Get Adobe Flash player

Ja sam slikar koji nije ni apstraktan a niti nisam ni figurativac, ja sam između

 
 
Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski slikar, Duško Šibl, 23. XI. 2018. predstavlja se s novom samostalnom izložbom PANDORIN PLES u Galeriji KRALUŠ u Sv. Ivanu Zelini. Izlagao je na brojnim samostalnim izložbama u domovini i svijetu. Živi i radi u Zagrebu, Dubrovniku i Londonu.
http://zg-magazin.com.hr/wp-content/uploads/2018/11/dusko-sibl.jpg
• Gospodine Šibl, kako je došlo do suradnje s Galerijom Kraluš u Zelini?
= Prošle godine sudjelovao sam na koloniji u Zelini i bavio se slikanjem vinom. Bilo je vrlo lijepo, iako me je slikanje vinom dosta namučilo. Pozvali su me i evo me ove godine s PANDORINIM  PLESOM, crteži ugljenom i akrili na platnu.
 
• Riječ je o izboru Vaših slika?
= Da, kao mini retrospektiva, riječ je o odabiru nešto starijih crteža ugljenom i nekoliko novih akrila na platnu, jakih boja.
 
• Mini retrospektiva pokriva koje razdoblje?
= Ugljeni su od prije dvadesetak godina, dok su akrili, novije stvari, dvanaest platna i dvanaest crteža.
 
• Slike koje izlažete mogli bi nazvati ciklusom aktova.
= Mogli bi, mada ih ja nazivam Figure u pokretu.
 
• Često izlažete?
= Da, najviše Zagreb i Dubrovnik, ali i druga mjesta. Mogao bih bi reći da sam vrlo zadovoljan što izlažem u Zelini. Zelinu pamtim još od svoga djetinjstva.
 
• Koliko dugo radite na velikom ciklusu Figura u pokretu?
= Radim i druge stvari, portrete, pejzaže. Ciklus Figure u pokretu, to je valjda nešto što nosim u sebi od djetinjstva. Kada sam bio dijete, fascinirala me reklama na krovu zgrade, na Trgu, od Chromosa, figura koja maše četkom. Moja se mama bavila plesom, bila je balerina, kao maloga me je vodila u HNK-a. Svojedobno sam za balet Doktor Faustus Milka Šparembleka u zagrebačkom HNK-u napravio plakat. Zanima me jako pokret, ples. Zanima me i futurizam, moderno doba. Ja sam slikar koji koristi klasične materijale. Jako brzo slikam. Meni je puno važniji proces stvaranja od rezultata.
 
• Portreti, pejsaži?
= To su portreti, koje sam izlagao na nekoliko izložbi.
 
• Publika voli i cijeni Vaše slikarstvo.
= Da, moglo bi se reći da ja imam svoju publiku.
http://zg-magazin.com.hr/wp-content/uploads/2018/11/dusko-sibl-akril.jpg
• Što trenutačno slikate?
= Radim na novoj seriji slika na motive romana Gradovi crvenih noći, E. Boroughsa, posvećenih iščezloj civilizaciji, prije 100.000 godina u pustinji Gobi.
 
• Kada ćemo vidjeti Vaše slike u Zagrebu?
= Imao sam ne tako davno veliku izložbu u Mimari, prije  u Gradecu. Znate, ja sam slikar koji nije ni apstraktan a niti nisam ni figurativac, ja sam između, niti jedno, niti drugo. Ja samo mogu raditi iskreno i to je moj izraz.
 
• Slikate svaki dan?
= Ne baš svaki dan, ali pet dana u tjednu svakako.
 
• Niste se umorili od slikarstva?
= Ne, umorio sam se od drugih stvari.
 

Miroslav Pelikan

      Usred budnih snova

 
 
        Redaju se sjećanja na javi, ali i u snima što ih sve više i više
        ko mrava u travi ima. Neka srcu prionu, neka u se utonu pa
        sve tiše, tiše java ih izbriše. Istina: sjećanja imade što bubre  
        od nade  da će  potrajati i onda kad nitko za njih ne ushtjedne
        znati, ali ona bit će živa uma zvona i zvonit će, zvonit, bit će
        svog života spona.
https://www.pohkong.com.my/cdn/com-store/product/3/3740.jpg
        U ljudskome vijeku sjećanja se nižu ko biserja zrna u đerdanu
        skupupa su kadikada baš sva na okupu. Poneko  nas zrno zavije
        u crno, ali ih dosta ima što ljudima svima predznak sreće budu.
        I vrte se. Svijetle pred očima ko krijesnice usred crne tmice.
        Sjećanja dozovu i mrtve i žive prijatelje, znance. Povezuju davne,
        zla i dobra lance. Ponekima sude maštovito, hladno. U doba
        prikladno. Nemajući svijesti da su već odavno san mrtve
        povijesti. Dogodi se tako i sred budnih snova da uskrsnu sjećanja
        i stara, i nova. Ako iz njih govor i lik prijatelja začuje se kao kraj
        vas da su i živi i zdravi, zamolite Boga da ih opet u prošlost otpravi,
        i da vašu savjest na miru ostavi!
        Ni sjećanja na najdraže naše nisu uvijek dobrodošla, jer podsjete
        na zbivanja prošla. A poneka i dane buduće što moraju doći jednog
        jutra – ili jedne noći!
 

Malkica Dugeč, 2. rujna 2018.

Ciklus nosi u sebi krhotine sjećanja na prošlo vrijeme, na događaje koje smo skoro i zaboravili

 
 
Akademski slikar iz Vukovara, Zoran Šimunović, pripadnik je mlađe, vrlo poletne generacije suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika, izlagao je na nekoliko vrlo zapaženih samostalnih izložbi. U proteklom razdoblju intenzivno je radio na ciklusu Interijeri, razvijajući ciklus, produbljujući ga, trajno zainteresiran za velike formate (šest slika 150 x 150 cm), pronalazeći u njegovom neopisivo dubokom volumenu dobru bazu za oživotvorenje svojih motiva.
https://www.zagrebonline.hr/wp-content/uploads/2018/11/CIKLUS-INTERIJERI-ULJA-NA-PLATNU-15O-X-150-2.jpg
Ciklus Interijeri nosi u sebi krhotine sjećanja na prošlo vrijeme, na događaje koje smo skoro i zaboravili, na ljude i njihove predmete koji se opažaju na novim slikama ciklusa i koji odaju dojam monumentalnosti, jest vjerojatno su bili važni, oko njih se okupljala cijela obitelj (koja se u međuvremenu rasula po svijetu), uostalom bilo je i ugodno sjediti na tom dvosjedu, tu su i neke teško prepoznatljive igračke, cvijeće... i sve je to skupa nježno prekriveno raznolikim plohama boje, koje lebde iznad predmeta i ispod, provlačeći se između, kao da lutaju i traže svojke mjesto u memoriji.
 
Veliki formati ulja Zorana Šimunovića prepuni su simbola, znakova, tragova, koji upućuju na razrješenje enigme sjećanja jer poznato je, sjećanje je vrlo selektivno. Moguće je da Šimunović koristi simbole poput egepatskih hijeroglifa, opisujući situaciju, događaj, zabilježen na platnu a mi se moramo potruditi kako bi doprli do stvarnog značenja.
 
Izrazita koloristička zaigranost s vrlo uočljivim obojanim lebdećim plohama daje slikama optimmistični ton, doista, riječ je o lijepim sjećanjima. Zahvalan na ugodnim doživljajima Šimunović izgrađuje nesvakidašnji svijet memorabilija, oživljen na njegovim impresivnim slikama i vraćen u život (ukoliko se predmetu u međuvremenu zametnuo svaki trag).
http://www.politikaplus.com/upload/images/gallery/S/slika%20%C5%A0imunovi%C4%87-2.jpg
Sve ove sitnice ili malo krupnije stvari jesu bitne svakome od nas i svatko od nas, čuva (u tajnosti) predmet stvar više desetaka godina, iznimno dragocjen, skriven od drugih. Šimunović komponira na svojim velikim formatima fragmente u kompliciranim međusobnim odnosima koje vješto uklapa u cjeline.
 
Njegova su sjećanja vrlo vjerojatno probuđena u kontaktu sa suvremenim interijerom i oživljena kasnije na ovim uljima. Friz velikih formata Zorana Šimunovića na samostalnoj izložbi u primjerenom prostoru bez ikakve sumnje ostaviti će izvanredan dojam jer oni priču jedinstvenu priču pojedinca, priču svakoga od nas.
 

Miroslav Pelikan

U središtu Žunjićeve pozornosti je krug, krug u svim moguće zamislivim oblicima

 
 
Slikar Mladen Žunjić iz Zagreba, pripadnik je skupine najmarljivijih likovnih djelatnika na suvremenoj umjetničkoj sceni. Kontinuirano istraživanje složenosti pojedinih motiva i raznovrsnih kolorističkih mogućnosti, omogućuje autoru primarno kvalitetetan uvid u ostvareno i dosegnuto, posebice kada je riječ o dijelu opusa velikih formata u kombinaciji ulja i akrila.
https://direktno.hr/upload/publish/138137/thumb/20180327-103850_5bdf1b17a8256_970xr.jpg
Kada govorimo o motivima koji su privlačni Mladenu Žunjiću, možda bi bilo preciznije reći kako je u središtu njegove pozornosti krug, krug u svim moguće zamislivim oblicima, krug u neprekidnoj vrtnji, dramatičnoj ili donekle usporenoj, krug koji emanira ekstremnu energiju prepoznatljivu u eksplozivnim bljeskovima boje na platnu, u različitim eruptivnim tragovima od točkice i mrlje, do fragmenata s dominantnom bojom, krug koga pokreće i koji isijava praiskonsku energiju Velikog praska.
 
Ponekad smo dojma kako slikar pokušava zadržati u limitiranoj veličini formata bujanje kretanja, pokušava primiriti nezaustavljivo i neprimirljivo dok su tragovi boje, otisci kolora jedinstveni dokazi o postojanju neprekinutog gibanja i stalnom protoku nepotrošive energije. Raznovrsna kombinatorika sukladnog gibanja krugova ili bučna sudarajuća igra ovala u volumenima kolora, koji se spretno prelojevaju s jednog na drugi kraj vwelikog formata, ostavljajući za sobom vidljive oznake kretanja, znakove svoga postojanja i svoga življenja.
 
Dobar dio svoga opusa Žunjić je posvetio potrazi za magičnim krugom, krugom kao i Janus, s više lica, krugom koji jest središte izvora ali i protoka energije,  krugom kojeg karakteriziraju uvijek drugačiji koloristički snopovi boja.
 
Istodobno, jedan od ključnih elemenata Žunjićeva slikarstva, u ovim ciklusima toliko razvidan, jest optimizam koji se prelijeva izvan okvira slike kao rezultat gibanja silne energije, optimizam prepoznatljiv u snažnim  nanosima boje, u nezaustavljivim kolorističkim impulsima.
http://metro-portal.hr/img/repository/2018/08/web_image/mladen_zunjic_1__6ba.jpg
Žunjićevo slikarstvo temelji se na kontinuiranom istraživanju, na autorskoj strasti i na hrabrom, svakodnevnom suočavanju s opasnom bjelinom platna jer i pjesnici dobro znaju što se sve krije unutar bjeline praznog lista papira. I ovdje spomenimo prednosti velikog formata, od metra pa i više, koje Žunjić sustavno koristi, nalazeći u njegovom volumenu mnoge prednosti, prave mogućnosti.
 

Miroslav Pelikan

Anketa

Sviđa li vam se Tuđmanov spomenik Kuzme Kovačića?

Nedjelja, 16/12/2018

Tko je Online?

Trenutačno aktivnih gostiju: 1348 gostiju i nema članova online

 

AIPK Trgovine d.o.o.

 

Registar Branitelja

 

Udruga Zavjet

 

 

Grawe osiguranje

 

 

 

Veliko srce malom srcu

 

Facebook

 

 

Optika Kraljević