gledan i viđen poetskim očima kroz objektiv profesionalca. Damira Mijakovca. Pogledajte na http://grad-knin.net/video-ostalo/hrvatska/damir-mijakovac-jedna-kisna-noc/. „Imamo prilike vidjeti naš grad, njegove i naše trenutke, koji nepovratno prolaze , a da ih i ne zamijetimo. Suvremena tehnologija, pokretana intimnom žudnjom je zabilježila te trenutke zauvijek. Naoružan strpljenjem, znanjem, ljubavlju prema svom gradu, njegovom urbanom komponentom i suvremenom tehnologijom on luta. Luta, kreće se gradom bez cilja. Želi samo uhvatiti, kako njegov grad doživljava jednu kišnu (zimsku) noć. Jedna kišna noć.“
 

Nikola Šimić Tonin

Pripremam seriju apstraktnih akvarela na temu Mikrokozmos

 
 
Suvremena hrvatska umjetnica, fotografkinja i slikarica Ivana Žerovnik, autorica je slojevitog i zanimljivog opusa. Razgovaramo s umjetnicom o radu na novom ciklusu.
https://direktno.hr/upload/publish/144639/img-20130205-122228_5c41b4d9da904.jpg
• Gđo Zerovnik, Vaše su fotografije, neuobičajene, zapravo, djeluju kao slike.
-Moram priznati da je to prilično čest komentar kada ljudi komentiraju moje fotografije, a to je vjerojatno zbog atmosfere koja postoji u trenutku snimanja, pa ona bude prenesena i na fotografiju. 
 
• Što je ključni motiv u Vašem nefigurativnom izričaju?
-Ključni motiv su odnosi elemenata prikazanih na slici; boja, površina, masa i prostora. Uvijek nastojim istražiti na koje sve načine mogu prikazati odnose među njima. 
 
• Kako pristupate odabranoj temi?
-Prije snimanja uvijek razmislim o tome što me to ustvari intrigira u okolini a što bih htjela prikazati na fotografiji; nekad će to biti odnosi među samim bojama, nekad odnos boja i oblika, a nekad pokreti i dinamika ili zvuk (glazba). Nakon toga, razmišljam na koji način bi to mogla postići da to bude zanimljivo i svakidašnje i jednom kada imam ideju kako to sve ostvariti,  pristupam snimanju. Temom se bavim sve dok mi se ne učini da sam iscrpila sve zanimljivosti vezane uz nju. Nakon toga, kada se zasitim, razmišljam o nekoj drugoj temi. 
 
• Novi ciklus broji već znatan broj fotografija.
-Tema ovog zadnjeg, novog ciklusa obuhvaćala je boje, lakoću i dinamiku, te smatram da je iz tog razloga zaslužila više prostora i vremena.
 
• Što mislite o današnjoj poziciji fotografije?
-Imam osjećaj da je danas fotografija (fotografiranje)  danas dostupna svima .Samim time ima jako puno  ljudi koji se bave fotografijom,  jako puno fotografija i fotografa. Tržište je postalo (pre) zasićeno i smatram da se danas jako teško izboriti za svoje mjesto u fotografiji i ostvariti se kao fotograf čiji je umjetnički stil prepoznatljiv.
 
• Bavite se i slikarstvom.
-Slikarstvo je moja prva ljubav i uvijek živi u meni. Međutim, trenutno radim  pa nemam vremena posvetiti se slikanju onoliko koliko bih htjela, pa radim malo-pomalo, kad nađem vremena.
https://direktno.hr/upload/2019/01/foto5_5c41b5ad3b0b1.jpg
• Što je novo u atelijeru?
- Pripremam jednu seriju apstraktnih akvarela na temu Mikrokozmos. Serija bi obuhvaćala 12 slika, a prva slika je u nastajanju. Na to me inspirirao boravak u Istri. Planiram tu seriju završiti do lipnja ove godine.
 
• Planovi?
- Voljela bih kada bih uspjela realizirati još jednu izložbu fotografija u svome Vrbovcu koja bi obuhvaćala pejzaže i prizore iz svakidašnjeg života u Vrbovcu. Nadam se da će mi se želja ostvariti do kraja tekuće godine.
 

Miroslav Pelikan

U starosti ih možete usmjeravati i dodati iskustvo

 
 
Suvremeni hrvatski i izraelski likovni umjetnik, akademski slikar Peter Weisz, kontinuirano  stvara u svom atelijeru niz desetljeća, izlaže na brojnim izložbama diljem svijeta.
http://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2019/01/peter-pierre-weisz-5.jpg
• Gospodine Weisz, imate značajno iskustvo, stvaralačko, izlagačko, životno. Što je bitno za razvoj umjetnika?
-Po meni, za razvoj umjetnika su potrebne promjene i okoline i ljudi. Ja slikam na osnovi utisaka, akumuliram kroz poznanstva razne emocije od raznih ljudi sa kojima se družim. Pomoglo mi je i to da sam živio u više raznih zemalja, u nekima sam poznavao jezik, u drugima ne... i uvijek su to bile situacije kada ste se u novoj sredini morali dokazati. I punio sam se - i praznio na osnovi utisaka. Cijelo vrijeme ujedno i učio. Svaki čovjek kojeg upoznate je bogat i od svakoga možete naučiti nešto novo.
 
• Kako se razvajao Vaš spektar slikarskih motiva, od početaka do danas?
-Radio sam po instinktu - vjerujući da je to jedino iskreno. I na Akademiji u Parizu, koju sam pohađao - već prvi dan nam je profespr Clairine rekao..." Radite ono što imate potrebu raditi. Učite na vlastitim grješkama. Naša Akademija želi od Vas stvoriti umjetnike, ne samo vrhunske majstore. Umjetnik se postaje kroz rad, grješke i uočavanje grješaka koje činite u svom radu".
 
• Pojavljuju li se dvojbe u radu i danas?
-Dvojbe su stalno prisutne. Nemoguće je uvijek uraditi djela sa kojima ste 100 posto zadovoljni.
 
• Vi ste autor kompleksnog opusa, jeste li zadovoljni realiziranim?
-Zadovoljan sam svojim životom i onim što sam ostvario kao umjetnik. Imam za sobom više od 200 izložbi - širom svijeta, upoznao zanimljive ljude kroz to i kroz umjetničko djelovanje.
 
• Koliko su godine života, pa i iskustvo važne za umjetnika?
-U mladosti vas pokreće znatiželja i energija. U starosti ih možete usmjeravati i dodati iskustvo. Svako doba za umjetnika, ako je kreativan je dobro,
 
• Kako pronaći pravu mjeru, skladan odnos između stvaralaštva i izlaganja, kvalitete i popularnosti?
-Kao umjetnik, ako ste iskreni - najvažnije je udovoljiti svoju potrebu za kreativnim izričajem - koji prvenstveno mora vas zadovoljiti. Tek nakon toga dolazi potreba da to prikažete i drugima kroz izložbe, znatiželjan na reakcije drugh ljudi i koliko njih i na koji način će prepoznati ono to se vi izrazili svojim djelom. Zadovoljni ste u koliko publika prepozna atmosferu i ugođaj, emociju vašeg rada. I uvijek se nađe takvih ljudi u manjem ili većem broju poslije svake izložbe. Kvalitetno je ono što i sami smatrate kvalitetnim - a popularnost je prolazna, posebno ako ste kao ja mijenjali i gradove i države u kojima ste boravili, živjeli i stvarali.
 
• Gdje umjetnici najbolje žive?
-Meni je bilo najljepše živjeti gdje je bilo puno drugih umjetnika, neovisno koje umjetničke discipline zastupali, sa kojima sam se mogao družiti, izmjenjivati iskustva i učiti od njih.
 
• A loše?
-Loše je tamo gdje toga nema...
 
• Stalno radite, što je novo?
-Dok imam ideja i energije radim. Privilegija umjetnika je da bez obzira na godine može raditi, biti aktivan. Igra se i tako ostaje dijete cijeog života i uvijek spreman učiti i uvijek željan novih spoznaja.
http://akademija-art.hr/wp-content/uploads/2019/01/peter-pierre-weisz-11-716x840.jpg
• Djelujete aktivno u međunarodnim umjetničkim organizacijama.
-Da - kao su predsjednik međunarodne umjetničke organizacije WAG (www.wagames.org) u kontaktu sam s umjetnicima iz više od 60 država svijeta.
 
• Planovi?
-Planova dugoročnih nemam... ni godine mi to ne dozvoljavaju. Sretan sam kada napravim neku dobru sliku. Pruži li mi se prilika - rado ću izlagati... ako galerija ili netko drugi odradi sve pripreme za izložbu.
 
• Koga od suvremenih umjetnika najviše cijenite, volite?
-Teško bih mogao izdvojiti jedno ili dva imena suvremenih umjetnika - ima puno kvalitetnih umjetnika, različitog umjetničkog izričaja... a i inače cijenim i poštujem svaki kreativni rad... makar i u pokušaju.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Treba li M. Bandić podnijeti ostavku na dužnost gradonačelnika zbog odlikovanja Budimira Lončara?

Ponedjeljak, 18/02/2019

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 978 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević