Get Adobe Flash player

Drugi karakteristični dio ciklusa čine portreti mladih žena, djevojaka

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, slikar i književnik iz Rijeke, Ivo Kajzer, od početka svoga djelovanja ostao je vjeran hiperrealizmu, doprinoseći svojim radovima generalnim nastojanjima u traženjima i istraživanjima raznovrsnih gibanja što čine jedno od krila aktualne prakse. Njegov opus čini nekoliko ciklusa, primorskih krajobraza, skupine plovila i motiva djevojaka, izvedenih u većim i velikim formatima u ulju i akrilu. Osamljeni brodovi u malenoj luci, posve umireni na staklastoj, nepomičnoj masi mora, bez daška vjetra, kratki trenutak u postojanju, gotovo beživotan, ali dan sunčan, jasan, svijetao, s ponekim pojedincom na palubi, bešumno, doista bez zvuka, ali posve jasno, pregledno, more bez zvuka, sve je čisto, ugodno, precizno, bez suvišnih detalja, možda tako izgleda bolji, uređeniji život kome kontinuirano težimo.
http://mojzagreb.info/images/uploads/vijesti/34759/ivo_kajzer_djevojka_s_bijelim_sesirom.jpg
I ljudi su na ovim slikama posve stvarni, kao i čamci, kao i more, more od stakla. Sve miruje u gotovo idealiziranim prizorima svakodnevna života. U ovom se dijelu opusa posebice ističe izvanredna kompozicija žuljevitih, izrađenih ruku u trenucima objedovanja, ova slika kao da naviješćuje nastanak novih slika s vrlo promišljeno odabranim socijalno angažiranim motivom. Drugi karakteristični dio ciklusa Ive Kajzera čine portreti mladih žena, djevojaka, kao odaju dojam da su malo prije sišle s modne piste uhvaćene u trenucima uvježbane koreografije koja je samo još više i uvjerljivije isticala njihovu profinjenost, gracioznost, ispred veličanstvenih zastora sa cvjetnim motivima, na kojima zbivaju krucijalni događaji, nezaustavljivi i siloviti , u srazu uz bezvremensku ljepotu žena.
 
Te raznoliko koncipirane pozadine, uz razvidnu nazočnost glazbenih instrumenata kroz obrise i sjene, čela, kontrabasa i prepoznatljivu i neprepoznatljivu simboliku šara i pojedinih boja čine prostor iza dominirajućih ženskih likova, doista posebnom pričom na slikama Ive Kajzera jer one tvore i zasebni, izdvojeni likovni prostor, posebno konstruiran i izveden samo za ta platna i za te likove žena. Izrazita koloristička razigranost, doista fina i odmjerena uz iznimni ritam ovih pomalo skrivenih kompozicija, koje od prve upućuju na stanovitu bliskost s apstrakcijom, vrlo je zanimljiva i neobična poanta u opusu ovoga slikara. Istodobno likovi žena, djevojaka, njihova lica, posve su opuštena, bezbrižna, njihova ljepota je trajna, nepromjenljiva, njihovi će osmjesi i geste postojati zauvijek. Ivo Kajzer realizirao je vrlo kompleksan hiperrealistički opus, slikajući motive koji ga okružuju, od čamaca do lica, konstruirajući jedino zastore (pozadine) ispred kojih žive i vladaju njegove mlade heroine, vrlo odmjereno koristeći mogućnosti kolora, inzistirajući ponajprije na atmosferi koja je ključna za svaku sliku i ponešto dolazeći s apstrakcijom u bliski kontakt. Ta vidljiva nazočnost apstrakcije, koja istina na ovim slikama nije u prvom planu, može ga ubuduće odvesti u možda posve suprotnom pravcu od hiperrealizma. Hiperrealistički opus Ive Kajzera vrlo je zanimljiv, poticajan, izveden s preciznom paletom.
 

Miroslav Pelikan

Živa lipota

 

I sunce je tužno
I galeb je žali
Tek par koraka
Prema brdu
Umire kuća kamena
https://www.agroklub.com/upload/slike/cempresi.jpg
U povijesti otoka
Sela i narodne nošnje
Miriše sikavica kamenu svom
Ka skakavac u podne
Dok cvrčci zrikću zrin života

Ka kugina kuća
Umrit će u drači
Živi kamen
Živa lipota
Zakopana život

Ka kamena kuća
Umrit će u drači
Neprijatelju
za poklon
Izgorit u
Lomači, dračom mržnje
ukleta
 

Julije Jelaska, Zadar, 15. 12. 2017.

Bojan Dolenec portretira različito komponiranu obalu, kamenitu, krševitu, sa dugim žalom, sa šumom, odmah do mora

 
 
Akademski slikar iz Zagreba, Bojan Dolenec, vrlo je aktivni dionik hrvatske suvremene likovne scene, istaknuti predstavnik svoje generacije, kontinuirano opredijeljen za rad na dva niza, na  realizaciji ciklusa posvećom duhovnim stanjima čovjeka u srazu sa svakodnevnim nevoljama, bile one dugoročno izražene ili su tek kratkotrajne nazočne i vrlo agilnom zaokruživanju gotovo dnevničkih bilježaka snoviđenja o nepoznatim obalama, nakon burnog i opasnog mora, sa udaljenim zemljama koje se tek naziru u izmaglicama i o kojima ne znamo uistinu ništa.
http://mojzagreb.info/images/uploads/vijesti/33818/bojan_dolenec_morski_pejsaz_ulje_na_platnu_80x40cm.jpg
Dolenec, dok je još ogrnut morem, valovima, portretira različito komponiranu obalu, kamenitu, krševitu, sa dugim žalom, sa šumom, odmah do mora, s oblacima i maglama koje titraju iznad kopna, iza kojih se tek mogu nazrijeti rijetko uočeni oblici. Da, doista slikar putuje i prenosi na platno ili papir zapamćene fragmente sjećanja u kojima uvijek dominiraju obale, koje tek treba dosegnuti i iako su na dohvat ruke, slikar dobro zna kako su one doista, prokleto, nevjerojatno daleko i da mu trenutno potrebna nadljudska snaga da se otme moru i prepusti na milost i nemilost zemlji, kopnu, stijeni.
 
Raznovrsnost oblika na obali uz pojedinu boju koja daje temeljni ton kopnu, zanimljiva je kako slikaru tako i gledatelju, a obojica na ovoj seriji slika lako mogu prepoznati konfiguraciju Kolhide prema kojoj su davno uz nedaće putovali u potrazi za svojim runom, za svojom Medejom i samo svojim usudom. Krajobrazi su izvedeni u ulju i akrilu, na srednjim formatima, svaki ponaosob vrlo specifičan, ne sličeći nimalo niti onom prije niti onom poslije njega, u seriji u kojoj autor vješto kombinira za svaki pejzaž drugu kolorističku kombinaciju, tajanstvenu i izazovnu, poticajno istraživačku, jednostavno uzbudljivu.
 
Serija krajobraza Bojana Doleneca, pomno odabrana i prikazana u jednom odabiru i na jednom mjestu, dala bi bogat i  i posve cjelovit dojam o dijelu uspješnog slikarskog opusa mladoga umjetnika, naravno uz adekvatan, opširniji katalog koji bi samo potpomogao kvalitetan utisak. Zanimljivo bi bi bilo  vidjeti slične motive na većim ili velikim formatima platna, uz poznate dominirajuće boje, s pitanjem, koliko bi se nepoznata, tajnovita zemlja otkrila, razotkrila, uklonila izmaglice sa svoga lica i ukazala nam se u svoj svojoj stvarnosti.
 
Dolenec ustrajno radi na ovom ciklusu, odgovarajući i sebi na upit, dokle ga može odvesti ova plovidba, koliko daleko i gdje će ugledati spasonosno ili neprijateljsko lice od kamenja i drveća. S druge strane, slikar se nehotice ali i hotimično poigrava, jednom duboko u figuraciji a malo kasnije dojam je sasvim apstraktni a ponegdje se i isprepliću, prirodno i logično. Ciklus krajobraza, sraza ili spoja kopna i vode, mora i obala, slikara Bojana Doleneca zauzima značajno mjesto u autorovom opusu a vrlo je zanimljiv i javnosti, i kritici i publici.
 

Miroslav Pelikan

                                  U kojoj hoda bolest

 
 
već dugo leži
prikovan uz krevet
u njegovoj sobi sve je tiho
njom hoda bolest
vani je sunce, život, radost…
svud cvjeta – buja mladost
čuje se svirka harmonike
čuje se pjevanje grupe
grle jutro snagom pjevanja
srce se njegovo steže
očni mu kapci postaju teški
niz lice mu korite se suze
bolest ga zauzima sve više
Isus na sjedalici do njega
odloži novine
http://www.suvag.hr/~mpansini/nikolasop1.JPG
da mu čuje želje
 - kako bi rado o moj Isuse
poletio vani s njima zapjevati
zdrav i sretan nazdraviti
siguran u svoje korake
veselo svud hoditi
šetnicama i prečicama znanim
zar bolest i zdravlje tako nas dijele
Dobri Bože
slušaj istinu moju moj Isuse
zdrava svi su me voljeli
bolesna bolesti prepustili
smrti izručili
i riješili se udesa moga
ili je Dragi Bog zaželio imati uz sebe
pjesnika moga kova
 

Nikola Šimić Tonin

Anketa

Slobodan Milošević je ubio Ivana Stambolića, a Aleksandar Vučić Olivera Ivanovića. Slažete li se?

Srijeda, 17/01/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1015 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević